چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

از حضور یوزهای ایرانی تا بخت بلند اردن؛ کره تنها بازمانده شرق

از حضور یوزهای ایرانی تا بخت بلند اردن؛ کره تنها بازمانده شرق
  تاريخ:شانزدهم بهمن 1402 ساعت 10:51   |     کد : 287174   |     مشاهده: 239
به گزارش صنعت نیوز، پرونده جام ملت‌های آسیا به صفحات پایانی خود نزدیک می‌شود. ایران، قطر و کره‌جنوبی از همان ابتدا محتمل‌ترین گزینه‌ها برای حضور در نیمه‌نهایی بودند اما خوش‌بین‌ترین هوادار فوتبال هم تصور نمی‌کرد اردن، یکی از حاضرینِ این مرحله باشد.
به گزارش صنعت نیوز، پرونده جام ملت‌های آسیا به صفحات پایانی خود نزدیک می‌شود. ایران، قطر و کره‌جنوبی از همان ابتدا محتمل‌ترین گزینه‌ها برای حضور در نیمه‌نهایی بودند اما خوش‌بین‌ترین هوادار فوتبال هم تصور نمی‌کرد اردن، یکی از حاضرینِ این مرحله باشد.
هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در شرایطی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که چهره ۴ تیم برتر این رویداد مشخص شد. جدال ایران با قطر و اردن با کره‌جنوبی در نهایت تکلیف دو تیم فینالیست این رقابت‌ها را مشخص خواهد کرد تا پرونده این جام با تعیین قهرمان بسته شود.
ایران؛ یوزهای ایرانی با مربی بومی در مسیر قهرمانی
تیم ملی فوتبال ایران از گروه C کار خود را آغاز کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در اولین بازی ۴ بر یک فلسطین را شکست دادند و در دومین گام یک بر صفر مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی دست یافتند. آنها در سومین بازی مرحله گروهی ۲ بر یک امارات را از پیش‌رو برداشتند تا با ۹ امتیاز، ۷ گل زده و ۲ گل خورده به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند.
یوزهای ایرانی در یک‌هشتم نهایی و در یازدهم بهمن‌ماه برابر سوریه صف‌آرایی کردند. دیداری که تا لحظات پایانی با استرس و هیجان بالایی برای هواداران فوتبال کشورمان دنبال شد و اخراج مهدی طارمی در دقایق پایانی و رفتن بازی به ضربات پنالتی، آن را به اوج رساند. شاید کمترین هوادار فوتبال تصور می‌کرد ایران اینگونه برابر سوریه به مشکل بخورد اما نوسان بازی ملی‌پوشان در برخی از دیدارهای جام‌ملت‌های آسیا مشکلی است که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان بود؛ اما در دیدار با ژاپن به خصوص در ۴۵ دقیقه دوم، این روند تغییر کرد و بازی بی‌نقص و شجاعانه ملی‌پوشان برابر سامورایی‌ها موجب شد تا ایران با اقتدار این مدعی را کنار زده تا خود را به نیمه‌نهایی برساند.
قطر،‌ میزبان به دنبال تکرار قهرمانی
میزبان در گروه A با تیم‌هایی تاجیکستان، چین و لبنان هم‌گروه بود. شاگردان مارکز لوپز با برد ۳ بر صفر لبنان، یک بر صفر تاجیکستان و تکرار این نتیجه برابر چین به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. آنها در یک‌هشتم، ۲ بر یک برابر فلسطین به پیروزی رسیدند و در یک‌چهارم به لطف بی‌دقتی ازبک‌ها در ضربات پنالتی، خود را به نیمه‌نهایی رساندند تا در این مرحله حریف تیم ملی کشورمان شوند.
عنابی‌ها در پایان هفدهمین جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با برتری برابر ژاپن عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و این‌بار می‌خواهند در کشور خودشان و در برابر چشم هوادارانشان، جام را بالای سر ببرند.
کره‌جنوبی،‌ بازمانده‌ای از شرق آسیا
اگر قبل از آغار جام ملت‌ها در مورد تیم‌های راه یافته به نیمه‌نهایی، کارشناسی می‌شد تیم‌های کره جنوبی و ژاپن در بین مدعیان بودند اما با حذف سامورایی‌ها حالا کره تنها نماینده شرق آسیا است.
اینکه کره‌جنوبی به عنوان تنها تیم شرق آسیا در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باقی مانده، یک بحث است، اما شاگردان یورگن کلینزمن می‌توانند خود را به فینال برسانند تا نماینده شایسته‌ای برای شرق قاره پهناور باشند. آنها در این مرحله باید به مصاف حریفی بروند که شاید هیچکس توقع حضور آنها را تا اینجای جام نداشت اما برد آنها برابر تاجیکستان، دیگر تیم شگفتی‌ساز جام باعث شد تا شاگردان حسین عموته در بین تیم‌های برتر جام، برای خود اسم و رسمی پیدا کنند و بدون شک با انگیزه‌ای مضاعف برابر کره قدرتمند به میدان خواهند آمد.
اردن، شگفتی‌ساز کوچک در بین مدعیان آسیا
شاگردان حسین عموته در مرحله گروهی سوم شدند اما به لطف حضور در بین تیم‌های برتر سوم، جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کردند. آنها در مرحله گروهی ۴ بر صفر مالزی را شکست دادند و در دومین بازی به تساوی ۲ بر ۲ مقابل کره‌جنوبی شگفتی‌ساز شدند، اما در دیدار سوم یک بر صفر مغلوب بحرین شدند تا تنها ۴ امتیاز کسب کنند و به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شدند. همین تیم از فرصت و شانسی که به دست آورده بود به بهترین شکل ممکن بهره برد و موفق شد در دیداری که با حاشیه‌های بسیار هم همراه بود، عراق را در ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۲ شکست بدهد.
دیداری که قضاوت آن بر عهده علیرضا فغانی بود هر چند تصمیم‌های وی با واکنش شدید و به دور از اخلاق هواداران عراقی مواجه شد اما بعد از این دیدار و در روزهای اخیر، قضاوت وی مورد تایید AFC قرار گرفت تا مشخص شود اردن با شایستگی خود را به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا رسانده است.
حالا همه نگاه‌ها به روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن است. سه‌شنبه ۱۷ بهمن اردن باید در ورزشگاه احمد بن‌علی رو در روی کره‌جنوبی قرار بگیرد و ۲۴ ساعت بعد از آن هم ایران باید در ورزشگاه الثمامه برای حضور در فینال به مصاف قطر برود. هر دو دیدار از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز خواهد شد و شاگردان قلعه‌نویی با ارائه بازی خوبی که برابر ژاپن از خود به نمایش گذاشتند هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان را به کسب عنوان قهرمانی بیش از پیش امیدوار کرده‌اند.
بازی فینال طبق برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۱ بهمن در ورزشگاه لوسیل آغاز خواهد شد و باید دید از بین ۴ تیم را یافته به نیمه نهایی، کدام تیم‌ها آخرین بازی جام ملت‌های آسیا را برگزار خواهند کرد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/287174
Share

برچسب ها :  کره , یوز ایرانی , اردن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است