پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403

بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل اردبیل از فردا آغاز می‌شود

بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل اردبیل از فردا آغاز می‌شود
  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1402 ساعت 13:35   |     کد : 278622   |     مشاهده: 401
به گزارش صنعت نیوز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های استان اردبیل از فردا آغاز می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های استان اردبیل از فردا آغاز می‌شود.
اکبر نیکزاد در سفر صبح امروز به شهرستان گرمی و بازدید از روستاهای مجیدلو و گیلارلوی خسارت دیده بر اثر سیل افزود: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بر اثر سیل در شهرستان‌های گرمی ،انگوت ، مشگین‌شهر و بیله‌سوار از فردا با جدیت توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود.
وی با اشاره به حجم خسارت‌های بیشتر وارده به شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسئولان به‌ویژه فرمانداری‌ها وجود دارد، تعدادی از واحدهای مسکونی نیازمند فوری نوسازی و تعدادی از واحدهای مسکونی هم به تعمیر و بهسازی نیاز دارند و رئیس‌جمهور شخصا پیگیر این موضوع است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در کنار مردم سیل‌زده هست، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان شخصا پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل هستند و امیدواریم قبل از فرا رسیدن فصل سرما این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این واحدها از فردا آغاز می‌شود، در خصوص خسارت وارده به شبکه معابر روستاهای سیل زده هم‌ گفت: بنیاد مسکن کشور با تخصیص اعتبارات ویژه و قیر رایگان به قید فوریت در قالب طرح هادی نسبت به اصلاح و بازسازی معابر داخل روستا و زیرساخت‌ها اقدام خواهد کرد.
رئیس بنیاد مسکن کشور همچنین از توزیع تسهیلات در قالب بلاعوض و وام به آسیب‌دیدگان از سیل توسط دولت هم‌ خبر داد و افزود: اقلام و اثاثیه واحدهای آسیب‌دیده از سیل هم توسط نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در شهرستان‌های سیل‌زده استان اردبیل تامین خواهد شد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: با پیگیری نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی فردا کمیسیون عمران مجلس جلسه اضطراری خواهد داشت و در این جلسه در خصوص نحوه و چگونگی جبران خسارت‌های وارده به خانه‌ها ،زیرساخت‌ها و معابر شبکه روستایی تصمیم‌گیری خواهد شد.
در سفر نیکزاد به شهرستان گرمی، اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و حسین مولایی فرماندار گرمی وی‌ را همراهی می‌کردند.
طی هفته های اخیر بارشهای رگباری منجر به خسارت‌های سنگین به بخشهای مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی و واحدهای مسکونی استان اردبیل وارد شده است.در حادثه سیل چهارشنبه هفته گذشته پنج نفر از جمله چهار کودک در روستای میکائیل درسی طعمه سیل شده و جان باختند و روز پنج شنبه هم یک زن بر اثر سیل جان خود را از دست داد.

http://new.sanatnews.ir/News//278622
Share

برچسب ها :  بازسازی , خانه , اردبیل
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است