بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای ساخت قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال هزینه شد
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال هزینه شد.
تاريخ :
پانزدهم تير 1402 ساعت 09:52
|
|
کد : 279844
|
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت : پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران-شمال هزینه شد.
خیرالله خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : یکی از قطعات سخت و کلیدی آزاد راه تهران- شمال که طول مسیر رفت ۲۲ کیلومتری است و اکنون بعد از ساخت قطعه یک این آزادراه در سال ۱۳۹۹ تا امروز به همت مهندسان ایرانی ساخته شد.
وی ادامه داد: ۸۶ درصد از مسیر این راه تونل و پل تشکیل می دهد و با بهره برداری آن شهرستانک به پل زنگوله در مازندران متصل می شود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:پس از تکمیل قطعه دو که باساخت مسیر برگشت انجام می شود قطعه سوم این آزادراه حد فاصل پل زنگوله تا سه راهی دشت نظیر در مرزنآباد به طول ۴۷ کیلومتر به قطعه چهارم متصل می شود
وی ادامه داد : قطعه چهارم در سال ۱۳۹۲ از مرزن آبان به چالوس به بهره برداری رسید.
قطعه سوم در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی خاص مهندسی بسیار مهم بوده که از طریق سرمایه گذاری کشور چین که به تازگی توافق آن بین مسوولان دو کشور انجام شده است به اجرا در خواهد آمد.
با اجرای این پروژه های آزادراهی تحولات بزرگی در مازندران از منظر کریدور شمال - جنوب که رییس جمهور دستور فعال شدن آن را داده است اتفاق خواهد افتاد.
آزاد راه چالوس - رامسر به طول ۷۹ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران - شمال بوده که این مهم به تازگی با همت معاون اول رییس جمهور نهایی شده که ۹ بانک داخلی برای آن کنسرسیومی تشکیل دادند که ۴۹ سرمایه گذار این پروژه ملی را و بقیه بخش خصوصی بر عهده خواهند گرفت.
قطعه جدید آزادراه تهران- شمال به طول ۱۶.۵ کیلومتر که شامل باند غربی قطعه دوم است به عنوان اولین افتتاح آزادراهی دولت در سال ۱۴۰۲، امروز با حضور رییس جمهور افتتاح شد.
این قطعه شامل بیشترین حجم تونل و پل در یک پروژه است به نحوی که ۸۶ درصد مسیر از پل و تونل تشکیل شده که نشان دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی به همراه پیچیدگیهای فنی در ساخت یک آزادراه است.
تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر در این منطقه قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و با افتتاح ۱۶.۵ کیلومتر از باقی مانده محور، مسیر ۲۲ کیلومتری باند رفت در منطقه ۲ آزادراه برای عبور مسافران شمال تکمیل میشود.
با افتتاح این مسیر استان البرز به مازندران متصل میشود و اولین اتصال آزادراهی استان البرز به مازندران رخ خواهد داد.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال از پل زنگوله شروع می شود تا منطقه دوآب در حوزه استحفاظی استان مازندران ادامه دارد.
هم اکنون طول شبکه آزادراهی کشور ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر است و برنامه ریزی شده تا ۱۰ هزار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در دست ساخت است.
|