يک شنبه 1 مهر 1403

پیام تسلیت وزیر صمت برای حادثه معدن طبس

پیام تسلیت وزیر صمت برای حادثه معدن طبس
  تاريخ:اول مهر 1403 ساعت 13:07   |     کد : 300555   |     مشاهده: 17
به گزارش صنعت نیوز، در پی انفجار و حادثه رخ داده برای معدن طبس، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز تاسف خود برای این حادثه که منجر به فوت ۳۲ نفر از کارگران این معدن (تا این لحظه) شد، جهت بررسی و پیگیری این حادثه عازم طبس شد.
به گزارش صنعت نیوز، در پی انفجار و حادثه رخ داده برای معدن طبس، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز تاسف خود برای این حادثه که منجر به فوت ۳۲ نفر از کارگران این معدن (تا این لحظه) شد، جهت بررسی و پیگیری این حادثه عازم طبس شد.
نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته (شنبه شب/۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.
در پی این حادثه، تا این لحظه طبق اعلام صورت گرفته، ۳۲ فوتی و ۲۰ مصدوم، آسیب انفجار معدن طبس به دنبال داشته است.
در پی این حادثه، سید محمد اتابک- وزیر صنعت، معدن و تجارت- این حادثه را بسیار دلخراش و غم انگیز توصیف کرده و به خانواده کشته‌شدگان و ملت ایران تسلیت گفت.
همچنین وی جهت رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان، عازم طبس شده و دستور داد تا در اسرع وقت ابعاد حادثه بررسی و مقصران احتمالی شناسایی شوند.
این انفجار ساعت ۲۳ شنبه‌شب (۳۱ شهریور ۱۴٠۳ماه) در معدن زغال‌سنگ طبس به دنبال نشت گاز رخ داد و در ساعات نخست تیم امداد و نجات از دیهوک و مسجدشکر و دو تیم نیز از طبس در محل حادثه حضور پیدا کردند.
علاوه بر وزیر صمت، وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین استاندار خراسان جنوبی جهت بررسی علت وقوع حادثه در محل حادثه حضور پیدا کرده و مسئول بررسی علت وقوع حادثه شدند.
همچنین مسعود پزشکیان نیز صبح امروز، پیش از عزیمت به نیویورک با ضمن اعلام پیام تسلیت خود، دستوراتی به وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی داده و خواستار تسریع در پیگیری وضعیت مصدومان حادثه و بررسی علت وقوع این حادثه و جانباختن کارگران این معدن شد.
رئیس جمهور ضمن صدور این دستورات خواستار بسیج همه امکانات برای تسریع در رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ طبس، دلجویی از خانواده جانباختگان و درمان مصدومان این حادثه شد.
وی با اشاره به انفجار معدن معدنجوی در طبس، اظهار کرد: خدمت همه خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفت‌وگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم.
رئیس‌جمهور یادآور شد: در صحبتی که با وزیر صنعت داشتم تاکید کردم این روند درسی شود که در هیچکدام از معادن کشورمان آن سیستمی را ایجاد کنند که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. استاندارد معادن باید در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، خطری به این شکل تهدیدشان نکند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. بازهم به خانواده‌های عزیز جانباختگان تسلیت عرض می‌کنم. ما هرکاری از دستمان برآید برای پشتیبانی از آنان انجام خواهیم داد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/300555
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است