يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

استفاده از دیپلماسی و افزایش فشار تنها راه موجود در برابر ایران است!

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 11:12   |     کد : 34   |     مشاهده: 3073
به گزارش صنعت نیوز، نخست وزیر فرانسه پس از پایان نشست نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان(1+5) با نادیده گرفتن حقوق مشروع هسته ای کشورمان ادعا کرد که تنها راه موجود برای پایان دادن به تنش بر سر مسئله هسته ای ایران، استفاده از دیپلماسی و افزایش فشار بر این کشور است.

  به گزارش صنعت نیوز، نخست وزیر فرانسه پس از پایان نشست نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان(1+5) با نادیده گرفتن حقوق مشروع هسته ای کشورمان ادعا کرد که تنها راه موجود برای پایان دادن به تنش بر سر مسئله هسته ای ایران، استفاده از دیپلماسی و افزایش فشار بر این کشور است.

"فرانسوا فیون" که پس از پایان نشست روز گذشته در لندن در کنفرانسی خبری سخن می گفت،اظهار داشت : گزینه حمله به ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ‌ای مطرح نیست.

وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد: اگر ایران درباره برنامه هسته ای خود با غرب واد تعامل نشود با انزوای بین الملل روبرو می شود.  ما باید هر اقدامی را که می‌ توانیم انجام دهیم تا از روبرو شدن با بمباران ایران، به عنوان تنها راه حل جلوگیری کنیم.

فیون در پایان ادعا کرد: در حال حاضر تنها گزینه ممکن، تحت فشار گذاشتن ایران از طریق ابزارهای دیپلماتیک اقتصادی و مالی است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه نیز با تاکید بر اینکه در نشست دیروز لندن بحثی درباره تحریمهای تازه علیه ایران مطرح نشده است ، گفت که کشورهای عضو گروه 1+5،خواهان منصرف شدن جمهوری اسلامی ایران از حق غنی سازی اورانیوم در زمان مذاکره این گروه با تهران هستند.

 

 

 

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/34
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است