تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
چهارشنبه 19 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
ورود کشتیرانی جمهوری اسلامی به صنعت کشتیسازی
تاريخ:بيست و دوم آبان 1402 ساعت 14:32
|
کد : 285013
|
مشاهده: 1082
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید داخل در زمینه ساخت کشتی وارد شده است.
به گزارش صنعت نیوز، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید داخل در زمینه ساخت کشتی وارد شده است.
امیر بیات روز دوشنبه در آیین رونمایی از اولین واگن لبه بلند از محل قرارداد ۲۰۰ دستگاه با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی در شرکت واگن پارس اراک، در جمع خبرنگاران، افزود: کشتیرانی کارش حمل کردن محمولهها است و در جهت حمایت از ساخت داخل و کمک به تولید کنندگان داخلی در زمینه ساخت کشتی هم وارد شده است.
وی بیان کرد: کشتیرانی و هیات مدیره به دنبال کمک به تولیدات داخلی و فعال سازی کارخانهجات داخلی است.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ کشتیرانی کارهای لجستیک است که یک موضوع زنجیرهای میباشد و همه محمولههایی که حمل و در بنادر تخلیه میشوند نیاز به حمل به داخل و یا ترانزیت از داخل کشور به خارج دارند که به همین دلیل لوکوموتیو و ریل یک موضوع مهم برای تسریع در حجم انبوه انتقال کالا دارد.
بیات اظهار کرد: با پیگیری مدیرعامل کشتیرانی، قرارداد چهار فروند کشتی کانتینری و رورو در دریای خزر با شرکت صدرا منعقد شده که امید است این شرکت با توجه به مشکلاتی که در گذشته داشته، این چهار فروند را تولید و تحویل دهد.
وی گفت: چهار فروند شناور دیگر با کشتیسازی ارونددان در جنوب کشور منعقد شده است.
وی تاکید کرد: میطلبد راهآهن و گمرک کمک دهند تا خط ترانزیت را فعال و کریدور گسترش یابد تا شاهد توسعه بیشتری در حمل و نقل کشور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قراداد ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با واگن پارس مپنا منعقد شده و در جریان پیش پرداخت آن هستیم.
بیات بیان کرد: واگنهای لبه بلند در جمهوری اسلامی ایران به منظور انتقال محمولاتی که از جنوب، شمال و اقصی نقاط وارد کشور میشود، موضوع مهمی است.
وی اظهار کرد: این واگنها میتواند کمک به توسعه فعالیتهای لجستیک در کشتیرانی برای انتقال محمولات بویژه فله و کمک به توسعه کریدور شمال و جنوب که نقش مهم و اساسی در قرارداد کریدور شمال - جنوب دارد، ایفا کند.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: طبق برنامهریزی صورت گرفته مقرر شده این واگنها ظرف چهار ماه تحویل کشتیرانی شود.
مدیر کارخانه واگنپارس مپنا هم به خبرنگاران گفت: رونمایی از نخستین واگن لبه بلند از محل قرارداد ۲۰۰ دستگاه با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی امروز ( دوشنبه) رونمایی شد.
محمدرضا شاهرخی افزود: امید است این قرارداد عملیاتی شود و به تعهد خود ظرف چهار ماه که هر ماه تولید ۵۰ واگن لبه بلند است، عمل کرده و به موقع به مشتری خود تحویل دهیم.
وی بیان کرد: این واگنها برای جابجایی بارهای فله بویژه سنگآهن و موادمعدنی است که با سرمایهگذاری جدی که کشتیرانی داشته، امید است بتوان در یک تا ۲ سال آینده از مشتریان این شرکت باشد.
مدیر کارخانه واگن پارس مپنا ادامه داد: نمونه خارجی این واگن اروپایی ۸۰ هزار یورو و از اروپای شرقی حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار یورو است.
شاهرخی گفت: در واگنهای باری حدود ۹۸ درصد ساخت داخل است، یک سری اقلام کوچک وارد میشود که در دنیا عرف است و تنها ۲ قلم جنس خرید خارج داریم.
وی بیان کرد: مبلغ ساخت این واگن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از رقبای خارجی است.
شاهرخی گفت: با توجه به کیفیت و استانداردهای اخذ شده در تولید واگنهای باری، سفارشارتی را از کشورهای اروپایی و اروپای شرقی اخیرا به سمت واگن پارس آمده که امید است بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایهگذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعههای این سازمان پیوست.
کارگاههای تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگنهای باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایهگذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعههای این سازمان پیوست.
کارگاههای تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگنهای باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
http://new.sanatnews.ir/News//285013
برچسب ها :
کشتی سازی
,
صنعت
,
کشتیرانی
,
جمهوری اسلامی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در ۶ رشته دانشگاه امیرکبیر
آخرين اخبار
لوکا مودریچ؛ میراثدار صبر، درد و شکوه
استیضاح وزیر کار با ۵۸ امضا کلید خورد
کنایه تند سرمربی ازبکستان به ایران
دستگاههای اجرایی از اقتصاد دولتی دل نمیکنند
دیدار عراقچی با وزیر خارجه مصر
۱۰ عملیات یمن با پهپادهای رادارگریز
نگرانی اروپا از تاثیر فسخ یک توافق اطلاعاتی با آمریکا
امنیت میلیاردها کاربر واتساپ به خطر افتاد
افتتاح بزرگترین سد برق آبی آفریقا
آغاز ثبتنام انتخابات فدراسیون سوارکاری
تتر به کانال ۹۰ هزار تومان بازگشت؛ سیگنال اصلاح نرخ غیررسمی دلار؟
برادران عالمیان در رنکینگ جهانی تنیس روی میز از هم دورتر شدند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز