سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

ثبت۶ میلیون نفر بازدید از اماکن میراث فرهنگی

ثبت۶ میلیون نفر بازدید از اماکن میراث فرهنگی
  تاريخ:چهاردهم فروردين 1403 ساعت 09:24   |     کد : 287968   |     مشاهده: 119
به گزارش صنعت نیوز، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شد که حافظیه در صدر بازدیدها است.
به گزارش صنعت نیوز، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شد که حافظیه در صدر بازدیدها است.
علی دارابی با اشاره به آمار بازدید از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی کشور در نوروز ۱۴۰۳ گفت: درباره عید باستانی نوروز که میراث نیاکان ماست و امروزه به دلیل ثبت جهانی متعلق به همه جهانیان است هر قدر بگوییم و بنویسیم کم است.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن «بهار قرآن و بهار طبیعت» بود و مردم مومن و دیندار حرمت این ماه را محترم شمردند.
دارابی با اشاره به رویدادهای مردمی تحویل سال نو افزود: تحویل سال نو را مردم در اماکن و بقاع مذهبی و اماکن تاریخی گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا(ع) مثل همیشه مقصد مردم بود.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: نوروز امسال، موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی، بناها و محوطه‌های تاریخی مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت. حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالی قاپو و نقش جهان، امیر چخماق و بافت تاریخی یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان، مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبیل، تبریز و ارومیه و… از دیگر مکان‌های مهم برای بازدید مردم بود.
وی اظهارداشت: ٣٠هزار نفر فقط در مراسم تحویل سال حافظیه حضور داشتند که نظم و رعایت مقررات توسط حاضران قابل تقدیر است. همچنین در تخت جمشید ١٠هزار نفر در ساعت تحویل سال حاضر بودند.
دارابی با اشاره به آمار ۱۷ روزه بازدیدکنندگان از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی افزود: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین ماه بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شده است که در نوع خود کم‌نظیر است.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه نکته کلیدی درباره سفرهای نوروزی و حال خوش ایرانیان را قابل توجه دانست و گفت: مردم به تدریج سفرهای داخلی و بازدید از ایران را در کانون توجهات خود قرار داده‌اند. گرانی تورهای خارجی و ترجیح مردم به سفر داخلی یکی از دلایل اقبال شهروندان به سفرهای داخلی است. اگر چه برخی سفرهای داخلی و هزینه پرواز و… هم در مواردی بالاست که نیاز به اقدامات حمایتی دارد.
وی افزود: ستاد خدمات سفر مرکب از ٢٧ وزارتخانه و سازمان‌های اجرایی و ... موفق شدند شرایط بهتری از گذشته را برای سیر و سیاحت داخلی فراهم کنند. بازدید آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و سفارشات لازم و حضور وزیران و اهتمام عزت الله ضرغامی و همکاران وزارت متبوع نقش مهمی در ارتقای خدمات رسانی داشته است.
دارابی گفت: مردم دو قطبی‌های موهوم و ساختگی را عملا کنار زده‌اند و به عنوان ایرانی مسلمان به هویت و تاریخ و تمدن پر افتخار خود می‌بالند و با رفتار خود این رویکرد را اثبات کرده‌اند. تقارن ماه رمضان و نوروز را عملا مردم خود مدیریت کردند و حرمت‌ها را رعایت کردند.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ایرانیان پیشتاز جشن و سرور در جهان بوده‌اند، افزود: بیش از ۶۵ جشن و سرور به نام فرهنگ و تمدن ایران ثبت شده است که هیچ ملتی و کشوری آن را ندارد. شادی و نشاط اجتماعی امروزه بیش از هر زمان در مرکز حکمرانی و مدیریت کشور باید قرار گیرد و دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران شاد باشند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/287968
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است