ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
چهارشنبه 1 مرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
کشتیهای الانجی از دریای سرخ دوری گزیدند
تاريخ:بيست و هفتم دی 1402 ساعت 11:42
|
کد : 286686
|
مشاهده: 315
به نظر میرسد ناوگان جهانی کشتیهای الانجی در پی ادامه تنشهای ژئوپلیتیکی، استفاده از دریای سرخ و کانال سوئز را متوقف کردهاند.
به گزارش ایسنا، دادههای ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان میدهد دو کشتی خالی تحت کنترل قطر، روز سه شنبه از ورودی شمالی کانال سوئز در دریای مدیترانه دور شدهاند. یک کشتی قطری دیگر که به سمت این کانال حرکت میکرد، در سواحل مراکش مسیر خود را معکوس کرد. این کشتیها احتمالا از طریق مسیر طولانیتر دور آفریقا، به سمت این کشور در خلیج فارس خواهند رفت.
قطر بزرگترین استفاده کننده از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز برای تجارت الانجی است. سایر صادرکنندگان از جمله روسیه و آمریکا هم استفاده از این آبراه را متوقف کردهاند و دادههای رصد کشتی، در حال حاضر هیچ کشتی در حال حرکت به این منطقه را نشان نمیدهد.
قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان الانجی در جهان و دومین تامین کننده بزرگ این سوخت برای اروپاست، اوایل هفته جاری، سه کشتی حامل الانجی را از مسیر دریای سرخ خارج کرد و مسیر کشتیها را به سمت دماغه امید نیک در جنوب آفریقا به اروپا تغییر داد. کشتیهای حامل الانجی قطر و روسیه، از دریای سرخ عبور میکردند تا اینکه درگیریها در اواخر هفته گذشته تشدید شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که سفرهای طولانیتر باعث محدود شدن کشتیهای الانجی موجود و افزایش هزینههای حملونقل میشود، با توجه به ذخایر بالا و تقاضای صنعتی پایین در اروپا، انتظار نمیرود به کمبود آن در اروپا منجر شود. دادههای سازمان ICIS نشان میدهد، انتقال الانجی از قطر به انگلیس از طریق جنوب آفریقا، حدود ۲۷ روز طول میکشد، در حالی که مدت سفر از مسیر کانال سوئز، ۱۸ روز است.
http://new.sanatnews.ir/News//286686
برچسب ها :
دریای سرخ
,
ال ان جی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
چالش قصهگویی درباره جنگ برای کودکان
دیدهبان حقوق بشر سوریه
تقویت سرمایه اجتماعی پس از جنگ
فراخوان اردوغان در مورد غزه
کره شمالی به دنبال ساخت یک ناوشکن
شمار شهدای غزه به ۵۹ هزار و ۱۰۶ نفر رسید
تعادل بورس در روز سهشنبه
کولر جدید ناسا برای سفر به مریخ
ثبتنام موکبهای جاماندگان اربعین آغاز شد
تریلر «آواتار: آتش و خاکستر» فقط در سینما
زیان اقتصادی ایتالیا از تعرفههای آمریکا
قرارداد همکاری «اوپنایآی» با دولت بریتانیا
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز