ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
سه شنبه 31 تير 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
سخنگوی دولت: روابط عمومیها بلندگو نیستند
تاريخ:چهارم خرداد 1404 ساعت 14:25
|
کد : 303486
|
مشاهده: 112
سخنگوی دولت، با تاکید بر اینکه روابط عمومی امری اجتماعی است، گفت: روابط عمومی ها بلندگو نیستند، کار اولیه روابط عمومیها اطلاع رسانی و کار میانی آنها اقناع است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، فاطمه مهاجرانی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: روابط عمومی ها بلندگو نیستند، کار اولیه روابط عمومیها اطلاع رسانی و کار میانی آنها اقناع است و برای این اقناع سازی روابط عمومی ها باید از ابتدا با بحث و موضوع همراه باشند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی امری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها جارچیهای قدیم نیستند که فقط بگویند چه کسی چه کاری را انجام داد. روابط عمومیها ایجاد شدند تا سازمان ها را اجتماعی کنند و امر اجتماعی حتما نیاز به درک مختصات اجتماع دارد.
سخنگوی دولت ادامه داد: چرا علیرغم زحمات کشیده شده در طول چندین دهه، باز هم وقتی با مردم صحبت کنیم متوجه میشویم آن حس و درک لازم در خصوص اقدامات رخ داده وجود ندارد؟، آیا روابط عمومی ها کم کار کردند؟ الحق خیر. پس چرا این امر محقق نشده است؟ چون بدون درک امر اجتماعی در صدد بودیم که امر اجتماعی را محقق کنیم. تحقق امر اجتماعی ابتدا نیاز به فهم امر اجتماعی دارد. هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت. ما همان چیزی را برداشت میکنیم که کاشتیم. اگر از ابتدا امر اجتماعی از اجتماع برداشت شود و این محصول را به اجتماع برگردانیم؛ این امر رخ میدهد.
مهاجرانی با بیان اینکه وقتی فهم درست درباره امر اجتماعی نداریم مشخص است اقدامات ما در حوزه اجتماعی اثر نمیکند، تصریح کرد: وقتی راهبرد، استراتژی و چرایی انجام کار را فهم و تبیین نمیکنیم چطور انتظار داریم روابط عمومیها در تبیین اقدامات شاهکار کنند؟ او که اعجاز ندارد نهایتا میتواند به اندازه ابزار و افراد اقداماتی را انجام دهد؛ بنابراین اگر بنا است سیاست روابط عمومی در وزارتخانه مهم صنعت، معدن و تجارت عوض شود، ابتدا باید درباره چرایی این امر و این تغییر و بعد روی چگونگی آن صحبت کرد.
وی با یادآوری اینکه فهم اجتماعی درباره عملکرد درست سازمان باعث میشود سازمانها در دل مردم جا باز کنند و این مهم از طریق روابط عمومیها محقق میشود، اظهار کرد: همسو بودن و دخیل بودن روابط عمومی در موضوعات سازمان بسیار مهم است. از ابتدا روابط عمومی باید به مثابه یک نهاد اجتماعی باشد و با کارکرد اجتماعی خود اقدام کند. روابط عمومی باید فراتر از کارمند باشد.
مهاجرانی با طرح این پرسش که آیا به اندازه کافی روابط عمومی موثر داشته ایم؟ افزود: نباید با رویکرد فعلی به نوعی بار بیش از حد روی سر روابط عمومی بار کنیم. رویکرد نوین در حوزه روابط عمومی این است که اگر میخواهیم طرحی نو دراندازیم، باید رویکرد خود را عوض کنیم. اگر میخواهیم انتظار از روابط عمومی را متفاوت کنیم باید از ابتدا چشم انداز را متفاوت کنیم و نقش روابط عمومی را متفاوت ببینیم. اصولا تغییرات همیشه مشکل است. رویکرد نوین برای روابط عمومی نیازمند ابزار نوین است.
در بخش دیگر این برنامه، فاطمه زارعان مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدام سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای تبدیل کردن دفتر روابط عمومی این وزارتخانه به مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صمت، اظهارکرد: امروزه روابط عمومی به مرکز راهبرد اطلاعات تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اهمیت قرار دادن پیوست رسانهای برای تمام فعالیتهای وزارتخانه افزود: تا پیش از این سیاست واحدی در خصوص روابط عمومی نداشتیم. اکنون تشکیل یک شبکه اطلاع رسانی که تمام افراد در آن به صورت مویرگی حاضر باشند و اطلاعلت از مرز به مرکز رد و بدل شود؛ ضرورت دارد.
زارعان ادامه داد: تولید محتوا در این زمان دیگر به تولید یک خبر و گزارش معطوف نمیشود بلکه باید در قالب های مختلف برای مخاطبین مختلف این محتوا را تولید کرد. در راستای تولید محتوای خوب، بحث آموزش جزء برنامه های ما است و بدین منظور چهار دوره ملی برای روابط عمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفتیم.
مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نبود یک بانک اطلاعاتی درباره نیروی انسانی وزارت صمت را یکی از ایرادات موجود عنوان و خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در جمع تصریح کرد: در مستند سازی و آرشیوسازی ایراد داریم. باید زیرساخت و ساختار را درست کنیم. برنامه ارتباطی و رسانه ای سال ۱۴۰۴ خود را تنظیم کنید و برایمان بفرستید. روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت میتواند هاب (قطب) تولید محتوا در موضوعات ذی ربط خود در کشور باشد. فراموش نکنیم که تولید محتوا باید در راستای اعتماد سازی پایدار شکل گیرد.
http://new.sanatnews.ir/News//303486
برچسب ها :
سخنگوی دولت
,
روابط عمومی
,
فاطمه مهاجرانی
,
وزارت صنعت معدن و تجارت
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
فدایت شوم!
نوع جدیدی از امواج در مشتری کشف شد
امتناع ایکس ایلان ماسک از همکاری با تحقیقات فرانسه
خطیبی سرمربی مس رفسنجان شد
رشد چشمگیر فروش کولهپشتی در بانی مد
طرح کاشت یک میلیارد درخت اجرا میشود؟
دیدار هیات پارلمانی ایران با معاون وزیر خارجه عراق
آخرین قیمتها در بازار ارز تجاری
شاخص کل بورس امروز هم صعودی شد
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
دستاوردهای وزارت اطلاعات در جنگ 12 روزه
واژگونی اتوبوس نظامیان صهیونیست در شرق قدس اشغالی
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز