جمعه 30 شهريور 1403

جام جهانی قطر؛ فردا، دوئل مسی - مودریچ در یک قدمی فینال

جام جهانی قطر؛ فردا، دوئل مسی - مودریچ در یک قدمی فینال
  تاريخ:بيست و دوم آذر 1401 ساعت 10:11   |     کد : 272195   |     مشاهده: 623
به گزارش صنعت نیوز، مرحله نیمه نهایی بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ فردا شب آغاز می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، مرحله نیمه نهایی بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ فردا شب آغاز می‌شود.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

سه شنبه ۲۲ آذر‌:
آرژانتین - کرواسی (ساعت ۲۲:۳۰ - استادیوم آیکونیک در لوسائیل - داور: دانیله اورساتو از ایتالیا)

چهارشنبه ۲۳ آذر:
فرانسه - مغرب (ساعت ۲۲:۳۰ - ورزشگاه البیت در الخور)

در این دوره از رقابت‌ها تیم ایران در دور گروهی و در گروه دو، ۲ - ۶ از تیم انگلیس و ۰ - ۱ از تیم آمریکا شکست خورد و با ۲ گل تیم ولز را شکست داد و با ۳ امتیاز در رده سوم جای گرفت.

در این دوره از مسابقات ۳۲ تیم حضور دارند و این اولین دوره جام جهانی است که یک کشور عربی میزبان آن شده و دومین بار است که مسابقات در قاره آسیا برگزار می‌شود. این دوره برای آخرین بار با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد و قرار است از سال ۲۰۲۶ تعداد تیم‌ها به ۴۸ تیم افزایش یابد. همچنین به علت گرمای طاقت فرسای تابستان در قطر زمان برگزاری مسابقات به پاییز موکول شد و اولین بار خواهد بود که جام جهانی در بهار یا تابستان برگزار نمی‌شود. زمان برگزاری جام جهانی به ۲۹ روز کاهش یافته است و و دیدار فینال یکشنبه ۲۷ آذر برگزار خواهد شد.

قطر در رقابت با استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا میزبانی را کسب کرد که البته انتخاب قطر جنجال فراوانی در مورد سلامت رای گیری در دوران سپ بلاتر رئیس سابق فیفا به همراه داشت. چالش دیگر این دوره کنار گذاشته شدن تیم روسیه از دور پلی آف قاره اروپا به علت بحران اوکراین است. در این دوره تیم فرانسه مدافع عنوان قهرمانی است. تیم قطر - قهرمان آسیا – برای اولین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند.

مسابقات در ۸ استادیوم در شهر‌های دوحه، لوسائیل، الخور، الریان و الوکره برگزار شد. در این دوره ۳۲ تیم حاضر در ۸ گروه ۴ تیمی قرار گرفتند و از هر گروه دو تیم به دور یک هشتم نهایی صعود کردند. در گروه‌های مختلف تیم‌های یک قاره - به جز اروپا - در یک گروه قرار نگرفتند و حداکثر دو تیم از اروپا هم گروه شدند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/272195
Share

جام جهانی قطر؛ فردا، دوئل مسی - مودریچ در یک قدمی فینال
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است