يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
معاون وزير مسکن:

در ايران به ازاي هر110 خانوار100 واحد مسکوني وجود دارد

  تاريخ:سی و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 18:51   |     کد : 460   |     مشاهده: 1069
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير مسکن و شهرسازي گفت: مسکن در اقتصاد کلان کشور جايگاه ويژه‌اي دارد به طوريکه در ايران به ازاي هر‌110 خانوار ‌100 واحد مسکوني وجود دارد.

به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير مسکن و شهرسازي گفت: مسکن در اقتصاد کلان کشور جايگاه ويژه‌اي دارد به طوريکه در ايران به ازاي هر‌110 خانوار ‌100 واحد مسکوني وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز، خواجه دلويي با بيان اين مطلب افزود: عوامل موثر بر بازار مسکن دو عامل تقاضاي واقعي مسکن و نياز خانوارها براي ساخت مسکن مورد نياز خود و عامل ديگر تقاضاي سرمايه‌اي است.

 

وي با اشاره به سبد دارايي خانوارهاي ايراني، گفت: در کشور ايران زمين و مسکن و در کل ملک و املاک در راس هرم سبد دارايي قرار دارند و بعد طلا، ارز، بازار سرمايه و سپرده‌هاي غير ديداري جاي دارند که اين سبد با توجه به نقدينگي جابه‌جا مي‌شود.

 

معاون وزير مسکن و شهرسازي عوامل درون بخشي قيمت مسكن را شامل قيمت زمين، قيمت بهاي مصالح، قيمت دستمزد، انتظارات قيمتي، عوارض و انشعابات دانست و افزود: عوامل برون بخشي موثر بر قيمت مسکن نيز شامل حجم نقدينگي، بازار سرمايه، طلا و ارز، فعاليت‌هاي اقتصادي، تورم عمومي، تحولات ارز و تحولات سياسي است که همگي عوامل برون بخشي و درون بخشي قيمت مسکن را در کشور جابه‌جا مي‌کند.

 

وي گفت: در کشور كمبود 1.5 ميليون مسکن وجود دارد که بر اين اساس، طرح جامع مسکن به عنوان سند راهبردي اجرايي شد که در آن اولويت برنامه‌هاي تامين مسکن خانواده‌هاي کم درآمد، مقاوم‌سازي خانه‌ها، مسکن روستايي، گسترش وضع جاري نظام مالي تامين مسكن، تنظيم بازار زمين شهري، ارتقاء صنعت ساختمان و غيره جاي دارند که زمينه اجرايي شدن آن نيز فراهم شده است.

 

معاون وزير مسکن و شهرسازي با اشاره به درآمد شهرداري‌ها و بيان اين كه درآمد شهرداري‌ها در کشور ما به توليد مسکن خلاصه مي‌شود و درآمدي که به توليد وصل باشد ناپايدار است و به توليد نيز آسيب مي‌رساند، تصريح كرد: درآمد شهرداري‌ها بايد توسط شهروندان تامين شود نه آن کسي که دست به توليد مي‌زند.

 

وي اظهار كرد: توسعه درون شهرها بايد به نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهرها معطوف شود و مي‌توان با استفاده از تدوين مدل‌هاي موثر در نوسازي، ظرفيت‌هاي درون شهري را گسترش داد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/460
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است