شنبه 29 ارديبهشت 1403

تأكيد سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي بر اجراي جدي اصل «44» و خصوصي‌سازي

  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1387 ساعت 17:43   |     کد : 16   |     مشاهده: 2665
به گزارش صنعت نیوز، در جلسه روز دوشنبه مسئولين سازمان خصوصي‌سازي و بورس با سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي؛ دكتر صمصامي بر اجراي جدي اصل «44» و خصوصي‌سازي در كشور تأكيد كرد.

به گزارش صنعت نیوز، در جلسه روز دوشنبه مسئولين سازمان خصوصي‌سازي و بورس با سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي؛ دكتر صمصامي بر اجراي جدي اصل «44» و خصوصي‌سازي در كشور تأكيد كرد.

 اولين جلسه سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي با رئيس، اعضاء هيأت عامل، مديران و مشاوران سازمان خصوصي‌سازي، اعضاء هيأت مديره شركت كارگزاري و مسئولين دبيرخانه سهام عدالت، مدير عامل و اعضاء هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار و شركت بورس؛ روز دوشنبه در محل وزارت امور اقتصادي و دارائي تشكيل شد.

 در اين جلسه دكتر صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي، اجراي سياست‌هاي ابلاغي اصل «44» قانون اساسي، خصوصي‌سازي، سهام عدالت و گسترش بورس را از اولويت‌هاي اصلي خود در اين وزارتخانه عنوان كرد.

 وي خصوصي‌سازي و بورس را دو ركن اساسي و جدايي ناپذير بازار سرمايه عنوان و به حمايت قاطع از بورس و لزوم توسعه و تقويت بازار سرمايه در جهت نيل به اهداف خصوصي‌سازي در كشور تأكيد كرد.

 سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي افزود: لازمه خصوصي‌سازي موفق در كشور وجود بازار سرمايه قوي است و از مسئولين سازمان خصوصي‌سازي و بورسي خواست تا با فرهنگ سازي  تدوين برنامه‌ها و ايده‌هاي جامع، بستر مناسب براي ايجاد امنيت و سرمايه‌گذاري مردم در بازار بورس را بوجود آورند.

 دكتر صمصامي همچنين با بي‌سابقه خواندن ميزان واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي در سال 1386 تأكيد كرد: در سال گذشته بيش از 15 هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي دولتي واگذار شده كه با احتساب سهام عدالت اين رقم معادل 5/19 هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود.

 وي عزم دولت در اجراي سياست‌هاي ابلاغي اصل «44» قانون اساسي را بسيار جدي عنوان كرد و افزود: بايد شرايطي را بوجود آورد تا منابع به سمت فعاليت‌هاي اقتصادي هدايت شود كه سازمان خصوصي‌سازي مي‌تواند در اين زمينه همانند سال‌هاي گذشته نقش بسيار مؤثري را داشته باشد.

 دكتر صمصامي افزود: اگر بورس و بخش خصوصي توانمندي داشته باشيم، فعاليت‌هاي توليدي از بازدهي بالايي برخوردار خواهد بود و ديگر سرمايه‌هاي مردم به سمت ساير قسمت‌ها از جمله مسكن حركت نمي‌كند.

 وي همچنين اضافه كرد: خصوصي‌سازي كامل در كشور اتفاق نمي‌افتد مگر اين كه بورس قوي و بزرگي داشته باشيم و بايد راهكارهاي گسترش بورس و ايجاد امنيت خاطر براي سرمايه‌گذاران در اين رابطه در نظر گرفته شود.

 سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارائي با تأكيد بر نقش فرهنگ‌سازي و روابط عمومي‌ها در اجراي سياست‌هاي ابلاغي اصل «44»، ايجاد بستر مناسب جهت واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي را از عمده وظايف مجريان بازار سرمايه و خصوصي‌سازي عنوان كرد.

 در ادامه اين جلسه دكتر حيدري كرد زنگنه، رئيس سازمان خصوصي‌سازي نيز به ارائه برنامه واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي در سال 1387 پرداخت.

 وي همچنين با تأكيد بر هماهنگي بسيار خوب بين سازمان خصوصي‌سازي و بورس، موفقيت‌هاي بدست آمده در سال گذشته را مرهون تلاش‌هاي مجدانه معاونان، مديران و كاركنان سازمان تحت نظارت خود عنوان كرد.

 دكتر كرد زنگنه ضمن ارزيابي عملكرد سازمان خصوصي‌سازي در سال 1386 افزود: در سال گذشته شاهد رشد 640 درصدي واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي بوديم كه در سال جاري نيز با توجه به پتانسيل‌هاي موجود در سازمان خصوصي‌سازي و نيز حمايت‌هاي گسترده دولتمردان فراتر از اهداف بودجه‌اي سهام واگذار خواهيم كرد.

 رئيس سازمان خصوصي‌سازي در خصوص اقدامات اين سازمان در زمينه اجراي طرح توزيع سهام عدالت در كشور نيز گفت: ظرف يك ماه آينده كار واگذاري سهام به 25 ميليون نفر از مشمولين به اتمام مي‌رسد كه در سال جاري اين تعداد از مشمولين سود سهام خود را نيز دريافت خواهند كرد.

 وي همچنين از اتمام عمليات اجرايي و تخصيص سهام به بيش از 42 ميليون نفر تا پايان سال جاري خبر داد و همكاري ستادهاي استاني و استانداران را در جهت نيل به اين هدف خواستار شد.

 دكتر كرد زنگنه اظهار اميدواري كرد كه با ابلاغ آئين‌نامه قيمت‌گذاري سهام كه مراحل نهايي و پاياني خود را طي مي‌كند شاهد شفاف‌سازي بيشتر در مراحل قيمت‌گذاري و واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي و دستيابي به اهداف سياست‌هاي ابلاغي باشيم.

 در ادامه اين جلسه دكتر صالح‌آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز به تبيين برنامه‌هاي اين سازمان در سال جاري پرداخت دكتر صالح‌آبادي گفت: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي كنيم تا بورس كشور بزرگ و عزيز شود و شاهد ورود سرمايه به آن باشيم.

 وي افزود: بورس به صنعت وابسته است، اگر صنعت سودآور باشد، بالطبع بورس نيز رشد و گسترش پيدا خواهد كرد دكتر صالح‌آبادي از طراحي بسته سياسي بازار سرمايه خبر داد و افزود: سعي خواهيم كرد تا راهكارهاي جذابيت بيشتر در بورس كشور، اقبال مردم به بورس و خريد سهام شركت‌هاي دولتي و بزرگ و عزيز شدن بورس را در اين بسته مورد مطالعه و ارزيابي قرار دهيم. در اين جلسه همچنين رئيس شركت بورس، اعضاء هيأت عامل و معاونين سازمان خصوصي‌سازي و بورس اوراق بهادار نقطه نظرات و پيشنهادات خود را ارائه نمودند

 

http://new.sanatnews.ir/News/1/16
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است