پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
مدير کل توسعه گردشگري داخلي اعلام کرد

نصب 830 دستگاه کارت‌خوان در مراکز اقامتي سراسر کشور

  تاريخ:ششم خرداد 1387 ساعت 12:43   |     کد : 606   |     مشاهده: 861
به گزارش صنعت نیوز، 830دستگاه pos (کارت‌خوان) در طرح سفر کارت ملي در مراکز اقامتي سراسر کشور نصب شده است

به گزارش صنعت نیوز،  830دستگاه pos (کارت‌خوان) در طرح سفر کارت ملي در مراکز اقامتي سراسر کشور نصب شده است.

به گزارش خبر نگار گروه گردشگری صنعت نیوز،مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور در همايش سفر کارت ملي با حضور شبکه پذيرندگان استان تهران با بيان اين مطلب گفت: يکي از چالش‌هاي اساسي در حوزه گردشگري اين است که سفر تنها در ايام نوروز ،فصل تابستان و در برخي از استان‌ها اتفاق مي‌افتد .

جمشيد حمزه‌زاده افزود:براين اساس براي توزيع عادلانه سفر در سطح کشور و اينکه اقشار مردم بتواند از مزاياي سفر استفاده کنند سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري به عنوان متولي سفر در کشور برنامه‌هاي مختلف دارد و براين اساس موضوع سفرهاي ارزان قيمت با مشارکت هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي آغاز شده است .

وي با بيان اينکه در حال حاضر 202 دفتر خدمات مسافرتي به عنوان کارگزار اصلي سفرهاي همگاني تورهاي مربوط به سفرهاي ارزان قيمت را برگزار مي کنند،تصريح کرد:در اين زمينه تاکنون فعاليت خوبي انجام شده و پکيج‌هاي چهار ماهه نخست سال 87 ظرف دو هفته آينده چاپ و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه موضوع مسافرت کارکنان دولت براي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري از اولويت هاي اصلي به شمار مي آيد، اضافه‌کرد:در سال 86 مقرر شد مسافرت کارکنان دولت در قالب سفر کارت ملي انجام شود که بعد از بررسي ‌هاي لازم شرکت سرمايه گذاري ايرانگردي و جهانگردي که 60 مهمانسرا با چهار هزار تخت دارد مشارکت خود را براي همکاري با اين پروژه اعلام کرد.

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور ادامه داد:از اول ارديبهشت‌ماه 86 بحث سفر کارت ملي رسمي شد و در سطح کشور هتل‌ها و مراکز اقامتي همکاري خوبي داشته اند و تا کنون 830 دستگاه pos و کارت خوان در سراسر مراکز اقامتي کشور نصب شده است .

جمشيد حمزه‌زاده با بيان اينکه همکاري مراکز اقامتي در اين زمينه اختياري است ،افزود:اين اقدام کاملا اختياري و در راستاي توسعه گردشگري کشور و کمک به هتل‌ها در کشور است چرا که بيشتر مراکز اقامتي در طول سال خالي از مسافرت است .

وي همچنين گفت:يکي از اهداف اين طرح کمک به مراکز اقامتي کشور در راستاي افزايش ضريب اشغال اينگونه مراکز است .

حمزه‌زاده اضافه‌کرد:در حال حاضر بسياري از هتل‌ها طرف قرارداد اين طرح هستند و از جمله فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در اين موضوع مذاکره با دستگاه‌هاي مختلف ، سازمان‌هاي دولتي و شرکت‌هاي دولتي براي اخذ سفر کارت براي کارکنان اين دستگاه‌ها است .

وي با اشاره به اينکه تا کنون براي 2 ميليون و 70 هزار نفر سفر کارت صادر و تحويل داده شده است ،خاطرنشان کرد:سياست سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري و شرکت سرمايه گذاري ايرانگردي و جهانگردي اين است که در سال 87 براي تمامي کارکنان دولت سفر کارت صادر شود و به محض اينکه از سوي دستگاه‌هاي دولتي تقاضاي کارت مي‌شود بلافاصله اين کارت تحويل داده خواهد شد.

مدير کل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور ادامه داد:براي سال 87 مصوبه هيات دولت به اين معناست که تمامي دستگاه‌هاي دولتي موظفند درصدي از اعتبار رفاهي خود را نسبت به خريد و دريافت سفر کارت ملي اختصاص دهند .

وي بيان کرد: افرادي که سفر کارت ملي دريافت مي‌کنند از نظر اقامت و اسکان مي‌تواند در مراکزي اسکان کنند که طرف قرار داد سفر کارت ملي است .

حمزه‌زاده افزود:سياست بعدي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اين است که تمامي مراکز خدمات گردشگري اعم از مراکز اقامتي ،تفريحي ،مجموعه‌هاي فرهنگي و موسسات حمل ونقل ،ريلي ،دريايي و رستوران‌ها و فروشگاه‌هاي صنايع دستي در سال 87 به عنوان مراکز پذيرنده سفر کارت ملي با اين شبکه ملي همکاري کنند .

وي ادامه داد : براي تمامي دفاتر خدمات مسافرتي مجري طرح ارزان‌قيمت دستگاه pos کارت خوان نصب شده است و همه مي توانند به دارندگان سفر کارت ملي خدمات تور ارايه دهند .

حمزه‌زاده تصريح کرد:همچنين يکي ديگر از مواردي که سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان به دنبال آن است بحث سفرهاي اقساطي است که اعتبار ويژه‌اي براي کارکنان دولت به صورت وام در نظر گرفته شده که کارکنان دولت علاوه بر کمک‌هاي دولت، بتوانند مبلغي را وام بگيرند و به صورت قسطي به مسافرت بروند.

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/606
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است