دو شنبه 10 ارديبهشت 1403

همایش بزرگداشت «حکیم توس» برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت «حکیم توس» برگزار می‌شود
  تاريخ:پانزدهم فروردين 1403 ساعت 09:40   |     کد : 287983   |     مشاهده: 120
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، حکیم ابوالقاسم فردوسی را افتخار ملی دانست گفت: همایش دو روزه بزرگداشت «حکیم توس» در شهرهای مشهد و تهران برگزار می شود.
به گزارش صنعت نیوز، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، حکیم ابوالقاسم فردوسی را افتخار ملی دانست گفت: همایش دو روزه بزرگداشت «حکیم توس» در شهرهای مشهد و تهران برگزار می شود.
سومین جلسه کارگروه روز بزرگداشت فردوسی روز سه‌شنبه -۱۴ فروردین- با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای کارگروه حکیم توس در محل دفتر معاونت میراث‌فرهنگی در وزارتخانه برگزار و مهمترین موضوعات و برنامه‌های مرتبط با گرامی‌داشت این روز در ۲۵ اردیبهشت امسال بررسی شد.
علی دارابی در کارگروه بزرگداشت حکیم توس گفت: فردوسی یک افتخار ملی است، باید پیگیری و تلاش کنیم که رخدادی در شأن و منزلت حکیم ابوالقاسم فردوسی اتفاق بیفتد.
قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موضوع فردوسی در انحصار هیچ دستگاهی نیست و همه برای کار با موضوع گرامی‌داشت فردوسی باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه ستاد احیای توس با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد، به برگزاری همایش دو روزه بزرگداشت حکیم توس در شهرهای مشهد و تهران اشاره کرد و افزود: همایش «حکیم توس» فقط یکی از ویژه‌برنامه‌های روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است. برنامه‌های مختلفی در توس، تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد و شایسته است همه دستگاه‌ها برای بزرگداشت مقام فردوسی پای کار بیایند.
ارائه گزارش کارگروه حکیم توس
سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست در سخنانی گفت: حکیم فردوسی نقش مهمی در زنده نگه داشتن زبان فارسی دارد و گرامی‌داشت این شاعر گران‌سنگ، ادای دین به مفاخر بزرگ ایران‌زمین است.
موسوی اضافه کرد: در فروردین و اردیبهشت سه رویداد مهم فرهنگی در استان داریم که ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار، ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت خیام است که گرامی‌داشت این سه شاعر بزرگ، نیازمند توجه هرچه بیشتر است.
در این نشست همچنین رضا سامه مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی توس حضور داشتند و توضیحاتی را درباره برگزاری مراسم گرامی‌داشت فردوسی ارائه کردند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/287983
Share

برچسب ها :  حکیم توس , همایش , بزرگداشت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است