يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

لیست برندهای پوشاک محرز قاچاق اعلام شد

  تاريخ:هجدهم ارديبهشت 1403 ساعت 12:35   |     کد : 288399   |     مشاهده: 48
ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز لیست ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی قاچاق محرز را اعلام کرد و از مال‌ها (فروشگاه‌ها و مراکز خرید) خواست که از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، صبح روز گذشته ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز در نشست هماهنگی با مدیران مال‌ها (فروشگاه‌ها و مراکز خرید) از آن‌ها خواست که پیش از برخوردهای مقابله‌ای و انتظامی، مدیران فروشگاه‌ها از عرضه‌ کالاهای قاچاق جلوگیری کنند. طبق آمار وزارت صمت، ۱۲۵ قلم کالای پوشاک محرز قاچاق در کشور وجود دارد، اما طبق بررسی‌های ستاد، حدود ۱۴۰ برند پوشاک قاچاق وجود دارد که فروش همه‌ آن‌ها غیرقانونی است.

در این جلسه همچنین تاکید شده کالاهایی که عرضه می‌شوند باید دارای شناسه کالا باشند. کالایی که دارای شناسه کالا نباشد، حتما به عنوان کالای قاچاق جمع‌آروی خواهد شد.

علی بیگی - معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز - همچنین در این جلسه گفته که عمده کالاهایی که در مراکز خرید بزرگ به فروش می‌رسد، کالاهای وارداتی است که با سیاست اصلی تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد کامل است.

در این جلسه لیست ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی قاچاق محرز هم ارائه شد که برای دریافت آن‌ می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

گفتنی است؛ بهمن ماه سال قبل طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه بعد از چهار سال توقف، آغاز شد، اما مدتی بعد اخباری از توقف طرح یاد شده منتشر شد. با این حال گزارش‌ها حاکی از این است که طرح یاد شده از سر گرفته شده است.

در این میان با توجه به اینکه محاسبه دقیق آمار کالای قاچاق ممکن نیست و صرفا برآوردهایی در این زمینه وجود دارد، عموما در برخی حوزه‌ها بر سر آمار قاچاق اختلاف نظر وجود دارد که در این میان این اختلاف بر سر میزان کالای قاچاق در بازار پوشاک بیشتر است.

سال گذشته دهقانی‌نیا - سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز - گفته که قبلا پوشاک قاچاق در بازار ۳.۲ میلیارد دلار بود، اما در حال حاضر میزان آن نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

این در حالی است که تولیدکنندگان معتقدند بر اساس گزارش‌های میدانی بیش از این رقم است. مدتی پیش اتحادیه پوشاک ایران اعلام کرد که در حال حاضر با بالاترین حجم پوشاک قاچاق در سطح عرضه مواجه هستیم و اخیرا علاوه بر پاکستان، ترکیه و بنگلادش، درهای چین هم باز شده و این کشور در حال جبران عقب افتادگی‌های خودش در دوران کرونا است و کالاهای استوک و تاناکورا به صورت کیلویی و با قیمت خیلی پایین وارد کشور می‌شود. بر این اساس تولیدکنندگان پوشاک معتقدند تخمین زده می‌شود در حال حاضر بیش از سه میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه وجود دارد که این میزان معادل بیش از ۳۰ درصد حجم بازار پوشاک در ایران است.

http://new.sanatnews.ir/News/1/288399
Share

برچسب ها :  قاچاق , پوشاک
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است