اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز - اصفهان؛ فردا
تاريخ:دوازدهم مهر 1404 ساعت 12:20
|
کد : 401390
|
مشاهده: 48
قطعه هفتم آزادراه شیراز - اصفهان فردا (یکشنبه) با حضور ویدئوکنفرانسی رئیسجمهور به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر به عنوان طولانیترین مسیر آزادراهی کشور برای اتصال مرکز به جنوب کشور طراحی و اجرا شده است که ۲۱۲ کیلومتر آن حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در مهرماه سال ۱۴۰۲ با رعایت تمام نکات ایمنی و تایید پلیس راه کشور به بهرهبرداری رسید و بخش دیگری از این آزادراه در قطعه هفت به طول ۱۲.۵ کیلومتر قرار است فردا به بهرهبرداری برسد.
گفته میشود قطعه هفتم این آزادراه شامل دو باند رفت و برگشت با شش خط عبوری است و برای اجرای آن ۹۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ارزش روز آن بیش از ۲۲/۵ هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
نکته قابل توجه این است که عملیات اجرایی قطعات یک تا شش این آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و طرح اولیه این آزادراه همان شش قطعه بود و قطعه هفت در راستای ساماندهی ترافیک و توسعه شبکه حمل و نقل استان از سوی دولت به این پروژه افزوده شد. همچنین قطعه هشت نیز در دستور کار است.
بنابر نظر کارشناسان این پروژه بهعنوان بخشی کلیدی از راهگذر شمال - جنوب، نقشی مؤثر در توسعه شبکه حملونقل کشور و افزایش سهم ایران در ترانزیت منطقهای ایفا خواهد کرد. همچنین جمهوری اسلامی ایران بهدلیل موقعیت جغرافیایی ممتاز خود در تقاطع راهگذر بینالمللی شرق - غرب و شمال - جنوب قرار دارد؛ ازاینرو، توسعه شبکه آزادراهی کشور نهتنها ضرورتی حملونقلی، بلکه یک اولویت ملی برای افزایش سهم ایران در تجارت و ترانزیت کالا و مسافر است.
آن طور که معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داده، آزادراه شیراز - اصفهان بهعنوان حلقهای حیاتی از کریدور شمال - جنوب، مسیر دریای خزر را به خلیج فارس متصل میکند و بهرهبرداری از آن یکی از گامهای بزرگ در تکمیل این شریان اقتصادی بهشمار میرود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با تشریح مسیر این کریدور اعلام کرد که این محور از بندر انزلی آغاز میشود و پس از عبور از رشت، قزوین، تهران و اصفهان به شیراز و در نهایت بندربوشهر میرسد. آزادراه شیراز - اصفهان میانبری مستقیم میان دو مرکز مهم استانی ایجاد میکند که ضمن تسهیل ترانزیت، موجب کاهش چشمگیر طول مسیر، زمان سفر و هزینههای حملونقل خواهد شد.
به گفته وی، بهرهبرداری از این آزادراه فاصله میان شیراز و اصفهان را ۱۳۴ کیلومتر و زمان سفر را حدود دو ساعت کاهش میدهد. این اقدام، فقط در سال نخست، موجب صرفهجویی ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت و دهها هزار میلیارد ریال در هزینههای ملی خواهد شد.
موضوعی که در مورد این آزادراه عنوان میشود این است که بهرهبرداری از آزادراه، کاهش چشمگیر تصادفات را بههمراه دارد و برآورد میشود سالانه از جان بیش از ۵۵۰ نفر محافظت شود. همچنین با جلوگیری از خسارات ناشی از سوانح رانندگی، بیش از ۳۱۲۰ میلیارد ریال صرفهجویی اقتصادی محقق خواهد شد. از طرفی صرفهجویی سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در اقتصاد ملی، تنها یکی از دستاوردهای بهرهبرداری از این مسیر است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها شرکت ساخت معتقد است عبور مسیر از رشتهکوههای زاگرس، پروژه آزادراه شیراز - اصفهان را به یکی از پیچیدهترین طرحهای عمرانی کشور تبدیل کردهاست. با وجود این، ملاحظات زیستمحیطی نیز بهصورت کامل رعایت شده و در همین راستا، کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در حریم مسیر اجرا شده است.
http://new.sanatnews.ir/News//401390
برچسب ها :
افتتاح
,
آزادراه
,
شیراز - اصفهان
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
ماجرای پخت یک غذا خاص برای اسرا
فهرست ابربدهکاران ۲۵ بانک اعلام شد
۳ اقدام کلیدی برای حضور موثر ایران در نمایشگاههای گردشگری خارجی
تحول بزرگ در نظافت بزرگراههای تهران
بحران نهادههای دامی؛ دامداران گرفتار «خرید دو فاکتوره» شدند
انفجار در شمال ایتالیا جان ۳ افسر پلیس را گرفت
سندرز: ترامپ به سرعت آمریکا را به سمت استبداد میبرد
ارائه اولین مدل بومی طراحی محصولات فیزیکی فناورانه برای سالمندان
یک انتصاب در سازمان منابع طبیعی کشور
ایهود باراک: نسل جوان جهان با اسرائیل دشمن شده است
هوش مصنوعی اثبات قصور پزشکی را دشوار میکند
لواندوفسکی مصدوم شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز