سه شنبه 3 مهر 1403

قیمت نفت از محرک‌های مالی چین قوت گرفت

قیمت نفت از محرک‌های مالی چین قوت گرفت
  تاريخ:سوم مهر 1403 ساعت 11:48   |     کد : 300592   |     مشاهده: 51
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر خبر محرک‌های مالی در چین و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر خبر محرک‌های مالی در چین و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت.
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۸۴ سنت معادل ۱.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷۴ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر، ۹۲ سنت معادل ۱.۳۱ درصد افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۵۹ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۶۳ سنت کاهش، بسته شده بود.
تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت آی جی گفت: وست تگزاس اینترمدیت در معاملات صبح روز جاری پس از اینکه چین، نرخ وام‌دهی کلیدی خود را کمتر کرد، افزایش یافت. بازار نفت به شدت به مقامات چینی برای کاهش بیشتر اقدامات برای مقابله با رکود اقتصادی چشم دوخته است. اعلام این خبر تا حدودی به کاهش ریسک‌های نزولی قیمت نفت خام کمک کرد.
به گفته کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، افزایش قیمت نفت ممکن است در میان مدت پایدار نباشد، زیرا تقاضای داخلی ممکن است همچنان ضعیف بماند و سیاست‌های پولی انبساطی بیشتر، با سیاست‌های مالی انبساطی مطابقت ندارد.
بانک مرکزی چین، اوایل روز سه‌شنبه، بزرگترین اقدامات محرک پولی خود از زمان پاندمی کرونا را برای خارج کردن اقتصاد از وضعیت تورم منفی و برگرداندن آن به هدف رشد دولت، رونمایی کرد اما تحلیلگران هشدار دادند کمک مالی بیشتری برای رسیدن به این اهداف، ضروری است.
در خاورمیانه که بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت در جهان است، حمله هوایی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به لبنان، ۴۹۲ کشته بر جای گذاشت و هزاران نفر را وادار کرد به مناطق امن‌تر کوچ کنند. این حمله پس از جنایت انفجار همزمان پیجرها و واکی‌تاکی‌ها در هفته گذشته انجام شد.
تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، حدود ۱.۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، در این بین، تولیدکنندگان نفت آمریکا با نزدیک شدن دومین توفان گرمسیری بزرگ، در تلاش برای تخلیه کارکنان خود از سکوهای نفتی فراساحلی در خلیج مکزیکو هستند و چندین شرکت نفتی، تولیدشان را متوقف کرده اند.

http://new.sanatnews.ir/News/1/300592
Share

برچسب ها :  نفت , چین , بازار انرژی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است