شنبه 6 مرداد 1403
صنعت راه و ساختمان
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: :امروز در مجموعه فراجا چند بخش از موضوعیت و اهمیت ویژه ای برخورداراست که یکی از آنها معاونت مهندسی است و باید در این میدان جهادگونه وارد شوید و عقب افتادگی هایی که در این بخش وجود دارد را با جدیت و مدیریت جهادی و نه از طریق سیکل های اداری پیگیری کرد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درباره منابع این صندوق اعلام‌کرد: از زمان تاسیس تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در بخش مسکن هزینه شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع از محل مستقیم منابع صندوق و بقیه از منابع غیرمستقیم و آورده مردم تامین شده است.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امسال مرز دریایی هم برای تردد زوار اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: در مرزهای هفت‌گانه برای تردد زوار اربعین، هیچ گونه خدماتی در زمینه صدور گذرنامه ارائه نمی‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، دکتر حمیدرضا فتوحی مدیرعامل شرکت هواپیمایی اروان که در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری از سمت مدیرعاملی تغییر یافته به مناسبت برگزاری مجمع سالیانه این شرکت در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۴/۳۱ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با اخرین وضعیت چگونگی عملکرد این شرکت بیان داشت:شرکت هواپیمایی اروان زیر مجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است.
به گزارش صنعت نیوز، طبق اعلام گمرک، ترانزیت خارجی از مسیر ایران در چهار ماهه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش به هفت میلیون و ۶۲۲ هزار تن رسید.
به گزارش صنعت نیوز، قطار کانتینری دو سر بار ایران - چین همزمان با بهره‌برداری از فاز اول کریدور ریلی چین - اروپا به حرکت در آمد.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره بر کنترل محورهای مشترک مرزی ایران و عراق ویژه اربعین، گفت: محورهای مرز مشترک با کشور عراق با پوشش امنیتی، اشراف اطلاعاتی و دیپلماسی لحظه ای و اثربخش کنترل خواهد شد .
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت رفت و ‌برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
به گزارش صنعت نیوز، رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت حفاظتی کیپ سیل در محور بیرجند – خوسف به طول ۱۰ کیلومتر در حال انجام است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ترمینال فرودگاه های رامسر و ایلام در دو هفته آینده خبر داد و همچنین اعلام کرد که برای بلیت پرواز سفرهای اربعین نرخ گذاری انجام خواهیم داد و هر شرکتی همکاری نکند اجازه پرواز نخواهد داشت.
به گزارش صنعت نیوز، فرماندار مهران گفت: از ابتدای محرم تا کنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد داشته‌اند.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از اضافه شدن ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آخرین خبرها درباره جابجایی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت.
به گزارش صنعت نیوز، بررسی آمارهای منتشره بانک مرکزی در حوزه مسکن حاکی است، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷ درصد بود که در خاتمه کار این دولت به ۹.۷ درصد کاهش یافت و تک رقمی شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت:سال گذشته ۷۳۰کیلومتر بزرگراه بهره برداری کردیم و امسال هم قصد داریم ۸۲۰کیلومتر بهره برداری کنیم که اولویت هم کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان‌ها است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: جهت حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی در پیک (اوج) سفرهای بازگشت، ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت داخلی شرکت‌ها، سازمان‌های نظامی و… بتوانیم بهتر از سالیان گذشته به زوار گرامی ارائه خدمت کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که ۱۳ خرداد ابلاغ شده قوه قضاییه یک سال زمان دارد سامانه‌ای برای ثبت اسناد عادی و قولنامه راه اندازی کند اما اسنادی که از این پس جای اسناد تک برگ را می‌گیرد و به زودی عرضه خواهد شد قابلیت اینکه از طریق قرارداد عادی معامله شود را ندارد. بنابراین کسی که بر اساس این اسناد، ملکی را به صورت قولنامه خریداری کند معامله آن باطل خواهد بود.
به گزارش صنعت نیوز، بنا بر اعلام انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، تقاضای محموله‌های هوایی در ماه مه افزایش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید توسط دولت سیزدهم با استفاده از منابع صندوق ملی مسکن و بدون دریافت ریالی از متقاضیان تکمیل شد. همچنین ۵۴۳۳ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به اتمام رسید.
به گزارش صنعت نیوز، چین خدمات ریلی با اروپا را از طریق روسیه راه‌اندازی می‌کند.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است