پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

جشنواره كوچ عشاير ، فرهنگ عشايري را به نمايش گذاشت

  تاريخ:سی و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 14:39   |     کد : 433   |     مشاهده: 849
به گزارش صنعت نيوز،دومين جشنواره كوچ عشاير به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ عشايري و نقش آن در توسعه و گسترش صنعت گردشگري در منطقه قشلاق دشت جعفرآباد مغان برگزار شد .

به گزارش صنعت نيوز،دومين جشنواره كوچ عشاير به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ عشايري و نقش آن در توسعه و گسترش صنعت گردشگري در منطقه قشلاق دشت جعفرآباد مغان برگزار شد .

دومين جشنواره كوچ عشاير به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ عشايري و نقش آن در توسعه و گسترش صنعت گردشگري در منطقه قشلاق دشت جعفرآباد مغان برگزار شد .

"مسعود علويان صدر" رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل در مراسم افتتاح اين جشنواره گفت: عشاير ايران به ويژه عشاير مغان در صفحات تاريخ سرزمين ايران زمين هميشه سربلند بوده و خواهند بود. عشاير مرارت و رنج كوچ را تحمل مي كند تا ثابت كند زندگي در حال دوام و حركت است و سكون مايه فرسودگي زندگي و حيات عشاير با طبيعت آميخته است و اين يعني زيبايي تلاش و كوشش در عرصه زندگي اين قشر از مردم جامعه.

علويان صدر درادامه هدف‌هاي برگزاري جشنواره كوچ عشاير را اين‌چنين بيان كرد: حفظ و زنده كردن آداب و رسوم عشاير و سنت هايي كه متاسفانه در ورطه فراموشي قرار دارد و از سويي در اين جشنواره تلاش كرديم مردم به ويژه جوانان با اين قشر از جامعه استان اردبيل ارتباط برقرار كنند و آداب و سنن و رسم و رسومشان را دريابند هم‌چنين هم انديشي ميان طوايف مختلف عشاير با يكديگر از سويي و ارتباط آنان با خبرنگاران اصحاب رسانه‌ها و محققان و علاقمندان به زندگي كوچ‌نشيني عشاير دشت مغان از سوي ديگر موجبات برگزاري چنين جشنواره‌اي را با مشاركت اداره كل امور عشايري استان و ساير ادارات كل مرتبط را فراهم آورد.

وي توجه به گردشگري كشاورزي را يكي ديگر از اهداف برگزاري اين جشنواره دانست و افزود: دشت زيباي مغان و عشاير سخت كوش و مردم ميهمان نواز اين منطقه از ظرفيت‌هاي مهم اكوتوريستي و جذاب براي گردشگران است و با نگرش به همين ويژگي‌ها برآنيم تا توانسته باشيم اين جامعه و قشر ميزبان را به علاقمندان بشناسانيم و در اين خصوص دستياري به سوي رسانه‌ها دراز مي كنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل در ادامه گفت: معرفي صنايع دستي عشاير در اين جشنواره به مردم و علاقمندان يكي ديگر از علت هاي برگزاري جشنواره كوچ عشاير استان است .

در برپايي يك روزه اين جشنواره گروه عشايري استان آذربايجان غربي ميهمان ويژه‌ اين جشنواره بود كه ضمن برپايي سكونتگاه عشايري خود مراسم و آيين‌هاي سنتي خويش را به صورت اجراي زنده در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده بود .

http://new.sanatnews.ir/News/1/433
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است