دو شنبه 2 مهر 1403

آغاز فصل جدید گردشگری در کیش

آغاز فصل جدید گردشگری در کیش
  تاريخ:دوم مهر 1403 ساعت 11:08   |     کد : 300572   |     مشاهده: 9
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری از آغاز دو هفته گردشگری و طرح زیست شبانه با نگاهی نو از یکم مهر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری از آغاز دو هفته گردشگری و طرح زیست شبانه با نگاهی نو از یکم مهر خبر داد.
مهدی ذوقی سرپرست معاونت گردشگری این سازمان ۲ مهرماه در نشستی با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته گردشگری با محوریت فعالان اقتصادی و براساس نظر مردم برنامه ریزی شده است، گفت: با تغییر نظام مدیریتی کشور و ایجاد انگیزه و امید به مردم، جشنواره گردشگری جزیره کیش هم با رویکردی جدید و با جریان سازی مبتنی بر نوآوری و خلاقیت براساس سلیقه مردم برگزار می‌شود.
‌ذوقی افزود: جشنواره گردشگری کیش امسال بر اساس دو رکن مورد تقاضای مردم که موسیقی و گردشگری خوراک است، بنا شده و در این مسیر بخش خصوصی کیش دست‌اندرکار برگزاری است و نقش سازمان منطقه آزاد کیش تنها حاکمیتی ونظارتی است.
وی در ادامه تاکید کرد: چابکی و ایده پردازی که منشاء خلاقیت است؛ شاخصه بخش خصوصی است و رشد اقتصادی هر منطقه منوط به پویایی بخش خصوصی است‌.
ذوقی در ادامه تصریح کرد: ‌در بحث گردشگری توسط سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش برای اجرا ‌تلفیق دیدگاه بخش خصوصی، سلیقه مردمی و توان نظارتی و اجرایی این سازمان هستیم تا با تکیه بر ظرفیت هر سه بخش غنای بیشتری به برنامه‌های و رویدادها ببخشیم.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد: در برگزاری موسیقی و جشن‌ها یکی از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفته است نیازها و سلیقه نسل جوان است. البته برای تمامی سنین برنامه ریزی شده است و برپایی جنگ‌های شاد به همراه موسیقی ملل و عرضه خوراکی‌ها با سطح کیفی مناسب و شایسته جزیره کیش از جمله این برنامه‌ها است.
وی تصریح کرد: شیوه نامه ها و دستورالعمل ها باید درخدمت تامین مطالبه و نیاز مردم به ویژه مخاطب جوان باشد و نباید به عنوان مانع برای تصمیم گیری و اجرا تلقی شوند بلکه باید درچارچوب این شیوه نامه ها برای جذب جوانانمان براساس سلیقه و نیاز آنان برنامه ریزی کنیم‌.
ذوقی همچنین ازآغاز طرح زیست شبانه همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و تغییرات سبک زندگی وکاری مردم، پس از بررسی و تحلیل نیاز جامعه به این نتیجه رسیدیم که ایجاد فضاهای عمومی و برنامه های شاد و مفرح خانوادگی به همراه توسعه گردشگری خوراک یکی از علاقمندی های امروز گردشگری در دنیاست. لذا در هفته گردشگری برنامه های خیام خوانی، اجرای گروه های موسیقی مختلف، عرضه خوراک ها و غذاهای متنوع ، برپایی بازیهای گروهی ویژه جوانان و خانواده ها و بسیاری بخش های متنوع دیگر از جمله این برنامه ها است .
سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهارکرد: دو هفته گردشگری، آغازی نوین در تحول برگزاری رویدادهای گردشگری جزیره کیش است و در واقع اول مهر امسال آغاز سال گردشگری جزیره کیش است و در نظر داریم در پایان هر فصل با بررسی و آسیب شناسی فصل گذشته و ایام پیش رو، با رویکردی نو به استقبال رویدادهای گردشگری فصل بعد برویم.
وی در پایان گفت: معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش متعلق به همه فعالان گردشگری ومردم است و آمادگی دارد پذیرای طرح ها و ایده های جذاب و تیم های برگزاری توانمند باشد.
جشن های دو هفته گردشگری جزیره کیش با نگاهی نو از یکم مهر در مناطق مختلف جزیره آغاز می شود و هرشب در محوطه تالار شهر به عنوان مرکز برگزاری رویداد دو هفته گردشگری و آغاز طرح زیست شبانه، از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا پاسی از نیمه شب، جشنواره های غذا، موسیقی، بازی و خیام خوانی ادامه دارد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/300572
Share

برچسب ها :  گردشگری , کیش , هرمزگان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است