جمعه 28 ارديبهشت 1403

سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیا در انرژی‌های جدید

سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیا در انرژی‌های جدید
  تاريخ:دوازدهم ارديبهشت 1403 ساعت 09:57   |     کد : 288302   |     مشاهده: 99
به گزارش صنعت نیوز، آرامکو در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها و منابع انرژی‌های جدید خارج از عربستان است.
به گزارش صنعت نیوز، آرامکو در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها و منابع انرژی‌های جدید خارج از عربستان است.
امین ناصر، مدیرعامل غول نفتی دولتی عربستان سعودی روز دوشنبه گفت: آرامکو در حال حاضر، به سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در انرژی‌های جدید خارج از عربستان سعودی چشم دوخته است.
این اظهارات مدیرعامل آرامکو در حاشیه «نشست ویژه همکاری جهانی، رشد و انرژی برای توسعه» توسط «مجمع جهانی اقتصاد» (WEF) در ریاض، مطرح شد.
علاوه بر قراردادها در بخش پالایش و پتروشیمی، به خصوص در چین که بازار اصلی صادرات نفت خام آرامکو است، این غول نفتی، به دنبال سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های جدید و انرژی‌های جدید، از جمله در همکاری با شرکای خارج از عربستان سعودی است.
آرامکو عربستان در اوایل سال جاری، با تزریق چهار میلیارد دلار بودجه اضافی، تامین مالی بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر خود را بیش از ۲ برابر کرد. بودجه جدید، مجموع تخصیص سرمایه‌ آرامکو به واحد «آرامکو ونچر» را از سه میلیارد دلار، به هفت میلیارد دلار افزایش می‌دهد.
آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان از نظر ارزش بازار و تولید نفت است، اعلام کرد تصمیم برای دو برابر کردن تخصیص بودجه به بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت، نشان دهنده اهمیت رو به رشد برنامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر آرامکو در فراهم سازی امکان توسعه فناوری‌های جدید، ایجاد فرصت‌های متنوع سازی برای آرامکو و هموار کردن راه برای همکاری با استارتاپ‌های نوآور است.
انتظار می‌رود برنامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، به پیشبرد استراتژی بلندمدت آرامکو کمک کند که شامل تمرکز بر انرژی‌های جدید، مواد شیمیایی، مواد مورد استفاده در گذار انرژی، مشاغل صنعتی متنوع و فناوری‌های دیجیتالی است.
احمد الخویتر، نائب رئیس امور فناوری و نوآوری آرامکو در این باره گفت: با تزریق چهار میلیارد دلار بودجه اضافی ظرف چهار سال آینده، قصد داریم حمایت مالی لازم برای ارتقای راه‌حل‌های تغییر دهنده بازی را به سطح بعدی، فراهم کنیم.
با این حال، آرامکو همچنان بر این باور است که نفت و گاز برای دهه‌های آینده، مورد نیاز خواهد بود و از هدف خود برای تولید آخرین بشکه نفت جهان، دست نکشیده است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، امین ناصر سال گذشته گفته بود بحث در خصوص گذار انرژی باید درباره نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد، نه کاهش تولید نفت و گاز.

http://new.sanatnews.ir/News/1/288302
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است