چهارشنبه 2 آبان 1403
صنعت و معدن
به گزارش صنعت نیوز، رئیس گروه زمین‌شناسی مهندسی و ژئوتکنیک سازمان زمین‌شناسی از تهیه و تدوین نقشه ملی ژئومکانیک توده سنگ‌های کشور تا یک سال آینده خبر داد و گفت: تهیه این نقشه یکی از پروژه‌های مهم و در دست اجرای گروه زمین‌شناسی مهندسی و ژئوتکنیک است که تاکنون اطلاعات ۱۲ استان از جمله البرز، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان‌ و... پیاده‌سازی و تنظیم شده است.
به گزارش صنعت نیوز، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای برنامه راهبردی مبتنی بر برنامه هفتم توسعه در حوزه معادن به عنوان اولویت برنامه‌ها خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، براساس اعلام مرکز آمار ایران، در شهریورماه ۱۴۰۳ تورم تولیدکننده بخش معدن نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۶.۲ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۸.۵ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، ناظر گمرکات مازندران گفت: طی نیمه نخست امسال، گمرکات مازندران بین ۷۰ گمرک فعال در صادرات محصولات معدنی رتبه ۳ از نظر وزنی و۴ ارزشی را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.
به گزارش صنعت نیوز، در پی دستور رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس مبنی بر پیگیری ماجرای فعالیت معدن شهرداری مرودشت در کوه رحمت سربازرس و بازرسان گروه شهرداری‌ها با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.
به گزارش صنعت نیوز، پیرو انتصاب فرشاد مقیمی به سمت رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی تازه، ''رضا انصاری''را به سمت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.
به گزارش صنعت نیوز، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور شهرستان محلات آغاز بکار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، پارک فناوری پردیس با همکاری بخش خصوصی نمایشگاه اختصاصی صنعت معدن را برگزار می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، دولت آمریکا از طریق سیاست‌های مطلوب و تامین مالی قابل توجه، از توسعه صنعت لیتیوم بومی حمایت می‌کند تا تامین مطمئن مواد معدنی حیاتی برای فناوری انرژی تجدیدپذیر و پاک را تضمین کند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهور با ابراز همدردی و تسلیت مجدد به ملت و خانواده جانباختگان و مصدومان حادثه معدن طبس، بر لزوم پیگیری تمام ابعاد این حادثه دلخراش و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده تاکید کرد و دستور داد، وزاری صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های نظارتی جمع بندی و گزارش های نهایی و روشن از این حادثه را هر چه سریعتر و حداکثر ظرف مدت دو هفته به هیئت دولت ارایه کنند.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران در نشست بررسی الزامات و رویکردهای توسعه معدن هوشمند با اشاره به همکاری موفق این مرکز با وزارت ارتباطات در پروژه هوشمندسازی، گفت: این مرکز به عنوان حلقه واسط کسب‌وکارهای سنتی و اکوسیستم نوآوری در حال تلاش برای نفوذ فناوری‌های نوین به اقتصاد کشور است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکات مهم و محوری در خصوص رعایت ایمنی در معادن کشور را تشریح کرد و از کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسان ناظر معدن، مسئولان فنی و ایمنی معادن و سرپرستان خواست تا با رعایت دقیق نکات کاربردی و مهم ایمنی و مقررات حفاظتی در معادن از هیچ کوششی در جهت حفظ سلامت نیروی کار دریغ نکنند.
به گزارش صنعت نیوز، نایب رئیس مجلس با حضور در محل حادثه انفجار معدن طبس گفت: ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند و اکنون اولویت ما نجات این افراد است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعاون برای بررسی ابعاد حادثه معدن طبس وارد این شهرستان و راهی محل حادثه شد.
به گزارش صنعت نیوز، در پی انفجار و حادثه رخ داده برای معدن طبس، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز تاسف خود برای این حادثه که منجر به فوت ۳۲ نفر از کارگران این معدن (تا این لحظه) شد، جهت بررسی و پیگیری این حادثه عازم طبس شد.
به گزارش صنعت نیوز، رییس مجلس شورای اسلامی از حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به عنوان نماینده ویژه او در محل حادثه انفجار معدن طبس خبر داد و گفت که نیکزاد با حضور در محل حادثه بر روند اخذ تصمیمات فوری نظارت می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بررسی حادثه معدن زغال سنگ عازم طبس هستم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر کار به معاون روابط خود ماموریت داد تا علل بروز حادثه معدن ذغالسنگ و جان باختن شماری از کارگران معدن را بررسی کند و این اطمینان را به جامعه کارگری داد تا گزارش دقیقی از دلایل وقوع حادثه و قصور احتمالی در خصوص رعایت اصول ایمنی معدن منتشر شود.
به گزارش صنعت نیوز، براساس اعلام مرکز امار ایران، در مرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده (تورم) بخش معدن در ۱۲ ماه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۳۱.۴ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۴.۲ درصد)، ۲.۸ واحد درصد کاهش داشته است.
به گزارش صنعت نیوز، با ادامه گذار به سوی انرژی پاک، استفاده از ذخایر مواد معدنی حیاتی و فراهم کردن زنجیره تامین آنها، به امر مهمی تبدیل شده است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است