مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
پنج شنبه 30 مرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
تاريخ:ششم آبان 1403 ساعت 11:22
|
کد : 301044
|
مشاهده: 693
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر اجرای پروژههای عمرانی «اقتصاد پایه» نباشد، نمیتوان از ابرچالش کمبود منابع عبور کرد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر اجرای پروژههای عمرانی «اقتصاد پایه» نباشد، نمیتوان از ابرچالش کمبود منابع عبور کرد.
"فرزانه صادق " در دومین نشست «شورای مشورتی اقتصادی» با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، مرکز پژوهشهای مجلس، اتاق بازرگانی و صاحبنظران دانشگاهی با اشاره به اینکه تاکنون این وزارتخانه و دیگر بخشهای دولتی با دریافت بودجههای سالانه از سازمان برنامه و بودجه به دنبال اجرای پروژههای عمرانی خود بودهاند، توضیح داد: وضعیت اقتصادی کنونی کشور به گونهای است که وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانکها را نیز در تامین منابع دچار مشکل کرده است.
وی ادامهداد: از این رو وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامههای خود باید به دنبال راهکارهای دیگری برای جبران کمبود منابع پروژههای خود باشد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، چنانچه اجرای پروژههای عمرانی «اقتصاد پایه» نباشد، از ابرچالش کمبود منابع نمیتوان عبور کرد و نارضایتی عمومی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به رویکرد واقعگرایانه دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴، اضافه کرد: ناگزیر از تدوین دستورالعملهایی برای مولدسازی در وزارت راه و شهرسازی هستیم.
صادق، بر ضرورت حضور بخش خصوصی و تداوم حضور آن در اجرای پروژههای وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است شفافیت لازم در این زمینه فراهم شود تا امکان برابر برای حضور بخشهای مختلف از این طریق فراهم شود.
در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه راهکارهایی همچون «مشارکت عمومی-خصوصی» به عنوان سادهترین مدل سرمایهگذاری، فاینانس داخلی و خارجی، مولدسازی و ... را برای مشارکت بخش خصوصی ارائه کردند. علاوه بر این نمایندگان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز بر ضرورت کاهش تصدیگری دولت به ویژه در تعیین نرخ های عوارض آزادراهی تاکید کردند.
در این نشست از «عدم ثبات اقتصادی، افزایش ریسک، نبود تقاضا، قیمت گذاری های غیر اقتصادی و سرکوب قیمتی در عوارض عبوری آزادراهی و ... » به عنوان مهمترین دلایل عدم مشارکت بخش خصوصی در پروژههای عمرانی یاد شد.
برخی پیشنهادات همچون «ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل، ایجاد منابع پایدار برگشت پذیر، استجازه تهاتر نفت، مولدسازی دارایی بخش حمل و نقل و فراهم آوردن زمینه سپرده گذاری شرکتهای سود ده» نیز از جمله پیشنهادات برای ایجاد انگیزه بخش خصوصی در مشارکت با دولت نیز در این جلسه عنوان شد.
وزارت راه و شهرسازی با تشکیل سلسله جلسات «شورای مشورتی اقتصادی» به دنبال چاره اندیشی برای کمبود منابع اجرای پروژههای عمرانی این وزارتخانه در حوزه مسکن، حمل و نقل و شهرسازی است.
این جلسه با هدف بررسی چگونگی تسهیل و تداوم مشارکت بخش خصوصی در پروژههای مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در طول برنامه هفتم توسعه برگزار شد.
هدف از برگزاری این جلسات، بررسی چگونگی مشارکت بخش خصوصی، مدلهای مختلف این مشارکت و چگونگی ایجاد جذابیتهای لازم برای بهش خصوصی، جهت همکاری با وزارت راه و شهرسازی است.
http://new.sanatnews.ir/News//301044
برچسب ها :
وزیر راه و شهرسازی
,
اقتصاد
,
فرزانه صادق
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
آخرين اخبار
فریبا: سحرخیزان نصف قراردادش را حلال کرد
والیبال ایران قهرمانی جهان را با برد آغاز کرد
ناو جنگی آمریکا طعمه حریق شد
عشق در غربت: رویا یا کابوس؟
پزشکیان دقایقی قبل به تهران بازگشت
طعنه سنگین زیدآبادی به دولت چهاردهم
چند برش از ادعاهای مضحک نتانیاهو
عیادت وزیر بهداشت از سید محمد خاتمی
عیادت پزشکیان از سید محمد خاتمی
دستگیری ۱۵ جاعل با پرونده ۵۰۰ میلیاردی
یک کلاهبردار رمز ارز به ایران بازگردانده شد
مزدهای غیرواقعی و بار مالی سنگین آن بر تامین اجتماعی
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز