يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي:

تعداد جايگاه‌هاي ال.پي.جي به مرور كاهش مي‌يابد

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 14:33   |     کد : 76   |     مشاهده: 2523
به گزارش صنعت نیوز، پس از تصويب دوگانه‌سوز شدن بخشي از خودروهاي توليد داخل طبق قانون بودجه سال 1385، توليد خودروهاي مجهز به سيستم سوخت گاز طبيعي فشرده (سي.ان.جي) در كنار سوخت بنزين از اين سال آغاز شد.

به گزارش صنعت نیوز، پس از تصويب دوگانه‌سوز شدن بخشي از خودروهاي توليد داخل طبق قانون بودجه سال 1385، توليد خودروهاي مجهز به سيستم سوخت گاز طبيعي فشرده (سي.ان.جي) در كنار سوخت بنزين از اين سال آغاز شد.

 اين در حالي بود كه دوگانه‌سوز كردن خودروها به سيستم گاز ال.پي.جي از چند سال پيش به صورت اختياري آغاز شده بود، ولي ارزان‌تر بودن گاز ال.پي.جي و پيمودن مسافت بيش‌تر با اين سيستم موجب شد كه بسياري از افراد تمايل بيشتري به دوگانه‌سوز كردن خودروي خود با سوخت ال.پي.جي نشان دهند. در نهايت تصميم به حذف سيستم ال.پي.جي در خودروها و جمع‌آوري اين جايگاه‌ها گرفته شد و براي اين كار تا پايان سال 1386 مهلت داده شد. اين در حالي است كه هنوز مراكز تبديل سيستم سوخت خودروها به ال.پي.جي - چه به صورت رسمي و چه به صورت غيرقانوني - مشغول به انجام فعاليت‌شان هستند.

در اين باره سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مي‌گويد: درحال‌حاضر حدود 40 هزار خودروي ال. پي.جي سوز و 25 جايگاه ال.پي.جي در سراسر كشور وجود دارد و با توجه به اين‌كه طرح توقف فعاليت جايگاه‌هاي ال.پي.جي در دولت قبل تصويب و براي اين كار تا پايان سال گذشته مهلت داده شده بود، ‌از اين پس نه تنها تعداد خودروي ال.پي.جي سوز توسعه پيدا نمي‌كنند، بلكه با تغيير سوخت آنها به سي.ان.جي و همچنين از رده خارج شدن آن‌ها در سال‌هاي آينده، در نهايت ال.پي.جي از مجموعه سوخت‌هاي خودرو كنار گذاشته خواهد شد.

ناصري با بيان اين‌كه عمده اين خودروها در بخش خصوصي و تاكسي هستند، يادآوري كرد: تعداد جايگاه‌هاي ال.پي.جي متناسب با روند كم شدن تعداد خودروهاي ال.پي.جي سوز كاهش پيدا خواهد كرد. اكنون بيش از پنج سال است كه خودروها ال.پي.جي سوز نمي‌شوند. همچنين اين جايگاه‌ها پس از تغيير كاربري بسته به نياز آن منطقه به عرضه بنزين يا گازوييل و يا هر دو به صورت يك‌جا خواهند پرداخت.

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/76
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است