انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
امضای چهار سند همکاری مشترک با عراق در حوزه نفت وگاز
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت: کارگر رکن تولید و تولید اساس پیشرفت کشور است
|
وزیر صنعت: جهش ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات ایران و آفریقا در راه است
|
لزوم رفع موانع ساختاری و تسریع در اجرای توافقهای ایران و روسیه
|
دیدار رئیس اتاق بازرگانی ازبکستان و هیات تجاری با وزیر صمت در تهران
|
زمین بدون زیرساخت تحویل نمیدهیم؛ حتی اگر از ما انتقاد شود
|
بهره برداری از نخستین طرح تولید «مونازیت» در ایران و غرب آسیا
|
پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد
|
رشد ۱۸.۳ درصدی مسافران نوروزی
|
تکمیل راه آهن رشت - آستارا تا پایان دولت چهاردهم
|
شنبه 27 ارديبهشت 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد
تاريخ:بيست و هفتم ارديبهشت 1404 ساعت 09:27
|
کد : 302987
|
مشاهده: 19
منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقاء جایگاه آن در سازمانها و جامعه، توسط اساتید و متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر شد.
حمید شکری خانقاه ـ مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابطعمومی ـ به عنوان دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومیهای کشور درباره جزئیات تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران توضیح داد: این منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمانها (اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) ارائه میدهد و با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی، استانداردهای بینالمللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومیها در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور، تحقق اهداف سازمانها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است.
شکری خانقاه با تاکید بر اینکه این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است، گفت: تدوینکنندگان این منشور آقایان داود زارعیان، حمید ضیایی پرور، احمد یحیایی ایلهای و بنده هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمانها و ارگانها و انجمنهای متولی میتوان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.
وی اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هماندیشیهای متعددی صورت گرفته و معتقدیم این سند راهبردی میتواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها، انجمن های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.
شکری خانقاه در ادامه گفت: ما با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور، خواهیم توانست شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردممدار و سازمانمحور در ایران باشیم.
دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومیهای کشور در پایان مهمترین محورهای این منشور را تشریح کرد که به شرح زیر است:
* تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد، ارائه برنامههای آموزشی بهروز و ایجاد فرصتهای یادگیری و رشد فردی برای کارکنان.
* بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک، تعریف مشاغل تخصصی و تامین تجهیزات و فناوریهای نوین.
* استقلال رأی و مشارکت در تصمیمگیریهای استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیمگیریهای کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل.
* رویکرد مسئلهمحوری و برنامهریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسائل سازمان و تدوین برنامههای راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان.
* نظاممندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از فناوریهای نوین و ابزارهای دیجیتال، بهویژه هوش مصنوعی، برای ارتقای ارتباطات.
* ارزیابی و اندازهگیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی.
* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژههای ملی، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزشهای اخلاقی و رفتارهای مسئولانه.
* مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفهای در بحران: تدوین برنامههای مدیریت بحران، رعایت اصول اخلاق حرفهای و اطلاعرسانی شفاف و بهموقع.
* اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان ها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات، حذف پیچیدگی های اداری و کاهش فساد اداری.
به گفته شکریخانقاه منشور تحول روابط عمومیهای کشور در اختیار تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.
http://new.sanatnews.ir/News/1/302987
برچسب ها :
حمید شکری خانقاه
,
منشور تحول روابط عمومی ایران
,
روز ارتباطات و فناوری اطلاعات
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
تاج و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به مجلس می روند
عرضه زمین، راهحل کاهش و کنترل قیمت مسکن است
دعوت پوتین از سران کشورهای عربی
شیوع سرخک در نیوزیلند؛ دهها نفر قرنطینه شدند
خداحافظی با تزریق چشمی؛ نانوداروی جدید امید بیماران شبکیه
قیمت دلار امروز ۲۷ اردیبهشت؛ حواله دلار ۶۹ هزار ۷۳۵ تومان
دادستان کل دیوان کیفری بینالمللی کنارهگیری کرد
صعود یاران نیمیرعبدالعزیز به فینال والیبال آسیا
ترس از بازداشت، نتانیاهو را از حضور در مراسم آغاز به کار پاپ جدید منصرف کرد
فهرست فیلمهای راهیافته به جشنواره فیلم مقاومت
رتبه اعتباری آمریکا تنزل کرد
امضای پرحاشیه
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز