يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
دكتر كردان گفت:

درچارچوب سياست‌هاي وزير نفت به وظايفم عمل مي‌كنم

  تاريخ:بيست و چهارم ارديبهشت 1387 ساعت 18:10   |     کد : 225   |     مشاهده: 1139
به گزارش صنعت نفت، قائم مقام وزير نفت گفت : به دعوت وزير نفت به اين وزارتخانه آمده است و درچارچوب سياست‌هاي وي به وظايفش عمل مي‌كند.

به گزارش صنعت نفت، قائم مقام وزير نفت گفت : به دعوت وزير نفت به اين وزارتخانه آمده است و درچارچوب سياست‌هاي وي به وظايفش عمل مي‌كند.

دكتر علي كردان در پاسخ به سوالي مبني براينكه ماموريت شما(كردان) در وزارت نفت چيست، گفت: ماموريت من را مهندس نوذري(وزيرنفت) و در چارچوب سياست‌هاي اين وزارتخانه تعيين مي‌كند.

وي در خصوص اينكه از زمان آمدن شما به وزارت نفت و يا به توصيه شما تحولات و جابه جايي‌هاي چشمگيري در اين وزارتخانه صورت گرفته است ، گفت: هيچ يك از جابه جايي‌ها به امضاي من نبوده است و منبع اين اخبار هر چه باشد، من به دعوت مهندس نوذري به نفت آمده ام و با ايشان به يك جمع بندي رسيديم .

وي تاكيد كرد، سياست‌هاي وزارت نفت را وزير تعيين مي‌كند و براي من نيز تقسيم كار شده است و درچارچوب سياست‌هاي ايشان به وظايف خود ادامه مي‌دهم . اين نكاتي كه از هر منبعي و فردي در خصوص من مطرح شده ، نادرست است .

كردان بااشاره به اينكه رابط وزارت نفت با دولت ، وزير نفت است ، در خصوص كارگروه ويژه نفت گفت: اين كارگروه براي تسريع و تسهيل كارها در نفت تشكيل شده است و در آن چهار مسئول نفتي حضور دارند. وزير نفت رييس اين كارگروه است و معاونان وزير نفت در امور برنامه ريزي و بين‌الملل و همچنين قائم مقام وزير نفت در آن حضور دارند. پنج نفر نيز از بيرون مجموعه نفت شامل وزيران صنايع ومعادن، اقتصاد و دارايي، امور خارجه ، مشاور رييس جمهوري( محصولي) و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز عضو اين كارگروه هستند.

به گفته وي، تصميم‌هايي كه پيش از اين نياز داشت در شوراي اقتصاد به تصويب برسد، در اين كار گروه بررسي و تصويب مي‌شود. تشكيل اين كارگروه در حقيقت كمك به صنعت نفت است كه تصميم‌ها را تسريع كند.

كردان تصريح كرد، پيش از اين تصويب يك طرح در شوراي اقتصاد يك سال زمان مي برد، اما در اين كارگروه سرعت لازم به فعاليت‌هاي اجرايي مورد نياز صنعت نفت داده مي‌شود.

وي در خصوص امضاي قرارداد خط لوله صلح گفت: در خصوص خط لوله صلح يك پيش نويس اوليه تهيه شده ، اما قرارداد منعقد نشده است. هر زمان به قرارداد برسد يك سري تحفظها دولت‌ها خواهند داشت كه در آن لحاظ خواهند كرد. در واقع تفاهمي بين نمايندگان وزارتخانه‌هاي نفت سه كشور صورت گرفته است.

اگر اين پيش نويس بخواهد قرارداد شود، تحفظهايي داريم كه بايد لحاظ كنيم وي سپس خطاب به مديران ارشد نفت گفت: توانايي خودم را براي شما در طبق اخلاص مي- گذارم. تحت تاثير القائات برخي رسانه‌ها قرار نگيريد و اتاق كار را به ميدان تعارضات تبديل نكنيد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/225
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است