نگران بحرانهایی که دشمنان ایجاد میکنند نیستیم
|
تاکید بر توسعه همکاریهای صنعتی و معدنی بین ایران و ارمنستان
|
پیام تسلیت وزیر صمت در پی شهادت سیدحسن نصرالله
|
توسعه همکاریهای ایران و پاکستان در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر
|
برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عربستان در آیندهای نزدیک
|
همکاریهای ایران و تاجیکستان در حوزه برق توسعه مییابد
|
گزارش کامل کارشناسی ابعاد حادثه به مردم ارائه می شود
|
اجازه تغییر کاربری مدارس را نمیدهیم
|
رجستری آیفون را دنبال میکنیم
|
دستور وزیر راه برای پیگیری سریع سانحه قطار باری هرمزگان
|
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان معاون وزیر شد
|
لزوم تنوع در تولید گریدهای پتروشیمی
|
انتقاد عارف از ضربهپذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری
|
يک شنبه 15 مهر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
وضعیت پارکینگ در مشهد بسیار وخیم است
تاريخ:نهم مهر 1402 ساعت 12:33
|
کد : 283335
|
مشاهده: 235
یک محقق و مدرس برنامهریزی شهری در هلند با اشاره به اینکه در مشهد وضعیت پارکینگ بسیار وخیم است، گفت: رانندگی در مشهد در دو سال آینده بسیار سخت خواهد شد. محلههای مسکونی نیز تحت تاثیر کمبود پارکینگ قرار خواهد گرفت.
لیدا امینیان شامگاه، هشتم مهرماه با حضور مجازی در نشستی با عنوان ارزیابی تاثیرات طرح کاهش بهای پارک حاشیهای مشهد که در محل پژوهشکده نوینشهر معنوی ثامن برگزار شد، در خصوص تجربه سایر کشورها در مورد قیمت پارک حاشیهای، عنوان کرد: قطعا بالا بردن قیمت پارکحاشیهای جزو سیاستهای کلی بوده است، اما در کنار آن راهکارهایی در نظر گرفتهاند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی کشورهای خارجی در بحث پارکسوار این موضوع را مد نظر قرار میدادند که پارکینگهای بزرگی در قسمتهایی از شهر که امکانش وجود داشته، تاسیس شده و از آنجا افراد به دلیل اتصال به سرویس حمل و نقل عمومی به مقاصدی برسند که معمولا اینمقاصد مکانهای توریستی یا محلهای شلوغ شهر بوده است. به اینترتیب شهروندان مجبور نبودند که قیمتهای خیلی بالایی که پارکینگهای حاشیهای آن مناطق توریستی و شلوغ داشتند را پرداخت کنند. این سیاست بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.
این محقق و مدرس برنامهریزی شهری در هلند خاطرنشان کرد: در مشهد وضعیت پارکینگ بسیار وخیم است. مدیریت پارکینگ ما به شدت به موضوع ترافیک وصل شده است. مردم به صورت میانگین بعد از بیمه بیش از پنج میلیون تومان هزینه درمان میدهند که بسیاری از آن ناشی از وضعیت آلودگی هوا است. ما این هزینهها را حساب نمیکنیم و آن فردی که خودرو ندارد و از حمل و نقل عمومی یا دوچرخه استفاده میکند واقعا در حال ضرر است.
امینیان در خصوص آینده رانندگی در مشهد اظهار کرد: رانندگی در مشهد در دو سال آینده بسیار سخت خواهد شد. محلههای مسکونی نیز تحت تاثیر کمبود پارکینگ قرار خواهد گرفت. اگر پارکینگ از این ارزانتر شود مشکلات و معضلات حل نخواهد شد. بنظر من باید خیلی موردیتر برای ساعات پیک و غیر پیک با توجه به اینکه مخاطبین متفاوتی دارند، تصمیمگیری صورت گیرد.
قیمتگذاری خدمات حمل ونقل شهری ما اشتباه است/ قیمتها باید واقعی شود
شهابالدین کرمانشاهی، استادیار گروه شهرسازی دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه رایگان کردن بهای پارک حاشیهای موضوع کاملا رد شدهای است، اظهار کرد: تغییر قیمت چه زمانی معنا دارد؟ اگر کمتر از ۱۰ درصد فضاهای پارکحاشیهای تحت یک رژیم قیمتگذاری، خالی باشد یعنی یک مشکل در قیمت گذاری وجود دارد و آن مشکل ارزان بودن پارک حاشیهای است. همچنین اگر بیش از ۲۵ درصد فضاهای پارک حاشیهای خالی باشد مشکل احتمالا یا کاهش تقاضا یا گران بودن بیش از حد پارک حاشیهای است. این شناوری در ساعت اوج در رنج ۲۵ درصد تا ۱۰ درصد مورد قبول است. البته عدد دقیق ۱۰ درصدی که بیان کردم حدود ۱۴ درصد است. یعنی در رنج ۱۵ تا ۲۵ درصد است.
