شنبه 9 تير 1403

افزایش بسیار بالای نرخ بلیت هواپیما با حکم جدید دیوان عدالت

افزایش بسیار بالای نرخ بلیت هواپیما با حکم جدید دیوان عدالت
  تاريخ:چهارم تير 1403 ساعت 15:19   |     کد : 289317   |     مشاهده: 99
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حکم جدید دیوان عدالت در رابطه با سلب اختیار از وزارت راه یرای قیمت گذاری بلیت هواپیما گفت: ما نمی‌توانیم به مردم ظلم کنیم و متاسفانه با حکم جدید دیوان عدالت شاهد رشد بسیار بالایی در قیمت بلیت هواپیما هستیم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حکم جدید دیوان عدالت در رابطه با سلب اختیار از وزارت راه یرای قیمت گذاری بلیت هواپیما گفت: ما نمی‌توانیم به مردم ظلم کنیم و متاسفانه با حکم جدید دیوان عدالت شاهد رشد بسیار بالایی در قیمت بلیت هواپیما هستیم.
مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی - در نشست خبری مشترک اعضای دولت سیزدهم به دو ابر پروژه کلان این وزارت خانه و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه راه و شهر سازی اشاره کرد و گفت، در دولت سیزدهم دو کلان پروژه «ابتکار ایران‌راه» و «مسکن» برای توسعه ایران در دستور کار دولت قرار داشت که در ذیل آن توسعه زیر ساخت‌های جاده‌ای و ریلی، توسعه ناوگان حمل و نقل کشور، سخت افزار و نرم افزارها نیز در دستور کار قرار داشت.
رشد ترانزیت کل از 5.6 به 16.3 میلیون تن
وی در ادامه گفت: بحث ترانزیت یک موضوع مهم است که نشان دهنده روابط و تجارت خارجی با همسایگان است. زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، حجم ترانزیت جاده‌ای کشور حدود ۴.۸ میلیون تن بود در پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۴.۷ میلیون تن رسید. علاوه بر آن میانگین ترانزیت جاده‌ای در دوات سیزدهم رشد ۸۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین در بخش حجم ترانزیت کل در ابتدای دولت حدود ۵.۶ میلیون تن بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۶.۳ میلیون تن رسید که رشد ۱۰.۷ میلیون تنی را نشان می‌دهد.
۲۰ میلیون تن ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال
وزیر راه و شهرسازی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، شاهد رشد ۶۹ درصدی در بخش ترانزیت جاده‌ای هستیم که خبر از رشد ۵۵ درصدی کل ترانزیت نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ می‌دهد. همچنین، ترانزیت ریلی و جاده‌ای نیز نسبت به ابتدای دولت سیزدهم رشد ۱۹۱ درصدی داشته که نشان از وضعیت مطلوب در این بخش است و مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۳ ترانزیت جاده‌ای به حجم ۲۰ میلیون تن برسد.
بذرپاش گفت: مجموع ترانزیت کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۸۹ درصد رشد یافت و در سال گذشته به ۱۶.۳۴ میلیون تن رسید و رکورد جدیدی را با بیش از ۳ میلیون تن افزایش نسبت به رکورد تاریخی ترانزیت کشور در سال ۹۳ ثبت کرد.
تحویل ۵۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به مردم
وی در رابطه با موضوع نهضت ملی مسکن گفت: مطابق آخرین آمار تا امروز ساخت دو میلیون و ۶۷۶ هزار واحد آغاز شده و ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم داده شده است. ما از رشد منفی در ساخت مسکن در دهه ۹۰ به رشد ۷.۱ درصدی در سال ۱۴۰۲ رسیده‌ایم و در روزهای آینده ۶۰ هزار واحد دیگر به مردم تحویل دهده می‌شود. علاوه بر آ» ۵۰ هزار قطعه زمین در رابطه با طرح نهضت مسکن تحویل مردم داده می‌شود.
رشد ۲ برابری صدور پروانه برای بافت فرسوده
وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در حوزه بافت فرسوده در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم، سالانه ۴۷ هزار پروانه برای بافت فرسوده صادر شده است که در سه سال گذشته سالانه ۹۴ هزار پروانه در حوزه بافت فرسوده صادر شد که نشان از رشد دوبرابر در قیاس با دولت قبل دارد.
اعطای تسهیلات به مناطق روستایی
بذرپاش افزود: در حوزه زمین‌های روستایی نیز تا امروز ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده روستایی مشخص شده که با ارائه تسهیلات ساخت، شرایط ساخت آن توسط خود مردم فراهم می‌شود.
بزرگترین مولد سازی با اتمام مسکن مهر
وی در رابطه با اتمام پرویة های ناتمام دولت های قبلی به ویژه مسکن مهر گفت: بزرگترین مولد سازی در تاریخ ایران در پروژه تکمیل مسکن مهر صورت گرفت و خوشبختانه منجر به اتمام رساندن طرح مسکن مهر شد.
افزایش بسیار بالای نرخ بلیت هواپیما با حکم جدید دیوان عدالت
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در رابطه با حکم جدید دیوان عدالت اداری مبنی بر سلب اختیار از وزارت راه در قیمت گذاری بلیت هواپیما گفت: متاسفانه اتفاق تلخی که در روزهای گذشته رخ داده است دیوان عدالت اداری با استناد به احکام برنامه پنجم توسعه رای را صادر کرده که بر اساس آن از وزارت راه برای قیمت گذاری بلیت هواپیما سلب اختیار شده است و از رئیس قوه قضاییه و سرپرست ریاست‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که در خصوص توقف این حکم تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
بذرپاش گفت: ما امروز برنامه ششم توسعه را هم پشت سر گذاشته‌ایم و در سال ابتدایی برنامه هفتم توسعه هستیم و استناد به احکام برنامه پنجم توسعه در شرایط فعلی که در برنامه هفتم هستیم دور از انتظار است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز حدود شش سال از برنامه پنجم گذشته است و متاسفانه با این حکم جدید دیوان عدالت شاهد رشد بسیار بالایی در قیمت بلیت هواپیما هستیم، ما نمی‌توانیم به مردم ظلم کنیم چراکه وظیفه دولت ایجاد مکانیزم قیمت گذاری مناسب برای ایجاد تعادل در قیمت است.

http://new.sanatnews.ir/News/1/289317
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است