يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

اقدام وزارت نفت برای واردات بنزین مازاد بر مصوبه مجلس قانونی بوده است

  تاريخ:بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 18:29   |     کد : 219   |     مشاهده: 3437
به گزارش صنعت نيوز، کمال دانشیار گفت:‌ اقدام وزارت نفت مبنی واردات دو میلیارد دلار بنزین و نفت‌گاز مازاد بر مصوبه مجلس با استفاده از ساز و کارهای قانونی انجام شده است.

به گزارش صنعت نيوز، کمال دانشیار گفت:‌ اقدام وزارت نفت مبنی واردات دو میلیارد دلار بنزین و نفت‌گاز مازاد بر مصوبه مجلس با استفاده از ساز و کارهای قانونی انجام شده است.

کمال دانشیار در باره پاسخ وزیر نفت به پرسش آقایان الیاس نادران و احمد توکلی در باره واردات بنزین مازاد بر مصوبه مجلس اظهار داشت: چون در سال 86 قیمت فرآورده‌های نفتی به طور چشگمیری افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر به دلیل گسترش سرمای شدید و قطعی گاز، مصرف گازوییل نیز افزایش داشته بنابراین بودجه مصوبه مجلس برای واردات بنزین و نفت گاز تکافوی نیاز کشور را نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: دولت به ناچار برای رفاه حال مردم و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبود سوخت حدود دو میلیارد دلار مازاد بر مصوبه مجلس بنزین و نفت گاز وارد کرده است.

دانشیار یادآور شد: بر اساس توضیح وزیر نفت، دولت به جای اخذ مجوز از مجلس و برداشت از حساب ذخیره ارزی این مبلغ را با مصوبه مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران از محل بودجه مصوب شرکت و از طریق جا به جایی اعتبارات نفت تامین کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: براساس نظر مسئولان وزارت نفت در این زمینه کاری خلاف قانون صورت نگرفته، بلکه مسیر قانونی دیگری به جای اخذ مصوبه مجلس طی شده و البته در این روش منابع شرکت ملی نفت کاهش پیدا کرده و در مقابل برداشت از حساب ذخیره ارزی صورت نگرفته است.

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/219
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است