استادیار گروه شهرسازی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در تئوری، قاعده این است که جایی که کمبود منابع و پارک حاشیهای داریم، اشتباه قیمتگذاری کردهایم و باید قیمتگذاری را اصلاح کنیم. اگر در این رژیم قیمت، ما با مشکل کمبود پارک روبهرو هستیم دو اتفاق ممکن است رخ دهد. ممکن است این قیمتگذاری اثری در رفتار شهروندان نگذارد. در این حالت اتخاذ تدابیر دیگر پیشنهاد میشود. اما نکته خوبی که اشاره شد فرار از عوارض پارکینگ است که با افزایش قیمت میتواند اتفاق بیفتد. در این خصوص باید راستی آزمایی شود.
کرمانشاهی با بیان اینکه ما اقتصاد حملونقل شهریمان اشتباه است، گفت: قیمتگذاری خدمات حمل ونقل شهریمان اشتباه است. باید به سمت واقعی کردن قیمتها برویم. اما مسئله پذیرش عمومی بسیار مهم است. جامعه به صورت پویا واکنشی به سختگیریها نشان میدهد؛ بخشی از آن اصلاح رفتار و برخی رفتارهای خلاف قانون است.
وی با اشاره به افزایش فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیهای که مطرح شد، تشریح کرد: این گزاره بسیار مهم است. به نظر من اگر صورت مسئله را اینگونه مشخص کنیم در واقع مقداری کارشناسیتر ومعقولتر میتوان به آن نزدیک شد؛ تا سال ۱۴۰۱ مکانیسم و یک رژیم قیمتگذاری وجود داشته است، این رژیم برای سال ۱۴۰۲ تغییر میکند، تغییرات شدید است، در ازای این تغییرات هم نارضایتی و هم تغییر رفتار مردم ممکن است اتفاق افتاده باشد، با فرض اینکه هردوی این موارد صحیح باشد سوال این است که چه راهی برای اصلاح آن داشته باشیم؟ یکی از راهها کاهش بهای پارک حاشیهای است.
استادیار گروه شهرسازی دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی از تلههایی که ما در آنمیافتیم تله تنها راه حل است، گفت: یعنی مسئله ای را تشخیص میدهیم، تشخیصمان هم درست است، اما اولین یا سادهترین یا پرصداترین راه حل را به عنوان تنها راه حل در نظر میگیریم و باقی راه حلها را حذف میکنیم. امروز که بیش از شش ماه از این افزایش قیمت بهای پارک حاشیهای میگذرد بخشی از هزینه سیاسی آن پرداخت شده است. اینکه الان چه تصمیمی بگیریم و این تصمیم چالشی در شورا ایجاد کند و مصوب نشود برای جامعه این سوال مطرح میشود که کاری اشتباه بود و راه درستی برای آن پیدا نشد.
کرمانشاهی اضافه کرد: امروز که ماه مهر است و بیش از پنج یا شش ماه از اجرای طرح گذشته است، برخی از هزینههای سیاسی آن داده شده است. حال به دنبال سریعترین راه حل نگردید. سوال من این است که با توجه به اینکه این راه حل چهار ماه پیش مطرح شده چرا تا الان نسبت به آن تصمیمگیری نشده است؟
http://new.sanatnews.ir/News//283335
برچسب ها :
پارکینگ
,
مشهد
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
امشب به تماشای مقارنه ماه و مشتری بنشینید
وزیر راه: راه آهن سنندج - باشماق فرصت جدید ترانزیتی است
افزایش تولید و صادرات نفت بهرغم تحریمها و تهدیدها برگ زرینی در کارنامه دو ساله دولت است
بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
رایزنی معاون وزیر نفت با شرکتهای خارجی برای صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت گاز
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین
وزیر نفت شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
روابط ایران و چین بیش از هر زمان دیگری فرصت رشد دارد
اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورایعالی نظارت
تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی
وزیر نفت: به دنبال راهاندازی کریدور گازی شمال جنوب هستیم
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
آخرين اخبار
افزایش دمای هوای تهران از اواسط هفته
افزایش ۳۰۰ درصد معاینات غربالگری سرطان سینه در دستور کار قرار دارد
ترسیم برنامه جامع فیلترینگ با محوریت مرکز ملی فضای مجازی
توسعه توانمندی دانشبنیانها در حوزههای فناورانه و نوآورانه صنعت دارو
استفاده از آووکادو برای جلوگیری از فاسد شدن غذاها
کشف تابوت دخترِ حکمران
تاخیر در شناسایی کمشنوایی کودکان، عوارض جدی دارد
تعویض مخازن سی ان جی فرسوده ۶۰۰۰ تاکسی در کشور
رویداد آموزشی سینمای مستند باستانشناسی در شیراز برگزار میشود
بیش از ۵۰ درصد رانندگان حمل و نقل عمومی «بیمه» نیستند
آغاز به کار سامانه «سیما تاکسی» برای تاکسیرانان
بیتکوین جایگزین پول جهانی خواهد شد؟
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز