شنبه 29 ارديبهشت 1403

ايران يكي از امن‌‌ترين نقاط جهان براي سرمايه‌گذاري است

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 12:24   |     کد : 42   |     مشاهده: 2727
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل يكي از آژانس هاي ايراني كارشناسي املاك در دبي گفت: ايران يكي از بهترين و امن‌ترين نقاط دنيا براي سرمايه‌گذاري است و در اين كشور سرمايه‌ كمتري مورد تهديد قرار مي‌گيرد.

به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل يكي از آژانس هاي ايراني كارشناسي املاك در دبي گفت: ايران يكي از بهترين و امن‌ترين نقاط دنيا براي سرمايه‌گذاري است و در اين كشور سرمايه‌ كمتري مورد تهديد قرار مي‌گيرد.

مصطفي رضايي افزود: امنيت سرمايه‌گذاران در ايران به مراتب بيش از ساير كشورهاست و ايران يكي از امن‌ترين كشورهاي دنيا براي سرمايه‌گذاري است. نبود كارتل‌ها و تراستهاي مافيايي، عدم وجود تروريست‌هاي اقتصادي مهلك و نيز نبود دخالت آمريكا در اقتصاد ايران و در نتيجه استقلال اقتصادي كشورمان باعث مي‌شود امنيت سرمايه‌گذاري در ايران به مراتب بالاتر از كشورهاي ديگر باشد.

وي با اشاره به سيستم بانكي ايران تصريح كرد: در كشورهاي غربي هرگاه بانكي ورشكسته مي‌شود، هيچ‌گاه دولت تاوان ورشكستگي آن بانك را پرداخت نمي‌كند و اين در حاليست كه تمام بانك‌هاي ايران (اعم از خصوصي و دولتي) زير نظر بانك مركزي فعاليت مي‌كنند و طبعاً از پشتيباني دولت بهره‌مند هستند، بنابراين اين سيستم باعث مي‌شود سرمايه به طور كامل احساس امنيت كند.

رضايي اقتصاد كشورهاي غربي را تابع اقتصاد آمريكا دانست و تاكيد كرد: هر گاه اقتصاد آمريكا دچار مشكل مي‌شود‌ (مثل چند ماه گذشته) اقتصاد كشورهاي غربي نيز به بحران مي‌رسد به همين دليل است كه سرمايه‌ در اين كشورها برخلاف تبليغات صورت گرفته روز به روز بيشتر احساس خطر مي‌كند.

اين كارشناس املاك امنيت سرمايه‌گذاري در ايران را دليلي بر سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي دانست و با اين حال افزود: اگر كسي قصد سرمايه‌گذاري در كشورهاي ديگر مخصوصاً كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را دارد، بهتر است در ملك سرمايه گذاري كند چرا كه اين سرمايه به هر حال از بين نمي‌رود و اين سرمايه با افزايش سود، دوباره به ايران بازمي‌گردد.

وي تاكيد كرد: البته سرمايه گذاري در ايران هم از امنيت كامل برخوردار است و ما مردم را به سرمايه گذاري در ايران تشويق مي كنيم.

وي پيرامون ميزان استقبال ايرانيان براي خريد آپارتمان در دبي گفت: قبلا استقبال هموطنانمان بيشتر براي خريد لوازم مصرفي و آرايشي بود كه باعث مي‌شد سرمايه ملي به سرعت سوخت شده و از بين برود، اما در حال حاضر تمايل به سمت خريد ملك و مسكن است.

به گفته وي، چيزي در حدود 10 تا 15 ميليارد دلار سرمايه ايراني در دبي به كار افتاده كه اين مبلغ در حدود 20 تا 25 ميليارد دلار به ايران باز گشته است.

وي بيشتر سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در امارات را از سوي سرمايه‌گذاران اروپايي و آمريكايي دانست و افزود: البته ايراني‌ها هم سرمايه‌گذاري مناسبي در امارات انجام داده‌اند كه بيشتر اين سرمايه‌ها مربوط به سرمايه‌داران ايراني حاضر در اروپا و آمريكاست و البته سرمايه‌گذاران داخلي هم در اين كشور فعاليت مي‌كنند.

*رشد 100 درصدي قيمت ملك در دبي

اين كارشناس املاك در دبي ميزان افزايش قيمت ملك در دبي را بالا ارزيابي كرد و خاطرنشان ساخت: در مناطق متوسط قيمت ملك در هر متر دو ميلون تومان است و در مناطق ممتاز هر متر شش ميليون تومان كه اين مبلغ نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش را نشان مي دهد.

رضايي گفت: دولت امارات براي افزايش سرمايه‌گذاري در بخش مسكن و حتي برخي صنايع وام‌هايي در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌دهد ولي با توجه به شرايط پرداخت اين وام‌ها، ما اين نوع وام‌ها را پيشنهاد نمي‌كنيم.

 

 

 

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/42
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است