يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌آهن:

پروژه‌هاي در دست ساخت 6هزار ميليارد اعتبار نياز دارند

  تاريخ:چهارم خرداد 1387 ساعت 13:59   |     کد : 560   |     مشاهده: 1073
به گزارش صنعت نيوز ، چهار هزار كيلومتر پروژه‌ در دست ساخت در راه‌آهن وجود دارد و در تلاش هستيم بخشي قابل توجهي از اين پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداري برسند كه بر اين مبنا، امسال پروژه جديدي را آغاز نخواهيم كرد.

به گزارش صنعت نيوز ، چهار هزار كيلومتر پروژه‌ در دست ساخت در راه‌آهن وجود دارد و در تلاش هستيم بخشي قابل توجهي از اين پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداري برسند كه بر اين مبنا، امسال پروژه جديدي را آغاز نخواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ، حسين تهراني ـ معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌آهن ـ اظهار كرد: مجموعه اعتباراتي كه براي به سرانجام رساندن اين چهار هزار كيلومتر راه‌آهن نياز داريم شش هزار ميليارد تومان است. در واقع اگر قرار است پروژه‌هاي تعريف شده طي سه تا چهار سال به ثمر برسند سالي يك هزار و 500 ميليارد تومان منابع مالي نياز داريم.

وي گفت: اعتباري كه براي ساخت پروژه‌ها نياز داريم چهار برابر اين اعتباري است كه تاكنون پرداخت شده است؛ در واقع يك چهارم نيازهاي ما در اين زمينه برآورده شده به طوري 350 ميليارد تومان بدهكار هستيم كه عمده آن به پيمانكاران است.

معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌آهن تصريح كرد: در زمينه خريد ريل نيز با مشكل مواجه هستيم چراكه ريل‌هاي جديد را بايد از خارج خريداري كنيم اما با توجه به اينكه بانك‌هاي خارجي در زمينه فايناس همكاري نمي‌كنند تا حدودي اين مساله نيز با مشكل مواجه شده است.

وي افزود: كمبود سيمان نيز از ديگر مشكلات اجراي پروژه‌هاي راه‌آهن است به طوري اگر سيمان لازم به موقع تامين نشود بر روي زمان بهره‌برداري پروژه‌ها تاثير مي‌گذارد.

معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌آهن كشور با اشاره به اينكه طي سال يك ميليون تن سيمان براي راه‌آهن‌سازي نياز داريم، گفت: اميدواريم با دستور رييس جمهوري اين مساله هرچه زودتر رفع شود.

وي تصريح كرد: درست است كه پروژه‌ها متوقف نشده‌اند اما كمبود سيمان سبب شده پيشرفت آنها به كندي انجام گيرد.

تهراني خاطرنشان كرد: در صورت تامين اعتبار لازم، خريد ريل و رفع كمبود سيمان تا پايان امسال راه‌آهن كرمان ـ زاهدان، اصفهان ـ شيراز، اراك ـ ملاير و نظاميه ـ مياندشت به بهره‌برداري مي‌رسند.

معاون ساخت راه‌آهن در پايان اظهار كرد: 12 هزار كيلومتر راه‌آهن جديد نيز در دست مطالعه داريم كه اميدواريم با سرانجام رسيدن پروژه‌هاي در دست ساخت فعلي، ساخت خطوط جديد در جهت توسعه ناوگان را آغاز كنيم.

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/560
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است