رجستری آیفون را دنبال میکنیم
|
دستور وزیر راه برای پیگیری سریع سانحه قطار باری هرمزگان
|
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان معاون وزیر شد
|
لزوم تنوع در تولید گریدهای پتروشیمی
|
انتقاد عارف از ضربهپذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری
|
بازدید وزیر صمت از خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر
|
وزیر صمت از خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان بازدید کرد
|
وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد
|
دولت بر عهدی که با مردم بسته است میماند
|
حضور رئیس جمهور در شوراهای عالی مرتبط با راه و شهرسازی مغتنم است
|
ارتقای اقتصاد کشور با جهش در تولید
|
جابهجایی ۱۳۵ هزار زائر از طریق ناوگان ریلی
|
خروج بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از کشور
|
جمعه 30 شهريور 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
شورای رقابت از اژدهای چینی میترسد
تاريخ:بيست و ششم مهر 1402 ساعت 10:54
|
کد : 284010
|
مشاهده: 624
به گزارش صنعت نیوز، مدتی است که بیلبوردهای شهرهای ایران به تسخیر یک خودروساز با مدیرعامل چینی درآمده. بنابر شنیده در یک سال گذشته بارها و بارها افراد ذینفوذ را به چین برده است؛ سفرهایی که به نقل از حاضران لاکچری بوده و البته در طی این برنامهها بازدیدی از کارخانه اصلی این خودروسازی نیز گنجانده شده است. در تازهترین رویداد، این شرکت بیش از 50 نفر را به چین اعزام میکند. بازیگران، خبرنگاران و اینفلوئنسرها تنها بخشی از کاروان سنگین اعزامی به چین از سوی این شرکت خودروساز هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدتی است که بیلبوردهای شهرهای ایران به تسخیر یک خودروساز با مدیرعامل چینی درآمده. تقریبا اکثر بیلبوردها، تابلوهای روی عرشهها و تبلیغات روزنامههای پرفروش در تصاحب این شرکت قرار گرفته است. بنابر شنیده در یک سال گذشته بارها و بارها افراد ذینفوذ را به چین برده است؛ سفرهایی که به نقل از حاضران لاکچری بوده و البته در طی این برنامهها بازدیدی از کارخانه اصلی این خودروسازی نیز گنجانده شده است. در تازهترین رویداد، این شرکت بیش از 50 نفر را به چین اعزام میکند. بازیگران، خبرنگاران و اینفلوئنسرها تنها بخشی از کاروان سنگین اعزامی به چین از سوی این شرکت خودروساز هستند.
در این سفر تمامی اعضای کاروان به هتلهای لوکس چین با پروازهای گران قیمت اعزام میشوند که برآوردها حاکی از آن است که برای هر نفر بیش از پانصد میلیون تومان هزینه شده باشند؛ اما این پولها از جیب چه کسی خرج میشود؟
همچنین این شرکت با شناخت دقیقی که از فرهنگ ایران دارد، افراد صاحب نفوذ را به مهمانیهای پرهزینه در هتلهای فوق لاکچری پایتخت، دعوت میکند تا به قول ایرانیها آنها را «نمکگیر» کند. این شرکت چینی که با حمایت شورای رقابت همچنان محصولات خود را گرانتر از رقبای داخلی خود میفروشد توانسته، سود خود را افزایش دهد و با این درآمد در حوزه تبلیغات و برگزاری مهمانیها در صنعت ایران جولان دهد.
در سویی دیگر شورای رقابت با قیمتگذاری سختگیرانه، جریمه و سنگاندازیهای دائمی عملا فرصت رقابت شرکتهای داخلی با این خودروسازان را گرفته و به آنها اجازه نمیدهند تا بتوانند با این اژدهای چینی رقابت کنند. در واقع شورای رقابت تاکنون محیط تجاری و بازرگانی ایران را به نفع این شرکت چینی سازمان داده و در برابر این هزینه تراشی موضعی نگرفته است.
