وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
|
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
|
اتصال شبکه برق ایران و روسیه یک قدرت بزرگ الکتریکی را در منطقه ایجاد میکند
|
نیروگاهها و صنایع به سمت سوخت مایع بروند
|
وزیر صمت: در اولین فرصت به کردستان سفر میکنم
|
جزئیات حادثه تصادف خودروی حامل وزیر صنعت
|
وزیر نفت: هزینه بنزین سوپر متناسب با هزینه واردات خواهد بود
|
وزیر نفت خبر داد: مدیریت سوخت منازل و مراکز صنعتی برای زمستان
|
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد
|
تحویل واحدهای مسکونی به خانوادههای جانباختگان معدن طبس
|
تلاش برای کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد
|
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
|
اجلاس وزرای کشورهای عضو «تراسیکا» به میزبانی تهران برگزار میشود
|
شنبه 3 آذر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
تولید یک سیستم ریلی برای اولین بار در کشور
تاريخ:هشتم خرداد 1403 ساعت 13:11
|
کد : 288807
|
مشاهده: 181
به گزارش صنعت نیوز، برای نخستین بار در کشور و در یازدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته از سیستم درز انبساطی ریل (Rail Expansion Joint ) تولیدی این شرکت گسترش صنایع ریلی ایران وابسته به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
به گزارش صنعت نیوز، برای نخستین بار در کشور و در یازدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته از سیستم درز انبساطی ریل (Rail Expansion Joint ) تولیدی این شرکت گسترش صنایع ریلی ایران وابسته به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
سیستم درز انبساطی ریل یکی از مهمترین سیستم های مورد استفاده در زیرساخت های حمل و نقل ریلی است که جهت جبران انبساط، انقباض خطوط ریلی و حرکت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به اهمیت آن، تولید این سیستم در دستور ساخت شرکت ایرید قرار گرفت.
با توجه به اهمیت وجود این سیستم در خطوط ریلی، در حال حاضر به علت تحریم از آن به تعداد بسیار محدود در زیرساخت های حمل و نقل ریلی کشور استفاده می شود و تامین آن تا به امروز از محل واردات این محصول انجام شده است.
این سیستم جزو محصولات استراتژیک در حمل ونقل ریلی به شمار می رود که برای اولین بار در کشور توسط مهندسین و متخصصین این شرکت دانش بنیان، طراحی و تولید شده است و با تولید آن در داخل، کشور از واردات آن بی نیاز و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.
گفتنی است؛ این سیستم اجازه حرکت نسبی طولی دو ریل مجاور هم را فراهم میکند؛ به گونه ای که عرض خط به هم نخورده و مسیر منحرف نگردد.
لازم به ذکر است، در خطوط واقع شده در پل ها، تونل ها و خطوط جوشکاری به هم پیوسته، انبساط در اثر افزایش دما موجب تنش فشاری و اعوجاج ریلی و تغییر عرض خطوط ریلی گشته و انقباض در اثر سرما موجب تنش کششی در خطوط ریلی شده و درزهای جوش را با مشکل گسست مواجه می کند که با استفاده از این سیستم این تنش ها برطرف شده، خطر خروج وسایل نقلیه از ریل کاهش یافته، ایمنی و طول عمر خطوط ریلی نیز افزایش مییابد.
وجود این سیستم قبل از پلها، تونلها، بعضا قبل از سوزن ها و در نقاطی از خطوط که به وسیله جوش به هم متصل میگردد به دلیل وجود انبساط و انقباض و حرکت سازها ضروری میباشد.
از مزایای استفاده از این سیستم می توان به موارد رفع مشکل طولی ناشی از انبساط (کمانش) و انقباض (شکستکی جوش) در خطوط جوشکاری بهم پیوسته، جلوگیری از خروج خط وسیله نقلیه عبوری و بروز حادثه به علت اعوجاج خط، جلوگیری از عدم عملکرد صحیح ماشین سوزن به علت انبساط و انقباض خط، رفع مشکل حرکت سازه در پل ها و تونل ها، افزایش سرعت سیر وسایل نقلیه ریلی، کاهش زمان جابجایی بار و مسافر، کاهش هزینه های استهلاک خطوط و افزایش ایمنی سیر اشاره کرد.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه از دو محصول نوآورانه دیگر تولیدی این شرکت نیز رونمایی شد:
رونمایی از تکه مرکزی با سیستم فستنینگ کراس استاپ
استفاده از این محصول در خطوط پرسرعت الزامی بوده و حمل ونقل ریلی را در سرعت های بالای 1۶۰ کیلومتر بر ساعت میسر و ایمن می نماید و می تواند اولین گام صنعت ریلی داخلی در راستای حرکت به سمت خطوط پرسرعت باشد.
نوآوری صورت گرفته در این محصول سبب افزایش استقامت قطعه تکه مرکزی در برابر بارهای دینامیکی وارده گشته، بطوری که این امر افزایش ایمنی و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری را نسبت به تکه مرکزی های متداول به دنبال خواهد داشت.
همچنین سیستم قید و بست این محصول نیز به صورتی طراحی شده که تنوع اقلام به کار رفته در آن نسبت به تکه مرکزی های قبلی به حداقل رسیده است و کار نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش این محصول به مراتب ساده تر و بهتر از محصولات قدیمی انجام می شود.
رونمایی از قطعه اسلایدچیر رولردار با بست AT
اسلایدچیرها بخشی از تجهیزات زیرساختی پرمصرف در صنعت ریلی است که ریل زبانه به شکل سرسره ای روی این قطعه حرکت کرده و امکان تغییر مسیر قطارها را فراهم می کند. در مدل های قبلی قطعه اسلایدچیر، لغزش فلز روی فلز انجام می شد و همچنین صلبیت بالای سوزن را همراه داشت اما در قطعه اسلایدچیر جدید تولید شده توسط شرکت ایرید، لغزش فلز روی رُل انجام می شود که با این نوآوری، نیاز به گریس کاری و هزینه های تعمیرات و نگهداری و خدمات ایستگاهی به شدت کاهش می یابد و عمر ماشین سوزن نیز به اندازه تخمینی60 درصد افزایش می یابد و همچنین اِلاستیسته خط افزایش یافته و هنگام عبور قطار، فنریتی در آن بخش از خط ایجاد می شود که می تواند عمر سوزن، واگن و چرخ را افزایش داده و راحتی مسافران را در پی داشته باشد.
http://new.sanatnews.ir/News//288807
برچسب ها :
سیستم ریلی
,
قطار
,
راه و شهرسازی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راهاندازی شد
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
آخرين اخبار
ایثار و شهادت در تاریخ ثبت شده است
بازگشایی کامل جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال
صعود پرسپولیس در جام حذفی با طلسمشکنی مهاجم آنگولایی
عراقچی: تصویب قطعنامه علیه ایران با اقدامات متقابل مواجه میشود
علیپور: خوشحالیم پای ژوائو به گلزنی باز شد
گاریدو: بازیهای جام حذفی خطرناک هستند
صالحی امیری با نخستوزیر آذربایجان دیدار کرد
آغاز ریلگذاری راه آهن خاش - چابهار
وزیر راه: کریدور شمال - جنوب راهبردی ترین پروژه ریلی کشور است
وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذر شارژ شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز