جمعه 31 فروردين 1403
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تقاضای جهانی به دلیل ضعف اقتصادی چین و احتمال رشد ذخایر آمریکا، کاهش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.
به گزارش صنعت نیوز، پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، باعث شد بعضی از بانک‌های غربی با توجه به چشم انداز ژئوپلیتیکی، پیش‌بینی خود از قیمت نفت در کوتاه مدت را افزایش دهند.
به گزارش صنعت نیوز، صندوق توسعه ملی اعلام کرد که با ارزیابی‌های صورت گرفته از منظر توجیح طرح و بررسی ریسک‌های اقتصادی در طرح توسعه میدان نفتی یاران به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه گفت: بعد از ارائه نسخه اولیه نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با نظر رئیس‌جمهور سند بعد از تایید کمیته علمی تا ۱۵ اردیبهشت در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمک به تولید محصولات باکیفیت در کشور جزو برنامه‌های هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۳ است، گفت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و هسته‌های فناور بتوانیم ضمن تحقق شعار سال، در کنار تولیداتی که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، شاهد افزایش عمق تولید باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر نمایشگاه اینوتکس با اشاره به مهلت ثبت نام شرکت‌ها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، گفت: مهلت ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده است.
به گزارش صنعت نیوز، چندسالی است که ایران می خواهد در صنعت برق هاب منطقه شود، موضوعی که در دولت سیزدهم محقق شده و اکنون ایران بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه را دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بر ضرورت افزایش بهای محصولات خودروسازان با اشاره به رشد ۴۵ درصدی تورم و ۶۰ درصدی هزینه‌های تولید در کشور تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد خودروهای تولیدی را به صورت مداوم رصد می‌کنیم تا بهبود و اصلاح پیدا کنند و پیگیر حق‌الناس مردم هستیم.
واکنش بازار خودرو به جهش نرخ ارز در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۳ بررسی شد.
عضو کمیسیون امورداخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ جرایم رانندگی علیرغم نقش بازدارندگی در کاهش رفتار‌های پرخطر رانندگی به تنهایی کافی نیست، عنوان کرد: پیشگیری از حوادث رانندگی نیازمند رویکردی جامع است و سه عامل انسان، جاده و خودرو در کنار یکدیگر معنا پیدا خواهند کرد.
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال‌آفرینی و جهش تولید برخوردار هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام گفت: ردیابی متهم در دستور کار قرار گرفته و به طور قطع مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال باز می‌گردد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و عراق ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی دارند و باید هرچه سریع‌تر این ظرفیت‌ها را در صنعت کشتیرانی و دریایی به کار گیرند.
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام پنج میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۱ فروردین‌ماه امسال خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کرد: بورس به خاطر ماهیتی که دارد، می تواند شعار سال را محقق کند.
به گزارش صنعت نیوز، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را به ۳.۲ درصد تغییر داد که ۰.۱ درصد بیشتر از تخمین قبلی ارائه شده در ماه ژانویه بود.
به گزارش صنعت نیوز، نرخ ارز امروز در بازار غیر رسمی با روند کاهشی نسبت به روز قبل آغاز شد و با یک کانال عقب نشینی با مبلغ ۶۵ هزار تومان معامله شد.
به گزارش صنعت نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار آسیا پس از واکنش نظامی ایران به رژیم صهیونیستی از روز شنبه، بیشتر نزول کرد.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال گذشته ۹ طرح پژوهشی- کاربردی را در حوزه معدن و صنایع معدنی تصویب کرده و در مرحله انعقاد قرار داده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) خواستار مشارکت روزافزون شرکت‌های معدن و صنایع معدنی برای تحقق جهش تولید شد.
به گزارش صنعت نیوز، تحول چشمگیر در تولید اطلاعات پایه و کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، پیش‌بینی آنالیز بیش از ۱۵۰ هزار نمونه معدنی طی برنامه هفتم و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، از کلان طرح‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، سیستان و بلوچستان با قرار داشتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان در حالی یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود که در سال گذشته علاوه بر احیای ۵۴ واحد راکد در بخش صنعت و معدن؛ با ایجاد طرح‌های جدید در این بخش زمینه اشتغال برای سه هزار نفر فراهم شده است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین تامین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‏‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تامین زمین و مردمی‌سازی ساخت مسکن را در اولویت این سازمان دانست.
به گزارش صنعت نیوز، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پس از بررسی وضعیت حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور مشخص شد آنها به ۱۴۵ هزار کیلومتر راه نیاز دارند که طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر احداث شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اخبار کذبی مبنی بر خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه (ایکوم) و محوطه ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) منتشر شده که صحت ندارد.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان سازمان علمی- آموزشی یونسکو ویژگی‌های کاروانسرای شاه عباسی شهرستان نیر را برای جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی و ماندگاری مسافران در استان اردبیل مهم ارزیابی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به مناسبت فرارسیدن «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی»، بازدید عمومی از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه -۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -رایگان است.
به گزارش صنعت نیوز، واگذاری بخش دیگری از سهام باشگاه پرسپولیس به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اجرای مصوبه هیات دولت و رعایت الزامات AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای دنبال می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر ورزش با استاد حسن لطیفی از کهن‌پیشکسوتان رشته ژیمناستیک دیدار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رییس کمیسیون ورزشی استانداری تهران گفت: ورود بانوان تماشاگر شهرآورد ۱۰۳ پایتخت از درب غربی ورزشگاه آزادی خواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر ورزش و جوانان در سفری چند ساعته برای رقابت‌های جهانی تنیس، وارد جزیره کیش شد.
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ارتقای خدمات رفاهی به تاکسیرانان خبر داد و گفت: تاکسیرانانی که سن‌شان بالای ۷۰ سال است و تحت پوشش بیمه تکمیلی نبودند، را بیمه کرده‌ایم.
به گزارش صنعت نیوز، همزمان با روز طبیعت، عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران در ۴ بوستان لاله، ولایت، پلیس و پارک جنگلی سرخه حصار مستقر شدند.
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ۲۴ اسفند تا دهم فروردین ۱۴۰۳ دو میلیون ۳۵۶ هزار و ۵۴۲ مسافر در بخش هوایی جابجا شده‌اند.
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است