توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته است
|
بخش اعظم مینروبی مسیر راهآهن شلمچه - بصره انجام شده است
|
وزیر صمت: سهام خودروسازان واگذار میشود
|
هشدار وزیر صمت درباره قاچاق سوخت معادن
|
پروژههای عمرانی از دل تحریم و تنگناها سر بلند کردند
|
وزیر صمت: ارزآوری کشور با مقررات فعلی لطمه میخورد
|
شبکههای غیررسمی مالی، صادرات را تا ۱۵ درصد گرانتر کردهاند
|
قرارداد ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی منعقد شد
|
نمیتوانیم خود را منفک از زنجیره ارزش جهانی بدانیم
|
انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
يک شنبه 18 خرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای ساخت قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال هزینه شد
تاريخ:پانزدهم تير 1402 ساعت 09:52
|
کد : 279844
|
مشاهده: 685
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال هزینه شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال هزینه شد.
خیرالله خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : یکی از قطعات سخت و کلیدی آزاد راه تهران- شمال که طول مسیر رفت ۲۲ کیلومتری است و اکنون بعد از ساخت قطعه یک این آزادراه در سال ۱۳۹۹ تا امروز به همت مهندسان ایرانی ساخته شد.
وی ادامه داد: ۸۶ درصد از مسیر این راه تونل و پل تشکیل می دهد و با بهره برداری آن شهرستانک به پل زنگوله در مازندران متصل می شود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:پس از تکمیل قطعه دو که باساخت مسیر برگشت انجام می شود قطعه سوم این آزادراه حد فاصل پل زنگوله تا سه راهی دشت نظیر در مرزنآباد به طول ۴۷ کیلومتر به قطعه چهارم متصل می شود
وی ادامه داد : قطعه چهارم در سال ۱۳۹۲ از مرزن آبان به چالوس به بهره برداری رسید.
قطعه سوم در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم بوده که از طریق سرمایه گذاری کشور چین که به تازگی توافق آن بین مسوولان دو کشور انجام شده است به اجرا در خواهد آمد.
با اجرای این پروژه های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال - جنوب که رییس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است اتفاق خواهد افتاد.
آزاد راه چالوس - رامسر به طول ۷۹ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران - شمال بوده که این مهم به تازگی با همت معاون اول رییس جمهور نهایی شده که ۹ بانک داخلی برای آن کنسرسیومی تشکیل دادند که ۴۹ سرمایه گذار این پروژه ملی را و بقیه بخش خصوصی بر عهده خواهند گرفت.
قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲، امروز با حضور رییس جمهور افتتاح شد.
این قطعه شامل بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که ۸۶ درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده که نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگیهای فنی در ساخت یک آزادراه است.
تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر در این منطقه قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و با افتتاح ۱۶.۵ کیلومتر از باقی مانده محور، مسیر ۲۲ کیلومتری باند رفت در منطقه ۲ آزادراه برای عبور مسافران شمال تکمیل میشود.
با افتتاح این مسیر استان البرز به مازندران متصل میشود و اولین اتصال آزادراهی استان البرز به مازندران رخ خواهد داد.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد.
هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.
http://new.sanatnews.ir/News//279844
برچسب ها :
آزادراه تهران-شمال
,
خیرالله خادمی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
قرارداد بیمه با توانیر تمام شده است/ نوسان برق تحت پوشش بیمه نیست
اولمرت: هیچ دلیلی نمیتواند گسترش عملیات نظامی در غزه را توجیه کند
ممنوعیت صدور مجوز برای اماکن گردشگری فاقد پایان کار
خانواده الهه حسیننژاد: بعضی نمک روی زخم میریزند و از احساسات مردم سوءاستفاده میکنند
ابراهیم صادقی سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد
درخشان: تیمملی هنوز در دفاع و بازی گروهی ایرادهای زیادی دارد
بررسی تاریخ اسماعیلیان در نشست پژوهشی تهران
مناسبسازی جت اهدایی قطر به ترامپ ۴۰۰ میلیون دلار هزینه دارد
شیوهنامههای دارودرمانی ملی تدوین شد
مقاومت جهانی برای صلح و عدالت: ائتلاف کاروان آزادی جنبشی بینالمللی از دل مردم است
بازگشت ۶۱ رشته ارشد پیامنور به دفترچه انتخاب رشته
لودریان: اسرائیل منفور شده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز