تکمیل راه آهن رشت - آستارا تا پایان دولت چهاردهم
|
تلاش میکنیم بار جادههای جنوبشرق استان تهران به ریل منتقل شود
|
عهد خود را با مردم مظلوم فلسطین تجدید میکنیم
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت: جذب سرمایهگذاری و مشارکت عمومی اولویت صنایع باشد
|
راهبرد رونق سرمایه گذاری برای تولید سرلوحه برنامه وزارت صمت قرار گرفت
|
تاکید وزیر راه و مسکن بر رفع چالش ها در سال سرمایه گذاری برای تولید
|
امنیت سفر یک مسئله فردی نیست
|
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
|
تجارت در بخش کشاورزی را تحریمناپذیر و سودآور میکنیم
|
تاکید رئیس جمهور بر استفاده از فناوری درتأمین امنیت
|
تهدید ناترازیها برای شرکتهای دانش بنیان فرصت است
|
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
|
دیدار وزیر راه و شهرسازی با دبیرکل اتحادیه بینالمللی حملونقل جادهای
|
شنبه 23 فروردين 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
مجوز ورود تراموا به پایتخت صادر شد
تاريخ:دهم آذر 1403 ساعت 19:39
|
کد : 301397
|
مشاهده: 203
به گزارش صنعت نیوز، شهردار تهران با اشاره به طرح HOV در بزرگراه همت گفت: قابلیتهای مختلفی را در این محدوده پیاده سازی میکنیم و قصد داریم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، شهردار تهران با اشاره به طرح HOV در بزرگراه همت گفت: قابلیتهای مختلفی را در این محدوده پیاده سازی میکنیم و قصد داریم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
علیرضا زاکانی در حاشیه آیین آغاز اجرای سومین دوره من شهردارم امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجهریزی طرحهای شهری یکی از موضوعاتی است که در قالب مدیریت مشارکتی با شهروندان پیگیری میشود و شهروندان در پیشنهاد پروژههای شهر تهران نقش داشته و نظارت میکنند. مدیریت مشارکتی در بخش مردمی از سال ۱۴۰۱ شروع شد و در آن سال، ۳۴۶ هزار نفر شرکت کردند و ۱۴۶۲ طرح با بودجه حدود چهار همت (هزار میلیارد تومان) را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ اقبال خوبی برای اجرای طرحها صورت گرفت و کارها به سرانجام رسید. عموم مردم پای کار آمدند و یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر شرکت و ۲۹۵۵ طرح را انتخاب کردند که در حوزه مناطق بالای ۹۸ درصد از پروژهها به بهرهبرداری رسید و انشاءالله در پایان سال به اتمام میرسد و خصوصیت من شهردارم ۲ این بود که مردم خودشان طرح پیشنهاد دادند و برای امسال نیز حدود ۱۲ همت بودجه برای سومین دوره طرح پیش بینی شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه ۱۸ درصد از بین ۳۱۰۰ پروژه در تهران با خلاقیت و نوآوری خود مردم پیشنهاد شده است، گفت: این رویکرد در حال تکمیل است و اساتید دانشگاه در همه جهات در این حوزه در حال کار هستند. این ایده در عرصه جهانی میان کشورهای مختلف به عنوان ایده اول در مسکو انتخاب شد. کشورهای دیگر مثل سنگاپور هم علاقهمندی خودشان را نشان دادند تا در این پروژه شرکت کنند و در سایر کشورها توسعه پیدا کند. امیدوارم در طرح من شهردارم ۳ اقبال و مشارکت بیشتری داشته باشیم. صمن اینکه مردم فقط در انتخاب پروژهها سهم ندارند؛ بلکه در بازخواست مدیریت شهری هم شرکت میکنند و ما باید به مردم پاسخگو باشیم.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران عنوان کرد: بودجه امسال ۱۵۱ همت بود که در حال حاضر میخواهیم یک متمم به شورای شهر ببریم. یعنی ما توانستیم از سقف بودجه موردنظر عبور کنیم و به آماده کردن متمم برسیم. ۴۰ تا ۵۰ همت عدد این متمم است که در کل بودجه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ همت تنظیم میشود.
زاکانی اضافه کرد: در بودجه سال آینده شهرداری تهران اولویتهای شهر هم مثل گذشته است اما سلسله اولویتهای جدیدی اضافه میشود. مثلا در سال آینده در خصوص پایدار کردن شهر در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده تلاش جدی خواهیم داشت. عملکردمان در کشور هم نشان میدهد جلوتر از بقیه هستیم و شاید رتبه اول باشیم اما این ما را قانع نمیکند و باید بتوانیم گرهها را برطرف کنیم. در سال آینده نوید عبور از مخاطرات ترافیکی، آلودگی هوا و ناپایداری شهر را میدهیم.
وی در خصوص طرح HOV در بزرگراه همت نیز گفت: این طرح پولی نیست و یک تلفیق از BRT و قابلیتهای بیش از آن است. ما سه قابلیت را با هم پیادهسازی میکنیم. اول بزرگراه همت را از ظرفیت حمل و نقل عمومی بهرهمند میکنیم و بزرگراههای شمالی - جنوبی را به عنوان یک رینگ حمل و نقلی پیوند میدهیم که این مزایای بسیار مناسبی دارد. دومین هدف هم استفاده از شاتل تاکسی در سلسله خطوط مشخص است که ابتدا و انتهایش خارج از محور همت است؛ اما بخش عمده آن درون این مسیر است که برای آن سرمایهگذاری لازم انجام شده است تا گره گشایی اساسی اتفاق بیفتد.
زاکانی درباره سومین هدف و قابلیت طرح HOV اظهار کرد: با شکلگیری نظارت تصویری، خودروهایی که تک سرنشین نیستند میتوانند از آن خط ویژه عبور کنند و نیاز به پرداخت هزینهای ندارند. همین کار را در بخشی از خطوط دیگر پیاده خواهیم کرد تا بتوانیم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره آخرین وضعیت اتوبوسهای برقی گفت: اتوبوسها برقی وارد شده و گمرک مجوزهای لازم را صادر کرد. مجوز ورود تراموا، تاکسیها و اتوبوسها صادر شده است و واگنها نیز در بهمن ماه وارد میشوند و موضوعی که در حال حاضر پیگیر هستیم ترامواست تا دو رام تراموا را وارد کنیم و کارهای زیرساختی انجام شود.
http://new.sanatnews.ir/News//301397
برچسب ها :
شهرداری
,
تراموا
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
دلیل احضار نتانیاهو به کاخ سفید از نظر رسانه صهیونیستی
آخر هفته بارانی تهران/ کاهش دما از جمعه
ارزش بازار اپل ۶۴۰ میلیارد دلار آب رفت
دبیرکل ناتو در ژاپن: گسترش نیروهای مسلح چین حیرتآور است
ایهود باراک: جنگ نتانیاهو در غزه بیهدف است
یک سوم برق جهان از تجدیدپذیرها آمد
ارتباط دیابتِ بارداری با افزایش خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان
آب دریای خزر و عمان به تهران نمیرسد
عزل ۵ مدیر هلال احمر در پی استفاده ناصحیح از بالگرد
اتهام ترور؛ پسر ترامپ اوکراین را زیر سوال برد
مصوبه جنجالی «تاثیر معدل در کنکور» و تصمیمات جدید آن
۳۵ هزار شغل مرکبات در آفریقای جنوبی به خطر افتاد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز