شنبه 6 مرداد 1403
صنعت نفت و پتروشيمي
به گزارش صنعت نیوز، مجارستان، روز جمعه، اوکراین را متهم کرد با ممانعت از انتقال نفت روسیه از خاک این کشور، باج گیری کرده است.
به گزارش صنعت نیوز، محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با حمایت بنیاد علم ایران روشی را برای تصفیه فاضلاب پتروشیمی‌ها مبتنی بر کنسرسیوم باکتریایی شوردوست ارائه دادند.
به گزارش صنعت نیوز، تولید برق از طریق گاز طبیعی در آمریکا، در نهم ژوئیه به دلیل گرمای شدید، رکورد شکست.
به گزارش صنعت نیوز، بهای معاملات نفت روز جمعه ۱.۵ درصد سقوط کرد و تحت تاثیر افت تقاضای چین و امیدها به توافق آتش بس غزه، بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه گذشته را رقم زد.
به گزارش صنعت نیوز، دولت روسیه در پی افزایش قیمت‌های داخلی، سرگرم بررسی ممنوعیت صادرات دیزل است.
به گزارش صنعت نیوز، شرکت ریلاینس اینداستریز هند موافقت دولت آمریکا را برای ازسرگیری واردات نفت از ونزوئلا، دریافت کرد.
به گزارش صنعت نیوز، با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز جنگ اوکراین، اروپا همچنان با چین برای عنوان بزرگترین واردکننده گاز روسیه از طریق خط لوله، رقابت می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، روسیه و کوبا، پیشنهاد ساخت یک پالایشگاه نفت در کوبا با کمک شرکت‌های روسی را بررسی کردند.
به گزارش صنعت نیوز، تحلیلگران پیش‌بینی کردند اقتصادهای منطقه خلیج فارس به دلیل ادامه کاهش تولید نفت، امسال با نرخ بسیار آهسته‌تری توسعه پیدا می‌کنند و افت عربستان سعودی از همه شدیدتر خواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران منتظر سیگنال‌های مربوط به زمان آغاز کاهش نرخ بهره در آمریکا بودند، افزایش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین مردادماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد دوشنبه (یکم مردادماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، میانگین صادرات نفت دریابرد روسیه در چهار هفته منتهی به ۱۴ ژوئیه، به ۳.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید که تقریبا ۶۰۰ هزار بشکه معادل ۱۷ درصد نسبت به اوج اخیرش در آوریل، کاهش داشت.
به گزارش صنعت نیوز، دونالد ترامپ متعهد شده است که تولید نفت داخلی آمریکا را افزایش دهد و برای این منظور، برخی مقررات را لغو کند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶ درصدی بنزین در سطح کشور بود.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: اکنون در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا از کاتالیست ایرانی استفاده می‌شود و تولید بنزین را در این پالایشگاه آغاز کرده‌ایم.
به گزارش صنعت نیوز، صادرات نفت عربستان سعودی به چین، با کاهش شدید قیمت فروش از سوی آرامکو، احتمالا در اوت بهبود می‌یابد و به حداقل ۴۴ میلیون بشکه می‌رسد.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه پس از خسارات محدود توفان به تاسیسات نفتی تگزاس که نگرانی‌های بازار از اختلال عرضه را فرونشاند، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.
به گزارش صنعت نیوز، ایران و ترکمنستان، قراردادی سالانه برای تحویل ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی ترکمنستان امضا کرده‌اند که ایران آن را به عراق، ارسال خواهد کرد.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت معادن و نفت افغانستان، قراردادی به یک شرکت ترکیه‌ای برای حفاری دو چاه با هزینه ۷.۵ میلیون دلار در منطقه یتیم تاق ولایت جوزجان، اعطا کرده است.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت پس از چهار هفته رشد، در برابر چشم انداز توافق آتش بس در غزه و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، کاهش یافت.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است