چهارشنبه 4 مهر 1403

قیمت نفت از پیشروی بازماند

قیمت نفت از پیشروی بازماند
  تاريخ:چهارم مهر 1403 ساعت 10:50   |     کد : 300609   |     مشاهده: 11
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه گذاران به ارزیابی مجدد قدرت برنامه‌های محرک پولی چین برای تقویت اقتصاد این کشور پرداختند، کاهش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که سرمایه گذاران به ارزیابی مجدد قدرت برنامه‌های محرک پولی چین برای تقویت اقتصاد این کشور پرداختند، کاهش یافت.
بهای معاملات نفت برنت با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر رونمایی بزرگترین اقدامات محرک مالی چین از زمان پاندمی کووید، با ۱.۷ درصد افزایش بسته شده بودند.
با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که برای تقویت اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان، به کمک مالی بیشتری نیاز است و این امر تاثیر اولیه خبر روز گذشته بر قیمت نفت را ضعیف کرد.
با این حال، کاهش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، تا حدودی از بازار نفت پشتیبانی کرد. منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۴.۳۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین به میزان ۳.۴۴ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های تقطیری به میزان ۱.۱۲ میلیون بشکه کاهش داشت.
حملات رژیم صهیونیستی به لبنان هم از قیمت نفت حمایت کرده است. قیمت نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، چهار درصد صعود کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، توفان گرمسیری که منطقه گلف کاست آمریکا را را تهدید می‌کرد، به سمت فلوریدا تغییر مسیر داده و از مناطق تولید نفت و گاز نزدیک تگزاس، لوییزیانا و می سی سی پی دور شده است.
گلدمن ساکس انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم، تا حدودی افزایش یابد و احتمالا به ۷۷ دلار در هر بشکه برسد. چشم انداز قیمت نفت این بانک آمریکایی، تحت تاثیر چندین عامل کلیدی از جمله کاهش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو و داده‌های قوی اقتصادی آمریکا است. بعلاوه، شکل‌گیری توفان هلن به بازارها یادآوری می‌کند که توفان‌ها هنوز هم این قدرت را دارند که عرضه نفت را مختل کنند.
تحلیل گلدمن حاکی از کاهش عرضه جهانی به میزان حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز به دلیل تولید کمتر کانادا، روسیه و مناطق شیل آمریکا است. در همین حال، تقاضای جهانی به‌ویژه در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و چین رو به افزایش است و تسهیل بیشتر سیاست‌های چین، به رشد تقاضا کمک می‌کند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/300609
Share

برچسب ها :  نفت , بازار انرژی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است