پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

طرح تشديد نظارت بر فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي اجرا مي‌شود

  تاريخ:سی ام ارديبهشت 1387 ساعت 14:22   |     کد : 383   |     مشاهده: 2191
به گزارش صنعت نيوز: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران به دنبال شروع فصل مسافرت،‌طرح تشديد نظارت بر فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي و اجراي تورهاي مختلف را به اجرا در مي‌آورد.

 

به گزارش صنعت نيوز: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران به دنبال شروع فصل مسافرت،‌طرح تشديد نظارت بر فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي و اجراي تورهاي مختلف را به اجرا در مي‌آورد.

 

فارس به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان تهران، سيف‌اله جوان، معاون امور گردشگري اين سازمان گفت: با شروع فصل تابستان و به دنبال فرصت مناسب جهت مسافرت براي خانواده‌ها و شهروندان و همچنين با وجود شكايات زياد مبني بر تخلف دفاتر خدمات مسافرتي اين طرح با هدف تشديد برخورد با متخلفان از سوي دفاتر از اول خرداد به اجراء در مي‌آيد.

وي با اشاره به وجود بيش از 1030 آژانس خدمات مسافرتي در استان اظهار داشت: اين تعداد آژانس در استان با وجود خدماتي كه به شهروندان در موضوع سفر و گردشگري ارائه مي‌كنند به دليل مسائلي از قبيل ناهماهنگي در رزرو هتل و گرفتن جا و امكان بروز ناهماهنگي و اشتباه در اجراي تورها ممكن است تخلفاتي صورت گيرد كه با توجه به كثرت اين تخلفات از مسافرات تقاضا مي‌شود در اولين وهله از مجاز بودن دفتر اطمينان حاصل كنند و سپس به انعقاد قرارداد به آژانس‌ مبادرت ورزند.

وي در ادامه گفت: به دنبال كثرت شكايات از دفاتر خدمات مسافرتي، كميسيون فني سازمان با تشكيل يك جلسه تصميماتي را در جهت تشديد نظارت بر دفاتر اتخاذ كرد كه يكي از اين تصميمات تعليق 1 تا 3 ماه در صورت وصول شكايت و عدم رعايت مفاد بخشنامه‌اي كه به اين منظور ابلاغ شده، است.

الزام به انعقاد قرارداد ،تشكيل جلسه‌ي معارفه و ارائه‌ي برنامه‌ي سفر به مسافرين ، استفاده از راهنمايان مورد تأييد سازمان در تورها، استفاده از اتوبوس‌هاي توريستي با عمر كوتاه از 6 سال براي تورهاي زميني از جمله مفاد بخشنامه ابلاغي به دفاتر خدمات مسافرتي است.

شايان ذكر است در اين طرح همچنين آژانس‌هاي خدمات مسافرتي كه در ارائه‌ي خدمات به مسافران كليه‌ي ضوابط قانوني را رعايت كرده و خدمات با كيفيت به مسافران ارائه مي‌دهند، تشويق خواهند شد.

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/383
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است