شنبه 6 مرداد 1403
صنايع پيشرفته
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس، ارائه برنامه‌های شرکت‌های صنعتی در حوزه ساخت داخل و بومی‌سازی و حمایت از سازندگان داخل را از برنامه های این پارک در سال جاری دانست و گفت: در این راستا همکاری صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع اصلی رویدادها و نمایشگاه های امسال پارس جنوبی است چراکه این رویکرد راهی برای افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت به شمار می‌رود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: امسال این معاونت از محل اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان منتفع می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، انجمن شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان را سکوی تعامل و ارتباط اثربخش بین دانش‌بنیان‌ها و معاونت علمی توصیف و بر تقویت این سکو تاکید کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مشاور رییس سازمان غذاودارو در امور دانش بنیان گفت: در دولت سیزدهم ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شد.
به گزارش صنعت نیوز، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هیات تجاری و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به چین اعزام می‌شوند.
به گزارش صنعت نیوز، فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه ملی کاج (راهکار دانش‌بنیان برای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش سوانح و تلفات آن) تا پنجم مردادماه تمدید شد.
به گزارش صنعت نیوز، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته (ایران پلکس) از امروز شنبه ۳۰ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، دوم مردادماه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به ساخت دستگاهی برای درمان زخم پای دیابتی کرده است که می‌تواند در مدت کوتاهی این نوع زخم‌ها را بهبود دهد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ایرانی، هم‌اکنون ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب شده‌اند که مانند سال‌های گذشته روند پرتاب آنها طی خواهد شد و امیدواریم طی هفته‌های آتی مطابق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد پرتاب‌های جدیدی باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، صنعتی‌سازی فناوری‌های راهبردی نانو و میکرو، همکاری در شکل‌دهی و راه‌اندازی اندیشگاه نانو و صنعت و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آگاه‌سازی مدیر، از محورهای انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو و وزارت صمت است.
به گزارش صنعت نیوز، مهلت ثبت‌نام برای حضور در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات، تکنولوژی‌های نوین، ایمنی و امنیتی استانبول تا ۱۷ تیر تمدید شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در آیین افتتاحیه مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی بر ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پزشکی تاکید و اظهار امیدواری کرد: به‌زودی و طی کمتر از دو سال آینده شاهد شکل‌گیری یک مرکز ملی نوسازی و تجهیزات پیشرفته پزشکی در کشور باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، آیین بهره‌برداری بیش از ۵۰ هزار پورت فیبر نوری امروز با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و سایر مسئولان برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، قرارداد مشارکت رسمی ایران در اکسپو ۲۰۲۵میلادی اوزاکا، کانسای- ژاپن منعقد شد که موضوع آن طراحی جامعه آینده برای زندگی بشر خواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ امروز و با حضور مسئولان حوزه ارتباطات آغاز به کار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمی رئیس‌جمهور طی سخنانی در جلسه توافق‌نامه برش استانی قزوین با بیان این‌که یکی از اهداف معاونت علمی در برنامه برش استانی علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف زیست‌بوم علم و فناوری است، تاکید کرد: دغدغه هم‌افزایی هزینه‌کردها و اقدامات استانداری، پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و بخش خصوصی، معاونت را به عملیاتی کردن برنامه برش استانی رهنمون کرد.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده فراجا با بیان اینکه امروز باید یک نهضت علمی برای کشف جرم ایجاد شود، گفت: استان های هدف باید در کنار این نهضت حتما از ظرفیت هوش مصنوعی برای کشف جرایم بهره گیری کنند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۲، فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری نسبت به ابتدای دولت ۲.۵ برابر شده و از ۸۰ میلیون دلار به ۲۰۰ میلیون دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است