اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
میانگین سنی ۶۰ هزار تاکسی فعال تهران ۱۰ سال است
تاريخ:بيست و پنجم بهمن 1402 ساعت 13:04
|
کد : 287371
|
مشاهده: 548
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: تعامل و همکاری متقابل با شهرداریهای مناطق، سبب تسهیل و تسریع در خدماترسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان میشود و اگر موفقیتهایی در ستاد معاینه فنی اتفاق افتاده و میافتد، این مهم مدیون و مرهون همکاری و همراهی مناطق است.
به گزارش ایسنا، شادی مالکی در شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی و آگاهی از وضعیت پایانهها و دغدغههای مناطق در حوزه تاکسیرانی، افزود: همه ما به عنوان خانواده بزرگ شهرداری تهران باید به این پرسشها پاسخ دهیم که سازمان تاکسیرانی دقیقاً قرار است چه نوع خدمتی به شهروندان ارائه کند و نقش ما و شرکتهای تاکسیرانی چیست؟ و اینکه نوع نظارت ما باید چگونه باشد و آیا با نظارت سنتی که در حال حاضر انجام میشود، میتوانیم بر ۸۰ هزار دستگاه خودرو که به اسم تاکسی پلاک شدهاند، نظارت کنیم؟
وی لزوم بررسی و ریشهیابی مسائل و مشکلات موجود در حوزه تاکسیرانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نوع خدمترسانی تاکسیها در کشور ما با اکثر کشورها متفاوت بوده و منطبق با استانداردهای جهانی نیست، چنانچه در اغلب کشورها، تاکسی خطی وجود ندارد و سرویسدهی تاکسیها به صورت دربست است و وقتی ما از یک ابزاری بر اساس استاندارد و شرایط فنی آن استفاده نمیکنیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که مسئله و مشکلی نداشته باشیم.
مالکی بر اهمیت و ضرورت بازنگری در خطوط تاکسی و ارتقای وضعیت پایانههای تاکسیرانی تأکید کرد و گفت: بازنگری کامل خطوط تاکسیرانی از سوی یک کارگروه ویژه انجام خواهد شد و در این زمینه، نظر مناطق را دریافت خواهیم کرد، چنانچه برخی خطوط در مسیرهایی قرار دارند که در آنها، اتوبوس و مترو هم تردد میکنند و تعداد مسافران تاکسی در طول روز کم است و همین مسئله، باعث معطلی رانندگان و مسافران برای پُر شدن تاکسی و بروز اختلاف بین راننده و مسافر میشود.
میانگین سنی ۶۰ هزار تاکسی فعال تهران، ۹ تا ۱۰ سال است
مالکی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان تاکسی در تاکسیهای اینترنتی فعالیت میکنند و به همین دلیل، در زمان بارندگی یا اوج ترافیک، با کمبود تاکسی در خطوط مواجه میشویم، اظهار کرد: این مسئله ناشی از شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی رانندگان و به صرفه بودن فعالیت در تاکسیهای اینترنتی است که این مشکل را باید مورد واکاوی قرار داده و رفع کنیم.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات در حوزه تاکسیرانی زیاد است و شرایط فعلی مطلوب نیست، چنانچه از ۸۰ هزار دستگاه تاکسی پلاک شده، ۶۰ هزار دستگاه تاکسی فعال داریم که البته حدود ۱۵ درصد از آنها نیز در دسترس نیستند، تصریح کرد: یکی از ابتداییترین الزامات تاکسی، ایمن بودن و آلاینده نبودن آن است، در صورتی که میانگین سنی تاکسیهای تهران، ۹ تا ۱۰ سال است و اغلب تاکسیها نمیتوانند گواهی خود را از مراکز معاینه فنی تهران دریافت کنند و معمولاً برای اخذ گواهی به سایر شهرها مراجعه میکنند، در صورتی که پروسه معاینه فنی تاکسیها باید سختگیرانه باشد، چرا که به عنوان نمونه، بیشتر تاکسیها از سیستم ترمز مناسبی برخوردار نبوده و آلایندگی بالایی دارند.
مالکی با اشاره به اینکه هر تاکسی، یک رسانه متحرک و پویاست و نارضایتی راننده تاکسی به مسافران منتقل میشود و اگر نسبت به وضعیت درآمد و معیشت رانندگان تاکسی حساس نباشیم، ممکن است بسیاری از خدمات شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی زیر سؤال برود، اظهار کرد: اولین هدف ما، نوسازی ناوگان و حرکت به سمت برقیسازی تاکسیهاست که با پیگیریها و حمایتهای شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک، ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی به زودی وارد کشور خواهند شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه برقیسازی خودروها پیشگام است و نهادهای دولتی مانند وزارت صمت و وزارت نیرو باید در تأمین زیرساخت برقیسازی کمک کنند تا با توجه به اقدامات انجام شده و برنامههای پیش رو، در دو سال آینده شاهد یک تحول در حوزه حمل و نقل و ترافیک باشیم، اظهار کرد: نوسازی تاکسیها را با حمایت شهرداری تهران و با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، دنبال میکنیم تا سبد خودروهای پیشنهادی به رانندگان تاکسی متنوع شده و آنها حق انتخاب داشته باشند.
http://new.sanatnews.ir/News//287371
برچسب ها :
تاکسیرانی
,
شهرداری
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
افزایش تلفات سیل در مکزیک
رسانههای خبری آمریکا قوانین جدید پنتاگون را نپذیرفتند
در مسیر حذف سل تا چند سال آینده قرار داریم
طوفان شدید در «آریزونا»ی آمریکا با خسارات گسترده
قیمت دارو در همه داروخانهها باید مطابق سامانه رسمی باشد
کاهش نسبی دمای هوا در نوار شمالی کشور
ماکرون: استعفا نمیدهم
رونمایی از اولین مولد تصویر هوش مصنوعی بومی مایکروسافت
ریزش معدن در جنوب ونزوئلا با ۱۴ کشته
خط و نشان منبع امنیتی صهیونیست برای حماس
حمایت انجمن مدرسین دانشگاه ها از طرح صلح در غزه
قطر: اجرای توافق آتش بس غزه دشوار است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز