توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته است
|
بخش اعظم مینروبی مسیر راهآهن شلمچه - بصره انجام شده است
|
وزیر صمت: سهام خودروسازان واگذار میشود
|
هشدار وزیر صمت درباره قاچاق سوخت معادن
|
پروژههای عمرانی از دل تحریم و تنگناها سر بلند کردند
|
وزیر صمت: ارزآوری کشور با مقررات فعلی لطمه میخورد
|
شبکههای غیررسمی مالی، صادرات را تا ۱۵ درصد گرانتر کردهاند
|
قرارداد ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی منعقد شد
|
نمیتوانیم خود را منفک از زنجیره ارزش جهانی بدانیم
|
انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
يک شنبه 18 خرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
بار مجاز در پروازها چقدر است؟
تاريخ:هفدهم خرداد 1404 ساعت 13:16
|
کد : 304204
|
مشاهده: 29
با نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانه ممکن است برای بسیاری از مسافران این سوال مطرح شود که میزان بار در هر پرواز چگونه محاسبه می شود و چه پارامترهایی در تعیین بار موثر است؟
به گزارش ایسنا، میزان بار مجاز هر مسافر در پرواز بر اساس چند عامل اصلی مشخص میشود که ممکن است بسته به نوع پرواز، کلاس پروازی و ایرلاین متفاوت باشد و گفته میشود که هر چه کلاس پرواز بالاتر باشد، میزان بار مجاز نیز بیشتر است.
بر اساس اطلاعیهای که سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا اعلام کرده، سقف مجاز بار همراه در پروازهای داخلی برای مسافران کلاس اکونومی معمولاً ۲۰ تا۳۰ کیلوگرم و برای کلاس بیزینس ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم است. البته برخی ایرلاینها، در کلاس بیزینس، امکان حمل بار تا ۴۵ کیلوگرم را فراهم کردهاند.
علاوه بر بار اصلی، مسافران میتوانند یک کیف دستی با وزن تقریبی پنج تا هفت کیلوگرم را نیز به داخل کابین حمل کنند که در هر شرکت هواپیمایی دستورالعمل خود را در فصلهای سال اطلاع رسانی میکند.
آن طور که گفته میشود در پروازهای بینالمللی، محدودیتهای بار بر اساس ایرلاین و کلاس پروازی متفاوت است. بدین صورت که در برخی شرکتهای هواپیمایی، مسافران کلاس اکونومی مجاز به حمل ۳۰ کیلوگرم بار هستند. این میزان برای کلاس بیزینس به ۴۰ و در فرست کلاس تا ۵۰ کیلوگرم افزایش مییابد. وزن کیف دستی در این پروازها نیز ممکن است تا ۱۵ کیلوگرم مجاز باشد.
نرخ اضافه بار چگونه محاسبه می شود؟
نرخ اضافه بار یا هزینهای که باید برای وزن بیش از حد مجاز چمدان پرداخت کنید نیز بسته به ایرلاین، مسیر پرواز، کلاس پروازی و اضافه وزن متفاوت است.
هزینه اضافهبار معمولاً بین یک تا دو درصد از بهای بلیت به ازای هر کیلوگرم محاسبه میشود که بسته به ایرلاین و مقصد متغیر است. برای پیشگیری از هزینههای اضافی، توصیه میشود مسافران پیش از عزیمت به فرودگاه، وزن چمدانهای خود را بررسی کرده و در صورت نیاز، از خدمات ارسال بار بهصورت جداگانه (فریت بار) استفاده کنند.
اگر بار مسافران در پرواز گم شد یا آسیب دید چه کنند؟
سازمان هواپیمایی کشوری همچنین به مسافران توصیه کرده است که در صورت مفقودی یا خسارت به بار بلافاصله پس از رسیدن به مقصد، موضوع را به شرکت هواپیمایی گزارش داده و فرم مربوطه را تکمیل کنند. بر اساس قوانین موجود، شرکتها موظفند در اسرع وقت به پیگیری موضوع پرداخته و در صورت عدم یافتن بار یا تأیید خسارت، نسبت به پرداخت غرامت اقدام کنند.
براساس ضوابط بینالمللی، مهلت اعلام خسارت حداکثر ۲۱ روز از زمان دریافت بار است. میزان غرامت قابل پرداخت ممکن است بر اساس وزن بار یا ارزش تقریبی محتوای آن تعیین شود. همچنین، در صورت برخورداری از بیمه مسافرتی، امکان جبران خسارت از طریق بیمه نیز وجود دارد.
سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر تفاوت قوانین بین ایرلاینها، از مسافران خواست پیش از خرید بلیت، ضوابط بار مجاز و سیاستهای مربوط به شرکت هواپیمایی مورد نظر خود را بررسی کنند تا ضمن آگاهی از حقوق خود، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
http://new.sanatnews.ir/News/1/304204
برچسب ها :
بار مجاز
,
پروازها
,
ایرلاین
,
سازمان هواپیمایی کشوری
,
نرخ اضافه بار
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
قرارداد بیمه با توانیر تمام شده است/ نوسان برق تحت پوشش بیمه نیست
اولمرت: هیچ دلیلی نمیتواند گسترش عملیات نظامی در غزه را توجیه کند
ممنوعیت صدور مجوز برای اماکن گردشگری فاقد پایان کار
خانواده الهه حسیننژاد: بعضی نمک روی زخم میریزند و از احساسات مردم سوءاستفاده میکنند
ابراهیم صادقی سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد
درخشان: تیمملی هنوز در دفاع و بازی گروهی ایرادهای زیادی دارد
بررسی تاریخ اسماعیلیان در نشست پژوهشی تهران
مناسبسازی جت اهدایی قطر به ترامپ ۴۰۰ میلیون دلار هزینه دارد
شیوهنامههای دارودرمانی ملی تدوین شد
مقاومت جهانی برای صلح و عدالت: ائتلاف کاروان آزادی جنبشی بینالمللی از دل مردم است
بازگشت ۶۱ رشته ارشد پیامنور به دفترچه انتخاب رشته
لودریان: اسرائیل منفور شده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز