جمعه 28 ارديبهشت 1403

ايتاليايي ها براي ايران سرمايه گذار جذب مي کنند

  تاريخ:سی و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 14:55   |     کد : 437   |     مشاهده: 763
به گزارش صنعت نيوز،يک گروه تجاري و سرمايه گذاري ايتاليايي براي ايران در کشور ايتاليا سرمايه گذار جذب خواهند کرد.

به گزارش صنعت نيوز،يک گروه تجاري و سرمايه گذاري ايتاليايي براي ايران در کشور ايتاليا سرمايه گذار جذب خواهند کرد.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و يک گروه سرمايه‌گذاري وتجاري ايتاليايي با عنوان G.C.G براي تاسيس دفتر سرمايه‌گذاري ايران در ايتاليا موافقت کردند.

اين گروه ايتاليايي در بررسي هاي خود اعلام کردند که تاسيس اين دفتر به 10 هزار يورو هزينه لازم دارد. معاونت سرمايه گذاري سازمان اين موضوع را تحت بررسي قرار داد.

مهدي جهانگيري در اين ديدار از سرمايه گذاران ايتاليايي خواست تا تمامي سرمايه‌گذاران اين کشور را در يکي از شهر‌هاي ايتاليا گردهم آورند تا ايران با ارائه سياست‌ها و استراتژي‌هاي خود در بحث توسعه گردشگري کشور به جذب سرمايه‌گذاران ايتاليايي بپردازد.

معاون سرمايه گذاري و طرحهاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از برگزاري همايش فرصتهاي سرمايه گذاري در ماه اکتبر 2008 خبر داد که حداقل 500 شرکت سرمايه گذار خارجي در آن همايش حضور خواهند داشت.

وي افزود: در اين همايش بسته هاي سرمايه گذاري ارايه خواهد شد و مناطق نمونه گردشگري نيز معرفي مي شوند.

جهانگيري تصريح کرد: اين گروه، مي‌تواند سرمايه‌گذاران ايتاليايي را براي شرکت در اين همايش ترغيب و در مقابل امتياز نمايندگي سرمايه‌گذاري ايران در ايتاليا را از آن خود کند.

وي در ادامه به همايش سرمايه گذاري سال گذشته نيز اشاره کرد و گفت: در اين همايش سرمايه‌گذاران ايتاليايي نيز حضور داشتند. در حال حاضر ايران، فضاي پرمشتري را براي سرمايه‌گذاري فراهم آورده است. البته متقاضيان داخلي اين نياز کشور را برطرف مي‌کنند اما دولت ايران به دنبال جذب سرمايه‌گذاران خارجي نيز هست.

وي معتقد است که سرمايه‌گذران ايتاليايي وقتي به ايران بيايند و ظرفيت‌ سرمايه‌گذاري در ايران را ببينند مشتاق سرمايه‌گذاري در ايران مي‌شوند.

جهانگيري همچنين درباره نحوه جذب سرمايه گذاران خارجي اظهار کرد که درصورتي با گروه سرمايه گذاري متقاضي تعامل خواهيم داشت که آن گروه مورد تاييد سفارت ايران در آن کشور باشد.

وي در يدار با گروه شرکت G.C.G درباره فضاسازي هاي منفي عليه ايران سخن گفت و بيان کرد:« ما تلاش مي کنيم تا اين فضا را تغيير دهيم و سرمايه‌گذار خارجي در کشور جذب کنيم.

وي با بيان اينکه هنوز در ابتداي راه هستيم ادامه داد: گردشگري در ايران به دلايل متعدد از جمله جنگ تحميلي و بازسازي آن در اولويت قرار نداشت. اما دولت عزم خود را براي توسعه گردشگري جزم کرد و درصدد توسعه راههاي گردشگري در کشور بر آمد بنابراين در اين راستا بسته‌هاي سرمايه‌گذاري توسعه اين معاونت آماده شده که قابل ارايه به سرمايه‌گذاران است.

جهانگيري گفت: ما درصدديم که قوانين و مقررات سرمايه‌گذاري خارجي در کشور را تسهيل کنيم. در اين قانون پيش‌بيني شده‌است که بايد در سرمايه‌گذاري امنيت وجود داشته باشد. توجه به امنيت سرمايه‌گذار در راس تسهيل آن قانون است.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جزوات، کتابچه‌ها و بسته‌هاي سرمايه گذاري را در اختيار اين شرکت قرار داد تا آنها بتوانند اين بسته ها را در اختيار سرمايه‌گذاران خود قرار دهند.

در اين ديدار قائم مقام شرکت سرمايه گذاري G.C.Gايتاليا هم در پاسخ به گفته هاي جهانگيري ضمن بيان علاقه سرمايه‌گذران ايتاليايي براي فعاليت در بخش گردشگري ايران تصريح کرد: گروه‌هاي اقتصادي هميشه کمک مي‌کنند که دولت‌ها به اهداف خود برسند.

مارکوسالا، گفت: ايتاليا از جمله کشور‌هايي است که با سياست‌هاي بوش در خصوص ايران مخالف است سرمايه گذاران ايتاليايي هم جزو مردم اين کشور هستند و نظر آنها با نظر مطبوعات خارجي عليه ايران متفاوت است. آنها خواهان حمايت و اجراي قوانين مربوط به سرمايه‌گذران خارجي در ايران هستند.

اين سرمايه گذار ايتاليايي روابط اقتصادي ايران و ايتاليا را از مدت‌ها قبل دوستانه و صميمي عنوان کرد و بيان داشت:د ما در ايتاليا شاهد روابط خوب ميان مردم اين کشور و ايرانيان مقيم هستيم.

http://new.sanatnews.ir/News/1/437
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است