اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
چهارشنبه 23 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
نسل جدید محمولهرسانهای فضایی
تاريخ:دوازدهم مهر 1404 ساعت 14:27
|
کد : 401414
|
مشاهده: 73
شرکت اینورژن (Inversion) که یک شرکت جوان در زمینه هوافضا در لسآنجلس است، از نخستین فضاپیمای شاخص خود به نام آرک (Arc) رونمایی کرده است.
به گزارش ایسنا، این وسیله نقلیه با قابلیت ورود مجدد به جو (reentry vehicle) برای تحویل محمولههایی تا وزن ۵۰۰ پوند از مدار به تقریبا هر نقطهای از زمین در کمتر از یک ساعت طراحی شده است. این شرکت در جریان رویدادی در کارخانه خود، از این فضاپیما پردهبرداری کرد.
به نقل از آیای، بنیانگذاران شرکت، جاستین فیاسکِتی (Justin Fiaschetti) و آستین بریگز (Austin Briggs) که اینورژن را در سال ۲۰۲۱ تأسیس کردند، از «آرک» به عنوان نوعی جدید از پلتفرم لجستیکی یاد کردند.
فیاسکِتی میگوید: آرک گام بعدی را نشان میدهد که ایجاد یک شبکه لجستیکی در فضا که زمین را به طرز چشمگیری در دسترستر خواهد کرد، است.
فضاپیمایی برای تحویلهای سریع
آرک حدود ۸ فوت ارتفاع و ۴ فوت عرض (تقریبا ۲٫۴ متر ارتفاع و ۱٫۲ متر عرض) دارد و هماندازه با یک میز بزرگ است. این وسیله برای انجام تحویلهایی طراحی شده است که از کیتهای پزشکی تا پهپادها را شامل میشود.
فیاسکِتی در مصاحبهای میگوید: این شرکت قصد دارد فضاپیماهای «آرک» را برای مدت طولانی در مدار نگه دارد تا آماده فرود در هر لحظه باشند. ماموریت معمول برای ما، قرار دادن آرکها در مدار است تا بتوانند تا پنج سال در فضا باقی بمانند و در صورت نیاز، محموله یا اثر خود را در کمتر از یک ساعت به مکان مورد نظر برسانند. این فضاپیما دارای طراحی موسوم به بدنه بالابرنده (lifting body) است، به این معنی که هنگام ورود به جو میتواند مانور دهد.
به گفته شرکت، «آرک» در هنگام ورود مجدد به جو، دارای برد جانبی (cross-range) حدود ۶۲۱ مایل است که به آن امکان میدهد پیش از فرود، در نواحی گستردهای مانور انجام دهد.
به جای نیاز به باند فرود، این وسیله با چتر نجات فرود میآید. سامانه پیشران آن از مواد غیرسمی استفاده میکند که باعث میشود بتوان بلافاصله پس از فرود، بدون استفاده از تجهیزات محافظتی، آن را جابجا کرد.
فیاسکِتی میگوید: ما دوست داریم از آن به عنوان گزینهای برای حمل محموله یاد کنیم. این میتواند شامل طیف وسیعی از محمولهها باشد از تجهیزات پزشکی گرفته تا پهپادها یا هر چیز دیگر.
فراتر از مأموریت تحویل، شرکت «اینورژن» از «آرک» به عنوان یک پلتفرم آزمایش ابرصوتی (Hypersonic Test Platform) نیز یاد میکند. این فضاپیما میتواند به سرعتهایی بیش از ۲۰ ماخ برسد، شرایط فوقالعاده شدید را برای مدت طولانیتری حفظ کند و نیروهای شتاب بالا (G-forces) را تاب آورد.
با افزایش سرمایهگذاری و تمرکز نهادهای دفاعی ایالات متحده بر پژوهشهای ابرصوتی، اینورژن معتقد است «آرک» راهی مقرونبهصرفه برای پشتیبانی از آن پژوهشها ارائه میدهد.
آرک با قابلیت استفاده مجدد کامل و توانایی فرودهای دقیق برای بازیابی سریع، آزمایشهای ابرصوتی را سریعتر، تکرارپذیرتر و کمهزینهتر میکند.
با ترکیب قابلیت مانور و استفادهپذیری مجدد، اینورژن استدلال میکند که آرک میتواند هم در لجستیک دفاعی و هم در تحقیقات پیشرفته نقش دوگانهای ایفا کند.
آرک بر پایهی فضاپیمای نمایشی کوچکتر شرکت به نام Ray ساخته شده است، که در ژانویه سال جاری میلادی در ماموریت Transporter-۱۲ شرکت اسپیسایکس به فضا پرتاب شد.
در حالی که «ری» توانست مدار خود را با موفقیت تنظیم کند و همچنان فعال باقی بماند، اما برای فرود طراحی نشده بود.
فیاسکِتی میگوید: ری بازنخواهد گشت. ما در حال انجام آزمایشهای بلندمدت نرمافزاری در مدار هستیم.
این آزمایش به اینورژن اعتمادبهنفس داد تا کار روی آرک را آغاز کند. این شرکت میگوید تاکنون یک نمونه در مقیاس کامل از سازه اصلی ساخته، دهها آزمایش رهاسازی (drop test) انجام داده و مدلسازیهای آیرودینامیکی را به پایان رسانده است.
هر دستاوردی، آرک را یک گام به بلوغ پروازی نزدیکتر میکند و سرعت پیشرفت ما فقط در حال افزایش است. این شرکت همچنین با ناسا در زمینه سامانه محافظت حرارتی برای شرایط شدید ورود مجدد به جو زمین همکاری کرده است. شرکت اینورژن که اکنون ۶۰ کارمند دارد، هدفگذاری کرده تا اولین ماموریت آرک را تا سال ۲۰۲۶ به پرواز درآورد.
http://new.sanatnews.ir/News//401414
برچسب ها :
نسل جدید
,
محمولهرسان
,
فضاپیما
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
آخرين اخبار
ماجرای پخت یک غذا خاص برای اسرا
فهرست ابربدهکاران ۲۵ بانک اعلام شد
۳ اقدام کلیدی برای حضور موثر ایران در نمایشگاههای گردشگری خارجی
تحول بزرگ در نظافت بزرگراههای تهران
بحران نهادههای دامی؛ دامداران گرفتار «خرید دو فاکتوره» شدند
انفجار در شمال ایتالیا جان ۳ افسر پلیس را گرفت
سندرز: ترامپ به سرعت آمریکا را به سمت استبداد میبرد
ارائه اولین مدل بومی طراحی محصولات فیزیکی فناورانه برای سالمندان
یک انتصاب در سازمان منابع طبیعی کشور
ایهود باراک: نسل جوان جهان با اسرائیل دشمن شده است
هوش مصنوعی اثبات قصور پزشکی را دشوار میکند
لواندوفسکی مصدوم شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز