پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

تبریز میزبان نمایشگاه هنرهای سنتی

  تاريخ:سی و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 15:05   |     کد : 439   |     مشاهده: 801
به گزارش صنعت نيوز نیوز، همزمان با هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی ، نخستین نمایشگاه ملی هنرهای سنتی برگزیده ، با عنوان "هدیه های جمهوری اسلامی ایران" ، 19 تا 21 اردیبهشت در تبریز برگزار می شود.

به گزارش صنعت نيوز نیوز، همزمان با هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی ، نخستین نمایشگاه ملی هنرهای سنتی برگزیده ، با عنوان "هدیه های جمهوری اسلامی ایران" ، 19 تا 21 اردیبهشت در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبر نگار گروه گردشگري صنعت نيوز، حسین هاتفی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود : در این نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور پس از بررسی هیئت بازبینی متشکل از پیشکسوتان این حوزه به نمایش عمومی در می اید .

وی تصریح کرد : آثار برگزیده نمایشگاه ملی هنرهای سنتی برگزیده ،‌ به عنوان منتخب صنایع دستی ایرانی با نام هنرمند سازنده ، به نمایشگاه های بین المللی ارسال می شود .

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت : این نمایشگاه به عنوان یکی از راهکارهای حمایتی این معاونت به منظور معرفی توانمندی های این حوزه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در بازار هنرهای سنتی وصنایع دستی کشورمان است .

وی با اشاره به مشکلات بسته بندی به عنوان یکی از نقاط ضعف صنایع دستی ایران در عرصه های جهانی ، افزود : امسال برنامه های گسترده ای در قالب بسته های حمایتی برای اگاه سازی هنرمندان و سرمایه گذاران و رفع مشکلات این حوزه تدارک دیده شده است ، که این اجرای این برنامه از نمایشگاه ملی هنرهای سنتی تبریز اغاز می شود .

هاتفی گفت : به این منظور سه همایش تخصصی عنوان نقش صنایع دستی و حوزه های مرتبط در اقتصاد و مسایل اجتماعی ، صنایع دستی و نقش ان در ارتقای فرهنگ عمومی و نقش صنایع دستی در حفظ هویت ملی ، با حضور استادان دانشگاه ها ، هنرمندان ، سرمایه گذاران و مدیران حوزه های مرتبط در بخش جنبی نمایشگاه ملی هنرهای سنتی تبریز برگزار می شود .

وی با اشاره به تلاش های معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی برای گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی در جامعه افزود : ویژه برنامه هایی همچون برگزاری جشنواره های فیلم ، عکس و شعر صنایع دستی برای توجه بیشتر مردم به مسایل این حوزه طراحی و فراخوان ان منتشر شده است که همه علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند اثار خود را تا پایان اردیبهشت به نشانی میدان ولی عصر ، معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی ، دبیرخانه جشنواره های هنری ارسال کنند .

http://new.sanatnews.ir/News/1/439
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است