سه شنبه 28 فروردين 1403
صنعت گردشگري
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، نمایندگان سازمان علمی- آموزشی یونسکو ویژگی‌های کاروانسرای شاه عباسی شهرستان نیر را برای جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی و ماندگاری مسافران در استان اردبیل مهم ارزیابی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به مناسبت فرارسیدن «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی»، بازدید عمومی از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه -۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -رایگان است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار گردشگری در منطقه گفت: کنسرسیوم توسعه پایدار گردشگری با مشارکت و نظارت سازمان منطقه آزاد و مشارکت تمامی جوامع صنوف کیش تشکیل می شود.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: ۹۰۹ هزار نفر گردشگر داخلی و ۱۴۲ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، مراسم روز جهانی قدس هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، باشکوه و پرشور در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کاهش ۱۹ درصدی میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، حکیم ابوالقاسم فردوسی را افتخار ملی دانست گفت: همایش دو روزه بزرگداشت «حکیم توس» در شهرهای مشهد و تهران برگزار می شود.
به گزارش صنعت نیوز، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شد که حافظیه در صدر بازدیدها است.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان از تعطیلی بناهای تاریخی استان در روز دوشنبه سیزدهم فروردین جاری خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، آخرین کاوش باستان‌شناسان در گورستان «مرسین چال» در سمنان به کشف آثاری منتج شد که قدمت این گورستان را به دوره هخامنشی و اشکانی رساند.
به گزارش صنعت نیوز، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل هستند.
به گزارش صنعت نیوز، با توجه به بازدید روزانه بالغ بر ۱۰ هزار بازدیدکننده در ایام نوروز و ایجاد ازدحام و صف‌های طولانی بازدیدکنندگان، درب ورودی کوچه تکیه دولت به مسیر کاخ گلستان باز شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.
به گزارش صنعت نیوز، همزمان با ایام منتهی به نوروز سال ۱۴۰۳، حدود 109 هزار مراجعه و تماس تلفنی از سوی گردشگران و مسافران نوروزی به ثبت سامانه ملی سفر۰۹۶۲۹ رسید.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: بیمه نامه و معاینه فنی از الزامات ورود خودروهای مسافران و گردشگران نوروزی به کیش است.
به گزارش صنعت نیوز، پزشک عمومی در تمامی پایگاه‌های هلال احمر جزیره کیش درایام نوروز ۱۴۰۳ مستقر است.
به گزارش صنعت نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت، در یک آیین فرهنگی با حضور گسترده دانشجویان رشته زبان فارسی مقیم تهران به پیشواز نوروز رفت.
به گزارش صنعت نیوز، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سنت‌های افطار، بازنمایی از غنا و تنوع فرهنگی است و ثبت جهانی آن فرصتی برای حفظ و تقویت هویت فرهنگی است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است