توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته است
|
بخش اعظم مینروبی مسیر راهآهن شلمچه - بصره انجام شده است
|
وزیر صمت: سهام خودروسازان واگذار میشود
|
هشدار وزیر صمت درباره قاچاق سوخت معادن
|
پروژههای عمرانی از دل تحریم و تنگناها سر بلند کردند
|
وزیر صمت: ارزآوری کشور با مقررات فعلی لطمه میخورد
|
شبکههای غیررسمی مالی، صادرات را تا ۱۵ درصد گرانتر کردهاند
|
قرارداد ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی منعقد شد
|
نمیتوانیم خود را منفک از زنجیره ارزش جهانی بدانیم
|
انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
يک شنبه 18 خرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
خودروسازان داخلی نتوانستند نیاز پایتخت را تأمین کنند
تاريخ:هفتم بهمن 1403 ساعت 11:36
|
کد : 301672
|
مشاهده: 473
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ناموفق شهرداری در بخش حمل و نقل شهری پایتخت، گفت: به ۶ تا ۷ هزار اتوبوس برای نوسازی در شهر تهران نیاز داریم و باید به صورت یکجا این اتوبوسها را تأمین کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد ناموفق شهرداری در بخش حمل و نقل شهری پایتخت، گفت: به ۶ تا ۷ هزار اتوبوس برای نوسازی در شهر تهران نیاز داریم و باید به صورت یکجا این اتوبوسها را تأمین کنیم.
مهدی چمران در دویست و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات حریم شهر تهران گفت: یکی از چالشهای بزرگ تهران حریم است؛ اما وزارت کشور بعد از تصویب طرح جامع متأسفانه مسئله حریم را ابلاغ نکرد و یک استخوان لای زخم باقی ماند. افزایش جمعیت تهران زیر یک درصد و از میانگین افزایش تهران در کشور هم کمتر است؛ اما در اطراف تهران افزایش جمعیت ۱۰ تا ۱۲ درصدی داریم و این مناطق به صورت بادکنکی بزرگ میشوند و به تهران میچسبند.
وی ادامه داد: منطقهای مثل چهاردانگه هم قسمتی از تهران را میگیرد. هر شهری به میزانی از حریم نیاز دارد تا احتیاجات خود را از نظر شهری برطرف کند. حریم تهران مرزی ندارد؛ منطقه مرتضی گرد با چند ده هزار جمعیت را یک دهیار با میل خودش اداره میکند، در حالی که تهران این همه تشکیلات دارد و مسئولان مختلفی آن را اداره میکنند. من شاهد بودم در عرض یک هفته یک ساختمان پنج طبقه با اسکلت فلزی در آنجا ساخته شد و این ساختمان از مقاومت کافی برخوردار نبود و امیدواریم مشکلی هم در آنجا پیش نیاید؛ در نهایت امیدواریم این چالش بزرگ را بتوانیم حل کنیم.
چمران با اشاره به عملکرد شهرداری در این دوره گفت: ما در پروژههای عمرانی کارهای خوبی انجام دادیم اما در پروژههای حمل و نقل نتوانستیم کار مثبتی انجام دهیم و آنگونه که میبایست کارها عملی نشد. بهترین شرکتهای تولید داخلی خودرو در ماه بیشتر از ۵۰ اتوبوس نتوانستند به ما بدهند. ما به ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ اتوبوس در تهران نیاز داریم و باید بتوانیم بخش زیادی از آن را از خارج از کشور یکجا بگیریم و بعد از شرکتهای داخلی کمک بگیریم. امیدواریم مشکلاتمان را با کمک دولت حل کنیم و واگنهایمان را هم از طریق آنها به کشور وارد کنیم.
مهدی اقراریان نیز در تذکر پیش از دستور خود، اظهار کرد: مقصر مشکلات گوناگون تهران کیست؟ دوستی میگفت تقصیر آقامحمدخان قاجار است که شهر ما را پایتخت کرد. راه نجات تهران چیست؟ امروز نیاز به گفتوگو با متخصصان و نخبگان داریم تا راه نجات تهران را پیدا کنیم. سیاستگذاریهای گذشته شکست خورده است و امیدی به آنها نیست تا راه نجات تهران را پیدا کند.
وی درباره مسئله انتقال نیروهای مجموعه شهربان و حریم بان به مناطق شهرداری تهران گفت: این موضوع مطرح شده است که شورای شهر تهران با این کار مخالف است. بعید میدانم شورا با کمک به ایثارگران به نیروهای این مجموعه مخالفتی داشته باشد و شاید این موضوع به طور مناسب مطرح نشده بود. شورای شهر با در نظر گرفتن منافع نیروهای شرکت شهربان و حریم بان عمل خواهد کرد.
http://new.sanatnews.ir/News//301672
برچسب ها :
مهدی چمران
,
خودرو
,
خودروسازان
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
قرارداد بیمه با توانیر تمام شده است/ نوسان برق تحت پوشش بیمه نیست
اولمرت: هیچ دلیلی نمیتواند گسترش عملیات نظامی در غزه را توجیه کند
ممنوعیت صدور مجوز برای اماکن گردشگری فاقد پایان کار
خانواده الهه حسیننژاد: بعضی نمک روی زخم میریزند و از احساسات مردم سوءاستفاده میکنند
ابراهیم صادقی سرمربی پالایش نفت بندرعباس شد
درخشان: تیمملی هنوز در دفاع و بازی گروهی ایرادهای زیادی دارد
بررسی تاریخ اسماعیلیان در نشست پژوهشی تهران
مناسبسازی جت اهدایی قطر به ترامپ ۴۰۰ میلیون دلار هزینه دارد
شیوهنامههای دارودرمانی ملی تدوین شد
مقاومت جهانی برای صلح و عدالت: ائتلاف کاروان آزادی جنبشی بینالمللی از دل مردم است
بازگشت ۶۱ رشته ارشد پیامنور به دفترچه انتخاب رشته
لودریان: اسرائیل منفور شده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز