تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
چهارشنبه 19 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
تولید محصولات ایران خودرو با دو استاندارد جدید
تاريخ:بيست و سوم اسفند 1401 ساعت 14:54
|
کد : 274605
|
مشاهده: 1281
به گزارش صنعت نیوز، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تجهیز محصولات این گروه صنعتی به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) از ۲۰ اسفندماه خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تجهیز محصولات این گروه صنعتی به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) از ۲۰ اسفندماه خبر داد.
محسن رضایی منش با اعلام این خبر افزود: در راستای رفع تعلیق استانداردها، از مجموع استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و ضرب الاجل شورای عالی استاندارد مبنی بر اجباری شدن استانداردهای چراغ روشنایی در روز (Day Light) و چراغ اتوماتیک (Auto Light- به صورت بهره برداری از سنسور نور و چراغ موقعیت عقب) تا پایان اسفند ۱۴۰۱، اجرای این مهم در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.
این دو استاندارد برای اکثر واریانت های محصولات فعلی اجرا شده و از۲۰ اسفند ۱۴۰۱، اکثر تولیدات به دو استاندارد چراغ روز و چراغ اتوماتیک تجهیز و تولید شدند.
رضایی منش با اشاره به الزام در اجرای دیگر استانداردها از جمله نشانگر تعویض دنده (GSI)، نشانگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) تاکید کرد: با توجه به مهلت تعیین شده برای اجرای این استانداردها تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، برنامه ریزی لازم در این خصوص برای تمامی مدل های محصولات فعلی انجام پذیرفته و هم اکنون دو استاندارد نشانگر تعویض دنده (GSI) و نشانگر فشار باد تایر (TPMS) در مراحل نهایی انجام تست های صحه گذاری و تایید نوع قرار دارند.
وی افزود: فرآیند کالیبراسیون و قالب سازی قطعات استانداردهای کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) نیز در حال انجام است و همه تلاش ایران خودرو و زنجیره تامین تحقق این اهداف در زمان ابلاغ شده است.
رضایی منش با بیان این که، سیاست اجرای استانداردها بر روی محصولات به طور حتم دغدغه ایران خودرو و زنجیره تامین است، تصریح کرد: در عین حال نیاز است همه ارکان مرتبط با این موضوع و حمایت های نهادهای مرتبط برای تسریع در برنامه های مذکور در دستور کار باشد، چرا که کالیبراسیون و ساخت قالب جدید برای موضوعات ESC و حفاظت از عابر پیاده در جهت تکوین محصول بعضا زمان بر بوده و ارسال خودرو به کشوری دیگر برای انجام آزمون ها تابع شرایط حمل و نقل بین المللی است.
وی تصریح کرد: ایران خودرو با تمام قدرت در تلاش برای دریافت استانداردهای لازم برای محصولات فعلی و همچنین طراحی محصولات آتی از جمله ریرا و TF۲۱ بر مبنای همین استانداردهاست. تنها در سال جاری این شرکت موفق به دریافت گواهی نامه استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده برای تعداد زیادی از محصولات از جمله رانا پلاس، دنا، پژو ۲۰۷، سورن پلاس و به تازگی هم کراساوور ریرا شده و خودرو تارا نیز پیش تر موفق به دریافت این استاندارد شده بود.
گفتنی است، چراغ روشنایی در روز به صورت اتوماتیک با روشن شدن خودرو فعال شده و ضمن بهبود جلوه بصری، موجب دید بهتر عابر پیاده نسبت به خودرو خواهد شد. آپشن دیگر یعنی سنسور نور (اتو لایت) هم به صورت هوشمند نور محیط پیرامون خودرو را پایش کرده و با کاهش نور و تاریک شدن هوا به صورت خودکار چراغهای اصلی خودرو را روشن می کند. همچنین با افزایش نور محیط هم به صورت خودکار چراغها خاموش میشوند.
ایرانخودرو با آگاهی به استانداردهای الزامی، محصولات آتی خود یعنی ریرا و TF۲۱ را به نحوی طراحی کرده که از همان ابتدا دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) باشند. در حال حاضر هم خودروی تارا تنها محصول تولید داخل بوده که این سیستم ایمنی مهم را دارد.
گروه صنعتی ایران خودرو هم اکنون در حال آزمون و کالیبراسیون قطعات، برای نصب سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) روی محصولات فعلی خود است، با تحقق آن، گام مهمی در راستای افزایش سطح ایمنی و استاندارد محصولات ایران خودرو برداشته می شود.
لازم به ذکر است، سیستم ESC در خودروهای سواری تا حد زیادی مانع واژگونی و انحراف خودرو در پیچها و مسیرهای لغزنده می شود و به حفظ تعادل خودرو در هنگام ترمزگیری نیز کمک شایانی می کند.
http://new.sanatnews.ir/News/1/274605
برچسب ها :
ایران خودرو
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در ۶ رشته دانشگاه امیرکبیر
آخرين اخبار
لوکا مودریچ؛ میراثدار صبر، درد و شکوه
استیضاح وزیر کار با ۵۸ امضا کلید خورد
کنایه تند سرمربی ازبکستان به ایران
دستگاههای اجرایی از اقتصاد دولتی دل نمیکنند
دیدار عراقچی با وزیر خارجه مصر
۱۰ عملیات یمن با پهپادهای رادارگریز
نگرانی اروپا از تاثیر فسخ یک توافق اطلاعاتی با آمریکا
امنیت میلیاردها کاربر واتساپ به خطر افتاد
افتتاح بزرگترین سد برق آبی آفریقا
آغاز ثبتنام انتخابات فدراسیون سوارکاری
تتر به کانال ۹۰ هزار تومان بازگشت؛ سیگنال اصلاح نرخ غیررسمی دلار؟
برادران عالمیان در رنکینگ جهانی تنیس روی میز از هم دورتر شدند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز