يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

۱۱۰ هزار متقاضی در شمال کرمان فاقد مسکن هستند

۱۱۰ هزار متقاضی در شمال کرمان فاقد مسکن هستند
  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1403 ساعت 09:42   |     کد : 288410   |     مشاهده: 74
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان کرمان از نظر نیاز به مسکن پرتقاضا است و ۱۱۰ هزار متقاضی در شمال استان فاقد مسکن شناسایی شده اند که برای همه این افراد باید برنامه داشته باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان کرمان از نظر نیاز به مسکن پرتقاضا است و ۱۱۰ هزار متقاضی در شمال استان فاقد مسکن شناسایی شده اند که برای همه این افراد باید برنامه داشته باشیم.
ارسلان مالکی شامگاه سه‌شنبه در آیین قرعه کشی یک هزار و ۴۵ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در بم افزود: اهمیت موضوع مسکن بر کسی پوشیده نیست و دولت سیزدهم ۲ موضوع و برنامه بسیار مهم و اساسی را در حوزه مسکن در حال اجرا و پیگیری دارد.
وی بیان کرد: ۲ طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در زندگی مردم بسیار تاثیرگذار و ضروری بوده و برای خانواده ها و جوانان امید آفرین است.
رییس سازمان زمین و مسکن عنوان کرد: اراضی واگذار شده در راستای ۲ طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت است که با تشخیص درست و هوشمندانه دولت سیزدهم ابزار واگذاری زمین مهیا می‌شود.
وی عنوان کرد: جمعیت جوان هر کشور موجبات و مقدمات توسعه و پیشرفت آن کشور است و جمعیت جوان برای هر کشور قدرت و اقتدار می آورد.
مالکی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته علاوه بر تاکید رهبری در دهه ۹۰ در بحث جوانی جمعیت غفلتی رخ داد و به این موضوع کمتر پرداخته شد اما دولت سیزدهم با نگاه به اهمیت آینده کشور این طرح را با جدیت مورد پیگیری قرار داد و به عنوان اولویت و برنامه اساسی پیش برد.
وی توضیح داد: از موضوعات طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به خانواده های مشمول قانون است که از ابتدای ابلاغ قانون، مقدمات آن مهیا نبود اما با اراده دولت و پیگیری مقام عالی وزارت راه تا پایان سال گذشته ۷۰ هزار مشمول واجد شرایط زمین های خود را دریافت کرده اند.
وی تصریح کرد: در دولت های گذشته به مسکن توجه نشده و برنامه ای خم برای مسکن و تامین زمین رخ نداده است.
مالکی افزود: دولت سیزدهم که برآمده از مردم بود از ابتدا دغدغه های مردم برایش مهم بود و هوشمندانه شعار ساخت چهار میلیون مسکن را داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: تا پایان سال گذشته ۷۰ هزار مشمول واجد شرایط طرح جوانی جمعیت، زمین های خود را دریافت کرده اند که ارزش ریالی این ۷۰ هزار قطعه حدود هفتصد هزار میلیارد ریال بوده است.
معاون وزیر راه و رییس سازمان زمین و مسکن راه و شهرسازی در سفر به شهرستان بم در مراسم قرعه کشی یک هزار و ۴۵ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شرکت کرد و همچنین از شهرک امید بم نیز بازدید به عمل آورد .

http://new.sanatnews.ir/News/1/288410
Share

برچسب ها :  مسکن , شمال , کرمان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است