شنبه 9 تير 1403

باقری : مناسبات ایران و ترکیه رقبا و دشمنان جدی دارد

  تاريخ:پنجم تير 1403 ساعت 21:34   |     کد : 289333   |     مشاهده: 29
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تهران با برهان الدین دوران معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت امور خارجه با تمجید از سطح روابط و همکاری های دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، تاکید کرد: ظرفیت های بکار گرفته نشده بسیاری بین دو کشور در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری و نیز در عرصه های منطقه ای و جهانی وجود دارد که نیازمند طراحی، برنامه ریزی و بهره برداری مناسب است.
باقری با اشاره به عضویت و نقش فعال دو کشور در سازمان های منطقه ای و بین المللی مثل مجمع گفتگوی همکاری آسیا، اکو و دی هشت تاکید کرد: باید از ظرفیت های خوب این سازمان ها و سازوکارهای چندجانبه گرایی در راستای منافع جهان اسلام و منطقه بویژه حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیش از پیش استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه طبیعی است که آثار ارزشمند روابط تهران و آنکارا برای دو ملت و کشور و نیز منطقه راهبردی است، خاطرنشان کرد: به دلیل همین آثار و برکات، مناسبات ایران و ترکیه رقبا و دشمنان جدی نیز دارد و گاهی با فضاسازی عمومی و رسانه ای درصدد مخدوش کردن آن هستند و ما باید هوشمندانه این اخلال ها را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم برخی نگاه های بی اساس منفی‌ در فضای رسانه ای بر روابط مستحکم دو کشور تاثیر بگذارد.
برهان الدین دوران معاون وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم هاکان فیدان وزیر خارجه کشورش به باقری، از میزبانی و برگزاری موفق نشست تهران و همچنین حضور فعال کشورمان در اجلاس دی هشت در استانبول تقدیر کرد.
وی با آرزوی برگزاری‌ موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و خیر و برکت نتایج آن برای دولت و مردم ایران، تاکید کرد ترکیه و مقامات عالی این کشور اهمیت بسیاری برای توسعه روابط دو کشور قائل هستند و مسیر ارتقای روابط مستحکم دو کشور همسایه و مسلمان در حال تداوم است.
وی همچنین بر آمادگی کامل ترکیه برای تقویت همکاری ها در عرصه های منطقه ای و بین المللی به خصوص در حمایت از مردم فلسطین در مقابل تجاوزگری و جنایات رژیم اسرائیل اعلام کرد.

http://new.sanatnews.ir/News/1/289333
Share

برچسب ها :  باقری , ترکیه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است