حال شورای رقابت باید به این سوال پاسخ دهد هزینه تبلیغات چه سهمی در صورت مالی این شرکتها در هزینه تمام شده خودرو در ایران دارد و چرا مردم باید پول این بلندپروازهای تبلیغاتی چینیها را بدهند؟ چرا که این شورا مدعی شده پس از بررسی صورتهای هزینه خودروسازان در خصوص قیمتگذاری تصمیم گیری شده و حال مشخص نیست چنانچه دیگر خودروسازان در صورتهای مالی خود ردیف هزینههای سرسامآور تبلیغات و مهمانی و سفرهای بیحساب و کتاب را درج میکردند، این شورا این هزینه را معقول میدانست یا خیر؟
به همین ترتیب نهادهای نظارتی باید نسبت به این مساله هوشیار باشند که چگونه مدیران این خودروسازی که با دهها یارانه، تخفیف و امتیازهای دولت ایران از بودجه عمومی به ایران وارد شده است، اکنون از این امتیازها برای جولان بازرگانی استفاده میکند؟ در واقع این سوال را میتوان به نحو دیگری پرسید که: چرا این شرکت باید از بودجه عمومی بیلبوردهای شهر را تسخیر کند؟
این شرکت چینی منافع زیادی از حضور در کشور دارد و باید تابع قواعد و قوانین ایران باشد چرا که این شرکت بخشی زیادی از منافع خود را از غیبت رقبای اروپایی خود به دلیل رویکردهای کلی نظام میبرد و از سویی دیگر این شرکت تولیدات خود را با انرژی یارانهای و ارزان قیمت و همینطور نیروی کار ارزان ایرانی انجام میدهد؛ لذا نباید با حضور خود، قواعد رقابتی و اقتصادی ایران را برهم بزند.
اما ممکن است این سوال مطرح شود که استراتژی این شرکت چینی چه ایراد و اشکالی دارد؟ که در پاسخ میتوان به این امر مهم اشاره کرد که این شرکت چینی علاوه بر استفاده از امتیازهای دولت ایران نسبت به سرمایهگذاران چینی از تفاوت ارزش پولی ایران و چین نیز بهره میبرد و با عقد قراردادهای نامتعارف با شرکتهای تبلیغاتی، هتلها و... فضای کسب و کار ایران را تغییر میدهد به گونهای که کمکم کمتر شرکت داخلی توانایی رقابت یا عقد قرارداد مشابه با این شرکتها دارد!
نتیجه سکوت مسئولان دولتی در برابر این یکه تازی چینیها در ایران تعطیلی تمامی صنایع و عوض شدن استانداردهای عرفی فعالیت اقتصادی در ایران است.
http://new.sanatnews.ir/News//284010
برچسب ها :
فونیکس
,
مدیران خودرو
,
تیگو
,
آریزو
,
شورای رقابت
,
قیمت خودرو
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
آخرين اخبار
قالیباف از مدالآوران کشتی تجلیل کرد
فعالیت میادین تره بار در تعطیلی شنبه
اعزام عمره آغاز شد
رایزنی امیرقطر با نخست وزیر کانادا درباره غزه
در ۲۶ ماه گذشته هیچ حادثهای نداشتیم
قالیباف چند پروژه عمرانی در فدراسیون کشتی را افتتاح کرد
علیرضا دبیر: برخی روسای فدراسیونها وزیر را گول می زنند!
جشن ۱۷ ربیعالاول و هفته وحدت در میدان ولیعصر (عج) تهران برگزار میشود
تیم امنیت ملی بایدن برنامهای برای ارائه طرح آتشبس بهروز شده جنگ غزه ندارد
کراسفیت زنان در ایران توسعه خوبی داشته است
پیوستن بازیکن سابق استقلال تهران به نفت آبادان
چرا احساس تحریکپذیری میکنم؟
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز